Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri nerezidenti si regim special de scutire. Cateva posibile erori in contabilitate

19-Aug-2015
1646

In analiza noastra de azi, avem ca punct de pornire o societate (agentie de turism) care plateste facturi de cazare si avion furnizorilor externi.

Vom vedea, mai intai, daca este necesar certificat de rezidenta in contextul amintit.

Contabilizarea se face dupa cum urmeaza:
- facturile primite 461=401, facturile emise 411=461 si comisionul 411=704.
Se inregistreaza corect 411=461 sau trebuie 411=462 si apoi 462=461.

Pentru depasirea plafonului de TVA este corect ca firma sa ia in considerare doar ce se trece prin 704?

 

1. In conformitate cu prevederile art. 115 lit. k) din Codul fiscal sunt venituri impozabile obtinute din Romania veniturile din servicii prestate in Romania de orice natura si in afara Romaniei de natura serviciilor de management, de consultanta in orice domeniu, de marketing, de asistenta tehnica, de cercetare si proiectare in orice domeniu, de reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate si celor prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari publici, contabili, auditori.

Raportand serviciile de cazare si transport la enumerarea de mai sus se poate concluziona ca acesta nu se plaseaza in sfera celor pentru care veniturile realizate fac obiectul impunerii in Romania, presupunand ca serviciul se presteaza in strainatate si nu in Romania.

In aceste conditii consideram ca veniturile realizate de catre nerezidenti care decurg din serviciile de cazare si transport nu fac obiectul impunerii in Romania, platitorul de venit neavand nici o obligatie declarativa ori de plata cu privire la acestea, nefiind necesara nici prezentarea certificatului de rezidenta fiscala deoarece veniturile vor face obiectul impunerii doar in statele de rezidenta ale nerezidentilor.

2. In ceea ce priveste aplicarea regimului special de scutire pentru intreprinderile mici reglementat de art. 152 din Codul fiscal si de pct. 61 si 62 din Normele metodologice de aplicare subliniem ca acesta se determina in conformitate cu dispozitiile de mai sus si nu in temeiul prevederile OMFP 1802/2014 desi, desigur ca prin intermediul contului 704 se tine evidenta veniturilor din servicii prestate.

Din acest motiv alin. (2) al art. 152 defineste in mod particular modul de determinare a cifrei de afaceri pentru aplicarea regimului special de scutire cuprinzand doar o serie de venituri si exceptand altele. In acest sens, pct. 62. alin. (1) din Normele metodologice instituie obligatia distincta in sarcina persoanelor care aplica regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, sa tina evidenta livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii care ar fi taxabile daca nu ar fi realizate de o mica intreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vanzari, precum si evidenta bunurilor si a serviciilor taxabile achizitionate, cu ajutorul jurnalului pentru cumparari.

Asadar, urmarirea incadrarii in plafonul de 65.000 euro prevazut la art. 152 nu se realizeaza in concordanta cu inregistrarile efectuate in contul 704 ci pe baza elementelor enumerate la art. 152 alin. (2) si a celor detaliate in cadrul pct. 61 alin. (1) – (4) din Normele metodologice de aplicare.

In ceea ce priveste utilizarea conturilor 461 sau 462 consideram ca inregistrarea facturilor emise de catre furnizorii externi trebuie sa se realizeze prin intermediul contului 462 Creditori diversi in timp ce pentru factura clientului sa se inregistreze:

411 = %
Clienti 704 venituri din servicii prestate cu valoarea comisionului
462 creditori diversi

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri nerezidenti si regim special de scutire. Cateva posibile erori in contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Indemnizatiile pentru crestere copil ar putea fi majorate in anumite situatii
    • UPDATE, 18.03.2019 Senatorii au votat favorabil proiectul de modificare a OUG nr. 111/2010, in sensul ca mamele care intra intr-un nou concediu de crestere copii la mai putin de 12 luni de la revenirea dintr-un CCC sa primeasca o indemnizatie cel putin egala cu cea primita in CCC anterior. Senatorii considera ca ar trebui modificate anumite prevederi ale legislatiei in vigoare pentru incurajarea natalitatii, in contextul in care aceasta este oricum in scadere, de ceva timp, sporul fiind unul...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!
    • UPDATE 18.03.2019 Legea bugetului de stat pe 2019 nr. 50/2019 a fost promulgata vineri, 15 martie 2019, de presedintele Klaus Iohannis si, tot in aceeasi zi, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209. Legea bugetului de stat a intrat in vigoare de astazi, 18 martie 2019. Asadar, desi presedintele Romaniei a intors in Parlament Legea bugetului, dupa votarea ei in forma initiala, Iohannis a promulgat bugetul pe anul in curs. Reamintim ca, pe 22 februarie, seful...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea nevoilor contribuabililor cu un nou material informativ, explicat pas cu pas, privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018 la Unitatile Teritoriale ale MFP. Asadar, in articolul publicat de DGRFP Brasov este explicat pas cu pas cine si in ce termen trebuie sa depuna situatiile financiare anuale, dar este precizat si tot ce trebuie...» citeste mai departe aici

  • Societate cu doi asociati: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile
    • "Intrebare: 1. Cum interpretati prevederile art. 40 2 alin. (5) coroborat cu art. 40 1 pct. 4. din Codul fiscal, in sensul ca o societate comerciala romana cu 2 asociati persoane fizice 40%/60% aplica limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile pentru imprumuturi/leasinguri/etc. de la terti? 2. In cazul in care exista cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs reportate din anii anteriori care depasesc plafonul deductibil in 2018, precum si cheltuieli din anul 2018 care ar trebui...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Persoanele fizice care au datorii la stat nu vor mai fi publicate pe site-ul ANAF
    • Conform procedurii aprobate prin OANAF 558/2016, in vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale. Listele se publicau separat pentru debitori - persoane juridice,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016