Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Tratamentul fiscal aplicat in cazul unei sponsorizari cu bunuri materiale

01-Sep-2011
4079
Valabil 2.09.2011

O societate doreste sa sponsorizeze o afacere prin acordarea unor bunuri materiale. In ce masura poate inregistra aceasta societate cheltuieli cu sponsorizarea mai mici decat costul de productie al bunurilor dat fiind faptul ca aceste produse sunt degradate calitativ? Aceasta situatie va fi privita si din punct de vedere al tratamentului fiscal care va fi aplicat in cazul acestor cheltuieli.

In acest sens, sunt utile prevederile art. (1) alin. (5) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea:

"In cazul sponsorizarii sau mecenatului constand in bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar".

Ca urmare a acestei prevederi legale, se considera ca bunurile care fac obiectul sponsorizarii vor fi inscrise in contractul de sponsorizare la valoarea lor reala din momentul predarii, valoare care poate fi mai mica decat costul bunurilor, in functie de starea acestora apreciata prin evaluare.

Descarcarea produselor vandute din gestiune se va face insa la costul de productie.

Referitor la deductibilitatea cheltuielilor cu sponsorizarea, Legea 571/2003 privind Codul fiscal prevede la art 21 alin (4) lit p faptul ca nu sunt deductibile " cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in limita minima precizata mai jos:

1. 3 la mie din cifra de afaceri;

2. 20% din impozitul pe profit datorat".

Din punct de vedere al TVA, punctul 6 alin 15 lit b si alin 16 din Normele metodologice de aplicare a art 128 din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004, prevad urmatoarele:

"(15) In sensul art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal:

b) bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 3? din cifra de afaceri determinata potrivit art. 152 alin. (2) din Codul fiscal.

(16) Incadrarea in plafoanele prevazute la alin. (15) se determina pe baza datelor raportate prin situatiile financiare anuale. In cazul persoanelor impozabile care nu sunt obligate sa depuna situatii financiare anuale conform prevederilor legale, incadrarea in plafoanele prevazute la alin. (15) se determina pe baza datelor raportate prin declaratiile privind veniturile realizate. De retinut ca nu se vor lua in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile, actiunile de mecenat sau alte actiuni prevazute prin legi, acordate in numerar, precum si bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa.

Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata si se colecteaza taxa, daca s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizitiilor care depasesc plafoanele. Taxa colectata aferenta depasirii se calculeaza si se include in decontul intocmit pentru perioada fiscala in care persoana impozabila a depus sau trebuie sa depuna situatiile financiare anuale sau, dupa caz, declaratiile privind veniturile realizate, respectiv in anul urmator celui in care au fost efectuate cheltuielile".

Prin urmare, se retine ca nu constituie livrare de bunuri si nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, sponsorizarile cu valoare in cursul unui an calendaristic mai mica decat limita a 3? din cifra de afaceri. Astfel, depasirea plafonului constituie livrare de bunuri si atrage colectarea TVA prin emiterea autofacturii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Tratamentul fiscal aplicat in cazul unei sponsorizari cu bunuri materiale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016