Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri

22-Oct-2015
696

Regasiti mai jos Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri.

Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 783 din 21 octombrie 2015.


Avand in vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) si (7) din Hotararea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, cu modificarile ulterioare,

ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 si 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Punctul 2.1 va avea urmatorul cuprins:

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

"2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1."

2. La punctul 2.7, litera a) va avea urmatorul cuprins:

"a) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarei firme incubate, la intrarea in incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi achizitioneze in valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru), site, echipamente IT, soft si licente, mobilier, aparatura birotica, achizitionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia vehiculelor de transport rutier de marfuri, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor si contra cost, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, aparate si instalatii de masurare, control si reglare. Achizitiile trebuie sa fie in legatura cu fluxul subactivitatilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distributie/vanzare), care sunt necesare desfasurarii activitatilor codului CAEN autorizat pentru care se solicita finantare, iar sumele vor fi alocate numai dupa efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor si dovada achitarii integrale a acestora. Valoarea maxima a alocatiei financiare nerambursabile pentru achizitionare site este de 8.000 lei;".

3. La punctul 2.7, litera e) va avea urmatorul cuprins:

"e) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarui incubator, pentru rambursarea in limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetelor locale, autorizari PSI;".

4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2. Lansarea procedurii de selectie a administratorului se efectueaza de catre OTIMMC dupa aprobarea deschiderii unui incubator cu conditia existentei in planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri in valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. in cazul in care procedura de selectie a administratorului nu se finalizeaza in termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea isi pierde valabilitatea si solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ofertele solicitantilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar de catre o comisie de evaluare constituita din reprezentanti ai OTIMMC si ai autoritatilor publice locale. Comisia va selecta o persoana juridica, care va deveni Administratorul Incubatorului."

5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2.1. in procesul de selectare se vor avea in vedere cel putin urmatoarele criterii:

a) dupa caz, prezentarea de proiecte de consultanta derulate in ultima perioada si rezultatele acestora;
b) nu se afla in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar si nu au activitatea comerciala suspendata si nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate nu sunt eligibili pentru selectie;

c) implicarea in gestionarea acestui proiect a personalului si a colaboratorilor calificati, cu experienta in managementul afacerilor, capabili sa ofere beneficiarilor Programului consultanta si alte servicii de dezvoltare a afacerilor;

d) detinerea de cunostinte si informatii solide privind mediul de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului de afaceri;

e) capacitatea de a favoriza si a dezvolta o buna relationare a incubatorului de afaceri cu autoritatile publice locale, unitatile bancare, institutele de cercetare, institutele de invatamant superior si unitatile economice din aria geografica de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri si a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;

g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;

h) strategia pentru infiintarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative in cazul unei autoritati private relevante la nivel national in domeniul antreprenoriatului;

i) dupa caz, analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru incubatoarele carora li s-a aprobat continuarea activitatii sau analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru administratorii care au administrat sau administreaza deja un incubator in cadrul programului."

6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Pentru incubatoarele care finalizeaza unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora dupa finalizarea ciclului o analiza privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei."
7. Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Directia politici antreprenoriale si implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri si oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie vor duce la indeplinire prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Anca Laura Ionescu, secretar de stat

Bucuresti, 30 septembrie 2015.
Nr. 1.165.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"