Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri

22-Oct-2015
623

Regasiti mai jos Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri.

Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 783 din 21 octombrie 2015.


Avand in vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) si (7) din Hotararea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, cu modificarile ulterioare,

ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 si 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Punctul 2.1 va avea urmatorul cuprins:

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

"2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1."

2. La punctul 2.7, litera a) va avea urmatorul cuprins:

"a) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarei firme incubate, la intrarea in incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi achizitioneze in valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru), site, echipamente IT, soft si licente, mobilier, aparatura birotica, achizitionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia vehiculelor de transport rutier de marfuri, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor si contra cost, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, aparate si instalatii de masurare, control si reglare. Achizitiile trebuie sa fie in legatura cu fluxul subactivitatilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distributie/vanzare), care sunt necesare desfasurarii activitatilor codului CAEN autorizat pentru care se solicita finantare, iar sumele vor fi alocate numai dupa efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor si dovada achitarii integrale a acestora. Valoarea maxima a alocatiei financiare nerambursabile pentru achizitionare site este de 8.000 lei;".

3. La punctul 2.7, litera e) va avea urmatorul cuprins:

"e) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarui incubator, pentru rambursarea in limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetelor locale, autorizari PSI;".

4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2. Lansarea procedurii de selectie a administratorului se efectueaza de catre OTIMMC dupa aprobarea deschiderii unui incubator cu conditia existentei in planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri in valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. in cazul in care procedura de selectie a administratorului nu se finalizeaza in termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea isi pierde valabilitatea si solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ofertele solicitantilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar de catre o comisie de evaluare constituita din reprezentanti ai OTIMMC si ai autoritatilor publice locale. Comisia va selecta o persoana juridica, care va deveni Administratorul Incubatorului."

5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2.1. in procesul de selectare se vor avea in vedere cel putin urmatoarele criterii:

a) dupa caz, prezentarea de proiecte de consultanta derulate in ultima perioada si rezultatele acestora;
b) nu se afla in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar si nu au activitatea comerciala suspendata si nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate nu sunt eligibili pentru selectie;

c) implicarea in gestionarea acestui proiect a personalului si a colaboratorilor calificati, cu experienta in managementul afacerilor, capabili sa ofere beneficiarilor Programului consultanta si alte servicii de dezvoltare a afacerilor;

d) detinerea de cunostinte si informatii solide privind mediul de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului de afaceri;

e) capacitatea de a favoriza si a dezvolta o buna relationare a incubatorului de afaceri cu autoritatile publice locale, unitatile bancare, institutele de cercetare, institutele de invatamant superior si unitatile economice din aria geografica de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri si a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;

g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;

h) strategia pentru infiintarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative in cazul unei autoritati private relevante la nivel national in domeniul antreprenoriatului;

i) dupa caz, analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru incubatoarele carora li s-a aprobat continuarea activitatii sau analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru administratorii care au administrat sau administreaza deja un incubator in cadrul programului."

6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Pentru incubatoarele care finalizeaza unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora dupa finalizarea ciclului o analiza privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei."
7. Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Directia politici antreprenoriale si implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri si oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie vor duce la indeplinire prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Anca Laura Ionescu, secretar de stat

Bucuresti, 30 septembrie 2015.
Nr. 1.165.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.