Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 112 in 2023: Anumite firme NU vor mai depune formularul pana pe 25 februarie 2023. Care este noul termen limita?

16-Feb-2023
24395
Declaratia 112 in 2023: Anumite firme NU vor mai depune formularul pana pe 25 februarie 2023. Care este noul termen limita?

Prin OG 16/2022 a fost introdusa prevederea conform careia firmele trebuie sa aiba obligatoriu un angajat pentru a ramane la sistemul de impozitare micro. Astfel, cei care incheie in 2023 un contract de munca pentru a indeplini aceasta coditie vor depune D112 trimestrial, adica pana pe 25 aprilie 2023.

Declaratia 112 se depune lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare pentru care se platesc veniturile, sau trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare trimestrului. Iar firmele care opteaza pentru incheierea unui contract de munca in 2023 sunt obligate sa depuna D112 trimestrial. Primul termen limita devine astfel data de 25 aprilie 2023.

Cine depune D112?

Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l plati la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.

Prin exceptie de la prevederile alin. (1), impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat si retinut la data efectuarii platii acestor venituri, se plateste, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza, de catre urmatorii platitori de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor:

a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice;

b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;

c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv; 

d) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care detin capacitatea de a incheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca.

Atentie! Firmele pot opta pentru depunerea lunara a D112, insa acest lucru este posibil doar incepand cu anul 2024.

D112- pdf actualizat de ANAF

Pentru a descarca Soft A, actualizat de fisc in data de 15 februarie 2023, click AICI»

Care sunt conditiile pentru a ramane platitor de impozit micro si in 2023?

Printre cele mai importante amintim obligatia ca societatea sa aiba cel putin un angajat, dar si sa nu depaseasca plafonul de 500.000 euro (a scazut plafonul de la 1 milion euro). In caz contrar, acestea vor plati impozit pe profit. In aceasta situatie sunt aproximativ 8.000 de firme romanesti. Mare atentie! Legea 370/2022 a modificat OG 16/2022, in sensul ca plafonul de 500.000 de euro se va aplica incepand cu veniturile anului 2023, NU pentru cele din 2022!!!

Pana acum, firmele care erau incadrate ca microintreprinderi plateau impozit de 1% daca aveau angajati si de 3% in cazul in care nu aveau salariati. Acum este in vigoare doar impozitul de 1%, pentru ca societatile fara angajati nu mai pot fi incadrate ca microintreprinderi.

Exceptie

O persoana juridica romana care este nou-infiintata poate opta sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, daca conditiile de incadrare sunt indeplinite la data inregistrarii in registrul comertului.

In cazul in care raportul de munca este suspendat, potrivit legii, conditia referitoare la detinerea unui salariat se considera indeplinita daca perioada de suspendare este mai mica de 30 de zile si situatia este inregistrata pentru prima data in anul fiscal respectiv. 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016