Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri

22-Oct-2015
2161

Regasiti mai jos Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri.

Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 783 din 21 octombrie 2015.


Avand in vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) si (7) din Hotararea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, cu modificarile ulterioare,

ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 si 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Punctul 2.1 va avea urmatorul cuprins:

"2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1."

2. La punctul 2.7, litera a) va avea urmatorul cuprins:

"a) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarei firme incubate, la intrarea in incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi achizitioneze in valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru), site, echipamente IT, soft si licente, mobilier, aparatura birotica, achizitionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia vehiculelor de transport rutier de marfuri, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor si contra cost, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, aparate si instalatii de masurare, control si reglare. Achizitiile trebuie sa fie in legatura cu fluxul subactivitatilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distributie/vanzare), care sunt necesare desfasurarii activitatilor codului CAEN autorizat pentru care se solicita finantare, iar sumele vor fi alocate numai dupa efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor si dovada achitarii integrale a acestora. Valoarea maxima a alocatiei financiare nerambursabile pentru achizitionare site este de 8.000 lei;".

3. La punctul 2.7, litera e) va avea urmatorul cuprins:

"e) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarui incubator, pentru rambursarea in limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetelor locale, autorizari PSI;".

4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2. Lansarea procedurii de selectie a administratorului se efectueaza de catre OTIMMC dupa aprobarea deschiderii unui incubator cu conditia existentei in planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri in valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. in cazul in care procedura de selectie a administratorului nu se finalizeaza in termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea isi pierde valabilitatea si solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ofertele solicitantilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar de catre o comisie de evaluare constituita din reprezentanti ai OTIMMC si ai autoritatilor publice locale. Comisia va selecta o persoana juridica, care va deveni Administratorul Incubatorului."

5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2.1. in procesul de selectare se vor avea in vedere cel putin urmatoarele criterii:

a) dupa caz, prezentarea de proiecte de consultanta derulate in ultima perioada si rezultatele acestora;
b) nu se afla in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar si nu au activitatea comerciala suspendata si nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate nu sunt eligibili pentru selectie;

c) implicarea in gestionarea acestui proiect a personalului si a colaboratorilor calificati, cu experienta in managementul afacerilor, capabili sa ofere beneficiarilor Programului consultanta si alte servicii de dezvoltare a afacerilor;

d) detinerea de cunostinte si informatii solide privind mediul de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului de afaceri;

e) capacitatea de a favoriza si a dezvolta o buna relationare a incubatorului de afaceri cu autoritatile publice locale, unitatile bancare, institutele de cercetare, institutele de invatamant superior si unitatile economice din aria geografica de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri si a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;

g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;

h) strategia pentru infiintarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative in cazul unei autoritati private relevante la nivel national in domeniul antreprenoriatului;

i) dupa caz, analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru incubatoarele carora li s-a aprobat continuarea activitatii sau analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru administratorii care au administrat sau administreaza deja un incubator in cadrul programului."

6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Pentru incubatoarele care finalizeaza unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora dupa finalizarea ciclului o analiza privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei."
7. Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Directia politici antreprenoriale si implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri si oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie vor duce la indeplinire prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Anca Laura Ionescu, secretar de stat

Bucuresti, 30 septembrie 2015.
Nr. 1.165.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

  • Limita plati numerar persoane fizice. Sumele de peste 10.000 ron pot fi incasate integral?

    • Conform prevederilor Legii nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati in numerar intre societati si persoane fizice sunt limitate la un plafon zilnic de 10.000 lei per persoana. Aceste reguli au fost introduse pentru a incuraja utilizarea platilor prin mijloace bancare si pentru a preveni fragmentarea artificiala a tranzactiilor. In cazul furnizorilor de utilitati, cum este o societate de gaze naturale, apar frecvent situatii in care facturile emise catre persoane fizice depasesc acest...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016