Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR solicita ca in viitoarea structura a guvernului sa existe un Minister dedicat IMM-urilor

17-Nov-2015
2015

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), confederatie patronala reprezentativa la nivel national solicita ca in viitoarea structura a Guvernului Romaniei sa existe un Minister dedicat intreprinderilor mici si mijlocii, care sa asigure exercitarea functilor de:


- strategie prin elaborare a strategiilor si punerea in aplicare a Programului de guvernare pentru sectorul intreprinderilor mici si mijlocii si a celui cooperatist;

- reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sectorului intreprinderilor mici si mijlocii si celelalte domenii conexe;

- de reprezentare, prin care se asigura, in conditiile legii, in numele statului roman si al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;

- de aplicare a prevederilor Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana pentru sectorul intreprinderilor mici si mijlocii si al celui cooperatist;

- de coordonare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie si in vederea indeplinirii atributiilor si obligatiilor ce le revin in conditiile legii;

- de reprezentare a intereselor IMM-urilor in relatia cu institutiile si autoritatile publice;


- de mediator de credite pentru IMM-uri, la nivelul fiecarui judet, dupa model francez, care sa asigure realizarea a 3 scopuri: cresterea creditarii IMM-urilor, oferirea de solutii intreprinderilor, in special sectorului IMM, pentru a obtine finantari de la banci si sesizarea Guvernului in cazul aparitiei unor probleme nerezolvate majore;

- elaborarea si depunerea unei liste competitive de programe de sustinere a IMM-urilor din Romania care sa fie finantate din Programul de relansare economica a U.E. lansat de Presedintele Comisiei Europene Jean-Claude Juncker.


Propunerea CNIPMMR ca in viitoarea structura a Guvernului Romaniei sa existe un Minister dedicat intreprinderilor mici si mijlocii are in vedere necesitatea asigurarii de catre minister a unui numar important de atributii specifice, vizand:


- elaborarea si monitorizarea implementarii proiectelor si programelor pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si a societatilor cooperative, precum si pentru cresterea competitivitatii si eficientei acestora in conditiile mediului concurential si al fenomenelor specifice economiei de piata;

- corelarea si monitorizarea indeplinirii planurilor de masuri elaborate de autoritatile publice interesate, pentru aplicarea in Romania a Small Business Act (S.B.A.);

- monitorizarea indeplinirii prevederilor din domeniile dezvoltarii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri si cooperatiei, cuprinse in acordurile guvernamentale incheiate de Romania cu alte state;

- reprezentarea si participarea, in numele statului roman, la activitatea organizatiilor internationale din domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri, profesiilor liberale, cooperatiei si turismului;

- elaborarea strategiilor si planurilor de actiune aferente domeniului intreprinderilor mici si mijlocii si cooperatiei;

- corelarea si monitorizarea indeplinirii activitatilor si actiunilor cuprinse in Planul national de reforma (P.N.R.) si celelate documente strategice la nivel national pentru domeniile intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri si cooperatiei;

- derularea sau coordonarea programelor si proiecte cu finantare externa;

- reprezentarea statului in exercitiul tuturor drepturilor si indeplinirea tuturor obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar majoritar al Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - F.N.I.M.M. - S.A. - I.F.N. si al Fondului Roman de Contragarantare;

- implementarea politicilor in domeniul mediului de afaceri in scopul respectarii recomandarilor si angajamentelor cu privire la "reforma reglementarilor" formulate de Comisia Europeana si Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica - O.E.C.D. - Investment Compact;

- indeplinirea obiectivelor stabilite de Comisia Europeana prin Programul de actiune, in vederea reducerii constrangerilor si a barierelor administrative in Uniunea Europeana;

- identificarea, masurarea si optimizarea costurilor administrative ale IMM-urilor impuse de reglementarile cu impact asupra derularii afacerilor si actioneaza direct sau in cooperare cu celelalte autoritati interesate pentru reducerea acestora;

- promovarea unui mediu de afaceri stimulativ, concurential, corect si integru pentru IMM-uri si cooperatie;

- reprezentarea permanenta, pe proiectele specifice mediului de afaceri, a intereselor statului roman in cadrul organizatiilor internationale - Banca Mondiala, Comisia Europeana, Reteaua Internationala pentru IMM (INSME), Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, asigurand coordonarea programelor si activitatilor desfasurate impreuna cu acestea in legatura cu mediul de afaceri;

- indeplinirea atributiilor de organism intermediar in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, conform acordului de delegare incheiat prin acordul partilor cu Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice";

- coordonarea implementarii politicilor in domeniul IMM-urilor si mediului de afaceri in scopul respectarii recomandarilor si angajamentelor cu privire la "reforma reglementarilor" formulate de Comisia Europeana si Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica;

- coordonarea indeplinirii obiectivelor stabilite de Comisia Europeana prin Programul de actiune, in vederea reducerii constrangerilor si a barierelor administrative;

- monitorizarea activitatilor de identificare, masurare si optimizare a costurilor administrative ale IMM-urilor, impuse de reglementarile cu impact asupra derularii afacerilor si actioneaza direct sau in cooperare cu celelalte autoritati interesate pentru reducerea acestora.


De asemenea, propunerea CNIPMMR are in vedere importanta sectorului intreprinderilor mici si mijlocii la nivel national (98% din intreprinderi fiind IMM), importanta recunoscuta si la nivel european, intreprinderile mici si mijlocii fiind considerate o prioritate politica pentru UE, ele constituind peste 98% din intreprinderile europene, furnizand peste 67% din locurile de munca in sectorul privat din UE si generand 58% din valoarea adaugata bruta generata de intreprinderi in UE .

IMM-urile reprezinta coloana vertebrala a economiei Romaniei, reprezentand un factor cheie pentru crestere economica, inovare, ocupare a fortei de munca si integrare sociala. Flexibilitatea si adaptabilitatea sectorului IMM sunt trasaturi esentiale pentru depasirea perioadelor de criza economica, fiind extrem de relevante pentru perioada actuala de recesiune.

Si nu in ultimul rand, propunerea CNIPMMR are in vedere si necesitatea valorificarii oportunitatilor de finantare din Programul de relansare economica a U.E. lansat de Presedintele Comisiei Europene Jean-Claude Juncker in valoare de 315 miliarde euro, din care 75 miliarde euro pentru IMM-uri, Ministerul dedicat intreprinderilor mici si mijlocii urmand sa elaboreze si sa depuna o lista de programe de sustinere a IMM-urilor din Romania care sa fie finantate prin noul mecanism.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016