Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De ce vor primi IMM-urile mai putini bani in 2017

22-Nov-2016
853

In data de 18 noiembrie 2016, Ministerul Finantelor Publice a publicat, pe site-ul propriu, proiectul de OUG privind rectificarea bugetara pe anul 2016.

Potrivit proiectului de OUG dupa analiza executiei veniturilor bugetare derulata pe parcursul primelor noua luni ale anului, bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri se diminueaza cu 35,4 milioane lei reprezentand economii identificate de ordonatorul principal de credite, in principal la proiectele cu finantare din fonduri europene nerambursabile si programele de stimulare a intreprinderilor mici si mijlocii.

CNIPMMR isi exprima dezamagirea pentru diminuarea bugetului alocat programelor destinate IMM-urilor, avand in vedere valoarea scazuta a acestor finantari si numar mic de potentiali beneficiari, raportat la numarul de IMM-uri care au nevoie de sustinere prin aceste programe.

Cauzele care au condus la diminuarea bugetului pentru programele destinate imm-urilor

CNIPMMR considera ca principalele cauze care au condus la diminuarea bugetului pentru programele destinate IMM-urilor, in anul 2016, sunt urmatoarele aspecte:

Programul pentru Incubatoarele de afaceri nu a fost implementat;
Programul pentru organizarea Targului intreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2016- nu a fost implementat;


Programul SRL-D pentru anul 2016, din cauza modificarii procedurii de implementare a avut un numar de 247 aplicanti admisi la finantare, raportat la numarul de 501 posibili aplicanti conform bugetului;
Toate programele au fost lansate tarziu, respectiv in a doua jumatate a anului 2016, fapt care dus la imposibilitatea implementarii proiectelor asumate de aplicanti, multi dintre aplicanti renuntand la acestea;

 

Presedintele CNIPMMR, dl. Florin Jianu, a precizat, citat de CNIPMMR:

"Problemele aparute in implementarea programelor pentru IMM-uri puteau fi depasite prin lansarea in primele 3 luni ale anului a tuturor procedurilor, astfel aplicantii avand timp sa implementeze planurile de afaceri asumate. De asemenea, trebuie efectuate modificari pe unele proceduri, privind conditiile de implementare.

De exemplu, in cazul programului pentru intreprinzatorii debutanti – SRL-D, ca si in cadrul programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare – START, s-a introdus conditia ca beneficiarul sa faca dovada achitarii integrale a cheltuielilor efectuate, acest lucru fiind deosebit de greu de realizat pentru un intreprinzator debutant care nu dispunea de sumele necesare pentru asigurarea finantarii planului de afaceri.

CNIPMMR propune ca in anul 2017, programele sa fie lansate in prima parte a anului, fiind necesara si o evaluare a ratei de succes pentru anumite programe din anul 2016. Programul pentru dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata care a avut succes in anul 2016, trebuie sa aiba un buget marit. Dorinta noastra ar fi fost ca si in acest an bugetul programului de comert sa fie marit prin redistribuirea sumelor de la proiectele care nu au reusit sa consume intregul buget sau nu au mai fost lansate, evitandu-se ca sumele destinate antreprenorilor sa fie pierdute".

Sursa: CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce vor primi IMM-urile mai putini bani in 2017":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016