Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontare cheltuieli de cazare pentru salariati. Cum procedam corect?

29-Apr-2013
5464
Prin cele ce urmeaza, vom stabili in ce masura va putea fi considerata cheltuiala deductibila inchirierea de catre o societate a unei locuinte pentru salariatii societatii care au domiciliul in alt oras.

Solutia consultantului:

Pentru situatia prezentata de dvs. sunt posibile 2 situatii:

a) Daca salariatii societatii au un loc stabil de munca in provincie si vin la sediul societatii pentru diverse activitati organizatorice si de desfasurarea a activitatii, acestia ar arvea dreptul la decontarea cheltuielilor de cazare, conform art. 26 din HG 1860/2006.

Aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si nu pot fi considerate avantaje in natura, conform art. 21 alin. (2) lit.e) din Codul fiscal.


In acest context, consideram faptul ca amortizarea investitiei efectuate prin achizitia garsonierei este deductibila fiscal, inclusiv costurile cu utilitatile.

b) Daca salariatii societatii isi desfasoara activitatea la sediul acesteia, acestia avand domiciliul in alta localitate, punerea la dispozitie a unei locuinte este un avantaj de natura salariala, conform art. 55 alin. (3 ) lit. b) din Codul fiscal.

Normele de aplicare, regasite la pct. 75 lit. b) din HG 44/2004, stabilesc faptul ca valoarea avantajului de natura salariala se stabileste prin insumarea cheltuielilor in legatura cu bunul folosit, cum ar fi: costul cu amortizarea, utilitatile si intretinerea locuintei.

Aceste costuri vor fi insumate cu celelalte venituri de natura salariala si vor fi supuse impozitului pe venit si asigurarilor sociale.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016