Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile propuneri pentru IMM-uri profitabile si locuri noi de munca

27-Iun-2014
568
A fost intocmit recent de catre Uniunea Europeana a Artizanatului si a Intreprinderilor Mici si Mijlocii un document referitor la prioritatile pentru IMM-uri si mestesugari pentru urmatorul mandat al Comisiei Europene si Parlamentului European nou ales, care se confrunta cu o situatie economica generala foarte dificila, caracterizata printr-o crestere economica foarte limitata, rate ridicate ale somajului - mai ales in randul tinerilor - si restrictii bugetare grave din cauza nivelului ridicat al datoriei publice si private.

Astfel, desi actuala abordare politica a manifestat unele imbunatatiri, acestea nu sunt suficiente pentru a aduce Uniunea Europeana inapoi pe o traiectorie de crestere sustenabila capabila sa creeze suficiente locuri de munca pentru a reduce nivelul inacceptabil de mare al somajului.

Potrivit UEAPME institutiile europene vor trebui sa imbunatateasca actuala politica strategica cu o agenda ambitioasa de crestere axata pe investitii si crearea de locuri de munca. Va fi necesara o crestere a competitivitatii, o imbunatatire a mediului de afaceri si a reformelor structurale care sa permita noi oportunitati de afaceri si oferte de locuri de munca pentru a atrage investitii private si pentru a consolida capacitatea intreprinderilor mici si mijlocii de a investi, de a inova, de a se dezvolta si de a crea locuri de munca. Revizuirea atat a Strategiei UE 2020 cat si a Small Business Act trebuie sa se concentreze asupra acestor aspecte, in scopul de a face economia europeana competitiva, puternica si durabila.

Prin acest document, UEAPME, asociatia europeana care reprezinta IMM-urile si mestesugarii la nivel european, solicita o noua abordare strategica pentru politica europeana privind IMM-urilor, cu un accent puternic pe investitii si crearea de locuri de munca. Sunt prezentate propuneri cuprinzatoare pentru politici concrete, necesare si asteptate de peste 20 de milioane de companii mici si mijlocii din Uniunea Europeana.

Potrivit UEAPME, Uniunea Europeana pare sa iasa din cea mai lunga recesiune inregistrata vreodata. Cu toate acestea, acest lucru nu este inca o realitate pentru peste 20 de milioane de IMM-uri din Europa, asa cum demonstreaza ultima analiza realizata privind indexul mediului de afaceri al IMM-urilor in special. Indicatorul de 67,9 este inca sub linia neutra de 70%.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Economia Europei nu se va confrunta cu o redresare durabila fara o redresare economica a IMM-urilor si mestesugarilor, intrucat aceste milioane de intreprinderi sunt coloana vertebrala a economiei si societatii. Prin urmare, Europa are nevoie de o strategie mai ambitioasa de crestere axata pe investitii private si publice.

Principalele politici propuse de UEAPME pentru a permite IMM-urilor sa se dezvolte, sa creeze locuri de munca, bunastare si stabilitetate sunt urmatoarele:



Crearea unui mediu economic si de afaceri de sustinere a IMM-urilor

Elaborarea unei politici corecte si complete pentru a genera crestere economica si locuri de munca si pentru a asigura stabilitatea

Consolidarea sectorului industrial in Europa, pentru a creste competitivitatea

Incurajarea crearii unei societati bazate pe intreprenoriat in Europa

Imbunatatirea cadrului de reglementare pentru IMM-uri si mestesugari.



Facilitarea accesului IMM-urilor la piete

Accesul la pietele interne si externe, bazat pe o concurenta corecta

Asigurarea unui acces pe piata echilibrat pentru furnizorii locali de servicii, inclusiv micii comercianti cu amanuntul

Implicarea IMM-urilor in procesul de standardizare si accesul la standarde.



Asigurarea accesului IMM-urilor la mijloacele necesare

Accesul la finantare - banii trebuie sa fie canalizati in investitii in economia reala

Accesul la sisteme de dezvoltare de competente si calificari pe o piata a muncii modernizata

Politicile privind energia, mediul si clima trebuie sa ia in considerare competitivitatea si ar trebui sa incurajeze inovarea.


Sursa: CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile propuneri pentru IMM-uri profitabile si locuri noi de munca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.