Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce vor primi IMM-urile mai putini bani in 2017

22-Nov-2016
2104

In data de 18 noiembrie 2016, Ministerul Finantelor Publice a publicat, pe site-ul propriu, proiectul de OUG privind rectificarea bugetara pe anul 2016.

Potrivit proiectului de OUG dupa analiza executiei veniturilor bugetare derulata pe parcursul primelor noua luni ale anului, bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri se diminueaza cu 35,4 milioane lei reprezentand economii identificate de ordonatorul principal de credite, in principal la proiectele cu finantare din fonduri europene nerambursabile si programele de stimulare a intreprinderilor mici si mijlocii.

CNIPMMR isi exprima dezamagirea pentru diminuarea bugetului alocat programelor destinate IMM-urilor, avand in vedere valoarea scazuta a acestor finantari si numar mic de potentiali beneficiari, raportat la numarul de IMM-uri care au nevoie de sustinere prin aceste programe.

Cauzele care au condus la diminuarea bugetului pentru programele destinate imm-urilor

CNIPMMR considera ca principalele cauze care au condus la diminuarea bugetului pentru programele destinate IMM-urilor, in anul 2016, sunt urmatoarele aspecte:

Programul pentru Incubatoarele de afaceri nu a fost implementat;
Programul pentru organizarea Targului intreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2016- nu a fost implementat;
Programul SRL-D pentru anul 2016, din cauza modificarii procedurii de implementare a avut un numar de 247 aplicanti admisi la finantare, raportat la numarul de 501 posibili aplicanti conform bugetului;


Toate programele au fost lansate tarziu, respectiv in a doua jumatate a anului 2016, fapt care dus la imposibilitatea implementarii proiectelor asumate de aplicanti, multi dintre aplicanti renuntand la acestea;

 

Presedintele CNIPMMR, dl. Florin Jianu, a precizat, citat de CNIPMMR:

"Problemele aparute in implementarea programelor pentru IMM-uri puteau fi depasite prin lansarea in primele 3 luni ale anului a tuturor procedurilor, astfel aplicantii avand timp sa implementeze planurile de afaceri asumate. De asemenea, trebuie efectuate modificari pe unele proceduri, privind conditiile de implementare.

De exemplu, in cazul programului pentru intreprinzatorii debutanti – SRL-D, ca si in cadrul programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare – START, s-a introdus conditia ca beneficiarul sa faca dovada achitarii integrale a cheltuielilor efectuate, acest lucru fiind deosebit de greu de realizat pentru un intreprinzator debutant care nu dispunea de sumele necesare pentru asigurarea finantarii planului de afaceri.

CNIPMMR propune ca in anul 2017, programele sa fie lansate in prima parte a anului, fiind necesara si o evaluare a ratei de succes pentru anumite programe din anul 2016. Programul pentru dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata care a avut succes in anul 2016, trebuie sa aiba un buget marit. Dorinta noastra ar fi fost ca si in acest an bugetul programului de comert sa fie marit prin redistribuirea sumelor de la proiectele care nu au reusit sa consume intregul buget sau nu au mai fost lansate, evitandu-se ca sumele destinate antreprenorilor sa fie pierdute".

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016