Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

HG 679/2015 privind modificarea Normelor de aplicare a OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri

01-Sep-2015
1277

Hotararea Guvernului 679/2015 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 654 din 28 august 2015.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 10 februarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Oficiul National al Registrului Comertului, denumit in continuare O.N.R.C., Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N., denumit in continuare F.N.G.C.I.M.M., precum si finantatorii de credite parteneri ai F.N.G.C.I.M.M. vor implementa prezentele norme metodologice pe baza de protocol de colaborare."

2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


"Art. 4. - Finantarea in perioada 2015-2020 a programului pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile, denumite in continuare A.F.N., pentru cel putin 550 de microintreprinderi pe an, se asigura din bugetul aprobat anual al entitatii publice cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, respectiv Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri."

3. La articolul 7, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) inscrierea on-line se desfasoara in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. In vederea inscrierii in cadrul programului, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10,00 a primei zile de inscriere, timp de 15 zile calendaristice de la demararea inscrierii in program, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de deschidere a unei noi sesiuni de inscriere pana la epuizarea bugetului alocat programului. Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea O.T.I.M.M.C. din raza teritoriala a «S.R.L.-D». Microintreprinderile «S.R.L.-D» pot beneficia de finantare in cadrul programului o singura data;".

4. La articolul 7, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
"g) admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul programului; achizitia de echipamente tehnologice; activitatea pe care acceseaza programul; curs de antreprenoriat; asociatul/administratorul «S.R.L.-D» este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la registrul comertului; data si ora inscrierii in program, in aceasta ordine. Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar unic electronic pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul Unic Electronic."

5. La articolul 8, literele b)-d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul, se realizeaza de catre O.T.I.M.M.C. Avizarea verificarilor de catre Directia implementare programe pentru intreprinderi mici si mijlocii si obtinerea unui punctaj minim acceptat conduc la aprobarea de principiu a finantarii planului de afaceri;
c) aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctajul minim in urma verificarilor efectuate potrivit lit. b) vor incheia contractul de finantare cu O.T.I.M.M.C. dupa prezentarea dovezii cofinantarii: contractului de credit emis de un finantator de credit autorizat/dovezilor certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile;
d) aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu pentru finantare. In aceasta perioada de 30 zile calendaristice aplicantii pot solicita, pentru implementarea planului de afaceri, aprobarea O.T.I.M.M.C. pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu. In aceasta situatie, vor semna contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii aprobarii."

6. La articolul 9, literele a), c)-f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) microintreprinderea «S.R.L.-D» care implementeaza planul de afaceri cu componenta de credit va semna cu finantatorul de credit autorizat contractul de credit, dupa care se va prezenta la O.T.I.M.M.C. din raza teritoriala a sediului social, in termen de 15 zile calendaristice de la prezentarea dovezii cofinantarii, pentru semnarea contractului de finantare;
................................................................................................
c) microintreprinderea «S.R.L.-D» va deschide un cont analitic in cadrul contului sintetic 50.70 «Disponibil din subventii si transferuri», deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) finantarea planurilor de afaceri se face in ordinea punctajului obtinut potrivit art. 7 lit. g), punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maximum 100 de puncte posibile; nesemnarea contractelor de finantare in termenele prevazute la lit. a) si b) conduce la respingerea de la finantare;
e) pentru fiecare cheltuiala eligibila efectuata se utilizeaza in mod proportional cele doua componente de finantare (credit bancar minimum 50% si A.F.N. maximum 50% sau A.F.N. maximum 50% si aport propriu minimum 50%). Cursul valutar utilizat este cursul BNR valabil in ultima zi calendaristica a anului fiscal precedent;
f) cheltuielile efectuate, inclusiv facturile emise inaintea incheierii contractului de finantare pentru A.F.N., nu sunt eligibile".

7. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18 - Ajutorul de minimis se acorda dupa verificarea pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, pentru o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, nu a depasit plafonul de minimis de 200.000,00 euro si 100.000 euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost si ajutoarele de minimis nu pot fi utilizate pentru achizitionarea de vehicule pentru transport rutier de marfa."

8. Articolul 23 se abroga.

9. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. II. - Recuperarea ajutorului de stat se realizeaza potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile ulterioare.

Art. III. - In cuprinsul Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele sintagme se inlocuiesc dupa cum urmeaza:

a) "Ministerul Economiei" se inlocuieste cu "Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri";
b) "Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006" se inlocuieste cu "Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013".

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Andrei Dominic Gerea
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb

Bucuresti, 19 august 2015.
Nr. 679.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "HG 679/2015 privind modificarea Normelor de aplicare a OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

  • Cresterea productiei industriale: Romania, locul doi in UE, in luna iunie
    • Romania a avut o crestere a productiei industruiale care a clasat-o pe locul doi in UE, in luna iunie 2018, dupa Irlanda, arata raportul publicat, marti, de Eurostat. Printre tarile cu cele mai semnificative scaderi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se numara Danemarca, Portugalia si Olanda. Dintre statele membre UE pentru care sunt disponibile date, cele mai mari cresteri ale productiei industriale din luna iunie 2018, comparativ cu perioada similara din anul precedent, au fost...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016