
Raportul Special
realizat de specialisti
Prin Legea 370/2022 a fost introdusa obligatia prin care anumite firme trebuie sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit sau de credit. In acest sens, APERO si ANAF au lansat recent campania ''Accepta plata cu cardul'' - necesara societatilor care vor sa se dezvolte si sa raspunda cererii in crestere din partea clientilor de a plati prin metode digitale. In plus, vor fi reduse costurile cu administrarea numerarului.
Conform Legii 370/2022, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, amenzile pentru neconformare fiind intre 20.000 si 50.000 lei.
„Acceptarea platii cu cardul face parte din procesul de modernizare si digitalizare a economiei romanesti si credem ca este nevoie de un efort sustinut al autoritatilor, impreuna cu asociatiile de profil si organizatiile patronale, de a comunica beneficiile acestui tip de plata inainte de a verifica nivelul de conformare. De informarea corecta a contribuabilului depinde succesul implementarii prevederilor legale”, a declarat Lucian Ovidiu Heius, Presedintele ANAF.
Recent a fost lansata Conformitatea cu obligatiile legale privind acceptarea platilor cu cardul si promovarea beneficiilor acestui instrument de plata, atat pentru comercianti, cat si pentru cetateni, sunt principalele obiective ale campaniei de informare lansate marti de Asociatia Platilor Electronice din Romania (APERO) si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), cu sprijinul Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), informeaza ANAF.
Campania de informare, promovata sub sloganul „ACCEPTA PLATA CU CARDUL”, se va desfasura pe o perioada de cateva luni si va consta in distribuirea de afise si flyere de informare in structurile subordonate ANAF din toata tara, materiale de informare disponibile pe paginile web si postari pe retelele sociale ale ANAF, APERO si CNIPMMR, precum si mesaje trimise sutelor de mii de IMM-uri care fac parte din patronatele membre CNIPMMR.
„Acceptarea platii cu cardul este o necesitate la ora actuala pentru firmele care vor sa se dezvolte si sa raspunda cererii in crestere din partea clientilor de a plati prin metode digitale. Reducerea costurilor cu administrarea numerarului, transferul banilor in timp real, plata cu cardul direct pe factura digitala sunt beneficii reale si imediate pentru comerciantii si furnizorii de servicii care adopta mijloace moderne de plata. In plus, costurile acceptarii platilor digitale sunt aproape nule, avand in vedere aparitia tehnologiei care permite transformarea telefoanelor mobile si a tabletelor in terminale de plata,” a declarat Razvan Faer, presedintele APERO.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Conform datelor BNR, numarul de terminale de plata (POS) se situa la peste 332.000 la mijlocul anului trecut, in crestere cu 22% fata de perioada similara a anului precedent, iar numarul de carduri in circulatie era de 20,2 milioane. Romania are aproape 18 terminale la mia de locuitori fata de media europeana de 36 de terminale, conform datelor BCE, prin urmare are nevoie sa dezvolte in continuare infrastructura de plati electronice, se arata într-un comunicat al ANAF.
Conform raportului european privind Indicele economiei si societatii digitale (DESI) din 2022, in Romania, “ponderea IMM-urilor care au cel putin un nivel de baza de intensitate digitala (22%) si procentajul intreprinderilor care fac schimb electronic de informatii (17%) sunt cele mai scazute din UE. Nivelul scazut de digitalizare si progresele relativ lente impiedica economia Romaniei sa profite pe deplin de oportunitatile oferite de tehnologiile digitale”.
„Platile digitale ofera oportunitati de crestere a veniturilor pentru IMM-uri si mai multe optiuni pentru clientii lor, in magazine si in mediul online. Datele noastre arata ca antreprenorii vad transformarea digitala ca o necesitate si solicita acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuielile aferente acesteia sau finantarea de cursuri de perfectionare in acest domeniu pentru angajati. Prin urmare, prioritatea noastra trebuie sa fie reprezentata de educarea mediului de afaceri, a angajatilor in general, a spatiului public in domeniul digitalizarii”, a declarat Florin Jianu, presedinte CNIPMMR.
Sursa: ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Dividende in 2023: EXCEPTII de la aplicarea cotei de impozit pe dividende de 8% din 1 ianuarie 2023Impozitul pe cladiri: TOT ce trebuie sa stii despre acesta in 2023Din 1 ianuarie 2023 sunt OBLIGATI sa instaleze POS-uri toti operatorii economici care au incasari mai mari de 50.000 leiFirmele care la final de 2022 au depasit cifa de afaceri de 500.000 euro sunt OBLIGATE sa intre la plata impozitului pe profit?Proiect: Impozitul majorat pe locuinte se va aplica din 1 ianuarie 2026! Ar putea fi introdusa si e-ProprietateaUltimele articole
Firme care NU au terminale POS. Ce amenzi se aplicaMicrointreprinderi in 2023: Firmele care depasesc plafonul de 500.000 euro ar putea plati un impozit de 2,5%, conform masurilor GuvernuluiFinantele MODIFICA procedura de acordare a facilitatilor fiscale din domeniul constructiilorFirmele care depasesc plafonul de 500.000 euro vor trece la plata impozitului pe profit din 2023 sau din 2024?Declaratia 112 in 2023: Anumite firme NU vor mai depune formularul pana pe 25 februarie 2023. Care este noul termen limita?Articole similare
Restrictii la incasarile fragmentate, exceptii plati in numerar si AMENZI pentru cei care nu respecta legea. VEZI PROIECTUL!Informatii suplimentare privind plata impozitelor si taxelor cu cardul la FiscObligatii noi pentru operatorii economici din sectorul alimentatiei publice in contextul redeschiderii restaurantelor in interiorul cladirilorVom putea plati cu cardul la ANAFPlata online a taxelor prin Ghiseul.ro nu va fi posibila din aceasta varaUltimele articole
Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineInovatii si tendinte in tehnologiile de PLATA CU CARDULCum sa cresti cifra de afaceri a firmei: 5 strategiiTratament fiscal-contabil pentru achizitii de bunuri si servicii fara documente fiscaleSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA