Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea incubatoarelor de afaceri a fost aprobata de Camera Deputatilor

11-Mai-2016
769

Va informam ca saptamana aceasta proiectul de lege privind incubatoarele de afaceri a fost aprobat de catre plenul Camerei Deputatilor.

"Am initiat acest proiect de lege ocupand functia de ministru ca instrument inovator pentru dezvoltarea mediului de afaceri. Se va atinge astfel, dezideratul Strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea IMM-urilor - Orizont 2020, si anume acela ca Romania poate sa devina tara cu mediul de afaceri cel mai atractiv din Sud-Estul Europei. CNIPMMR va promova activ aceasta lege in randul membrilor privind dezvoltarea si sustinerea incubatoarelor de afaceri. Avand in vedere existenta unui context legislativ, apreciem in acest moment ca fiind oportun sustinerea financiara a incubatoarelor de afaceri prin lansarea unui apel dedicat a Programului Operational Regional, axa 2.1.", sustine Florin Jianu, presedinte CNIPMMR.

Legea privind incubatoarele de afaceri reglementeaza regimul juridic de infiintare si functionare a acestora, prin acordarea de facilitati pentru stimularea infiintarii incubatoarelor de afaceri, pentru crearea de noi locuri de munca, diversificarea economiilor si crearea unui mediu antreprenorial in cadrul comunitatilor locale.

Ce este un incubator de afaceri? Incubatorul de afaceri este o structura de sprijin a afacerilor, gestionata de un administrator, care urmareste crearea unui mediu favorabil, sustenabil, pentru intreprinderile mici si mjlocii nou infiintate stimulandu-le potentialul de dezvoltare si de viabilitate, ajutandu-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitatii comune si a suportului managerial necesar.

Cine poate fi fondator al unui incubator de afaceri? Pot fi fondatori ai unui incubator de afaceri autoritatile publice locale, institutia sau consortiul de institutii de invatamant superior acreditate, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comert sau persoane juridice de drept privat.

Tipurile de incubatoare de afaceri care se pot infiinta sunt: cu portofoliu mixt; tehnologic; academic; agro-incubator; social; virtual; pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Acordarea titlului de incubator de afaceri se face prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii.

Perioada de valabilitate a titlului de incubator de afaceri este de 10 ani, putand fi prelungit pentru perioade similare.

Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt: preincubare, pentru o perioada maxima de 6 luni; incubare – pentru un ciclu de incubare de maxim 3 ani; accelerator de afaceri - pentru o perioada maxima de 2 ani.

Facilitatile acordate fondatorului incubatorului de afaceri, prin intermediul schemelor de ajutor de stat, sunt:

- scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;
- scutirea de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate bugetelor locale;
- alte facilitati care pot fi acordate, potrivit legii, de autoritatile administratiei publice locale sau centrale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea incubatoarelor de afaceri a fost aprobata de Camera Deputatilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016