Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Norme intreprindere debutanta. Noile prevederi aduse de 679/2015

03-Sep-2015
1960

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 0654 din 28 august 2015 s-a publicat HG 679/2015. In concret, HG nr. 679 din 19 August 2015 reprezinta hotararea privind modificarea ?i completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii ?i dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011.

Consultati actul normativ aici!

HG nr. 685 din 19 August 2015 - hotarare pentru modificarea ?i completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul ?i indemnizatia lunara pentru cre?terea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011

HG nr. 679/2015 – modificare norme privind intreprinderile debutante

Actul normativ de baza privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor este OUG nr. 6/2011, ale carei norme de aplicare sunt adoptate prin HG nr. 96/2011, cu modificari.

O intreprindere debutanta poate avea cel mult cinci grupe de activitate, este infiintata de 1 sau cel mult 5 asociati, dintre care nici unul nu a mai fost asociat/actionar al unei intreprinderi.

Calitatea de intreprindere debutanta se declara inca de la inmatriculare la Registrul comertului, fondatorul/fondatorii depunand o declaratie in acest sens, iar sintagma denumirii societatii va cuprinde si mentiunea ”SRL-D”.

O intreprindere debutanta beneficiaza de urmatoarele facilitati:


a) scutirea de taxe la momentul inmatricularii societatii la Registrul comertului;
b) scutirea la plata contributiilor angajatorului la asigurarile sociale – pensii, pentru un numar de pana la 4 salariati, calculate pentru un plafon maximal egal cu salariul mediu brut pe economie din anul anterior;
c) acordarea unor finantari nerambursabile, de maxim 10.000 euro, pentru proiecte de afaceri, fara a depasi insa 50% din valoarea finantarii totale a proiectului;
d) acordarea unor garantii ce pot atinge 80% din imprumuturile solicitate de societatea debutanta, fara a depasi suma de 80.000 euro.

Calitatea de intreprindere debutanta inceteaza la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc 3 ani de la inmatricularea societatii.

Daca societatea debutanta a realizat profit, o proportie de 50% din acesta trebuie reinvestit.

Actul normativ analizat astazi, respectiv HG 679/2015, modifica normele de aplicare si instituie programul pentru alocatii financiare nerambursabile aferent perioadei 2015 - 2020.

Acesta se adreseaza pentru un numar de cel putin 550 intreprinderi debutante in fiecare an.

Normele detaliaza modul in care o societate debutanta poate obtine o finantare pe un proiect, ocazie cu care sunt enumerate criteriile de selectie, respectiv punctajul fiecarui criteriu.

O intreprindere debutanta poate primii finantare daca obtine un numar de minim 60 de puncte dintr-un numar total de 100 de puncte. Se analizeaza domeniile de activitate, numarul de locuri noi create, ponderea investitiilor in total plan de afaceri, existenta unor noi tehnologii, respectiv daca administratorul a urmat sau nu un curs de antreprenoriat.

Restul procedurii completeaza prevederile HG nr. 96/2011, ce trebuie analizate in context.

Autor: Drd. ec. Adrian Benta, consultant fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme intreprindere debutanta. Noile prevederi aduse de 679/2015":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016