Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Conform unor declaratii recente, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) atrage atentia asupra faptului ca diurna nu ar trebui impozitata dupa data de 1 iunie 2015, precizand ca mentinerea acestei situatii ar anula cresterea economica cu 3-4%, si este deosebit de ingrijorata de proiectul de lege privind anularea unor obligatii fiscale, printre care si cele impuse diurnelor acordate soferilor profesionisti de la firmele de transport.
Potrivit Evz.ro, diurna soferilor profesionisti din Romania este reglementata de HG 1860/2006 pentru diurnele interne si HG 518/1995 pentru diurnele externe, se arata in comunicatul UNTRR.
Totodata, in Codul Fiscal se mentioneaza ca nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, indemnizatiile si orice alte sume de aceeasi natura, primite de salariati, pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotarare a Guvernului pentru personalul din institutiile publice, precum si cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare. Sumele care depasesc aceste plafoane sunt tratate ca venit salarial, ceea ce se si intampla in prezent.
"Prin noul proiect de lege se ignora toate aceste legi existente, iar companiile de transport rutier nu inteleg de ce se acorda amnistie pentru aplicarea unor legi existente. Putem intelege din aceasta hotarare ca in cazul diurnei ce se va aplica de la 1 iunie 2015, aceasta se va considera venit salarial integral? O astfel de masura ar trage in jos economia Romaniei, deoarece s-ar inregistra o scadere a Produsului Intern Brut de 3-4%", a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, citat de Evz.ro.
Se mentioneaza daca in cazul transportului rutier national diurna ar fi considerata venit salarial, atunci ar trebui platite taxe si impozite suplimentare de circa 80%.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
UNTRR solicita Guvernului si Parlamentului sa certifice validitatea legislatiei in domeniu si sa elimine orice interpretari abuzive.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, Bucuresti, 12 iulie!Lucrari practice de fiscalitate si contabilitate, in limita stocului disponibilONG: IMPOZITAREA DIURNEI pentru persoane care nu au calitatea de salariatCum se impoziteaza DIURNA, in urma noilor modificari?Articole similare
Cheltuieli cu transportul si cazarea partenerilor nerezidentiDIURNA in 2023. Exista doua situatii in care se poate ajunge la o reincadrare a diurnelorImpozit DIURNA. Cum facem deducerea impozitului pe profit?Diurne interne si externe in 2022: Va fi introdus, conform Legii 72/2022, un nou plafon pentru calcularea indemnizatiilor netaxabileIndemnizatia administratorului strain si plata contributiilor datorate. Ce tratament fiscal aplicam?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practicePot fi decontate diurnele angajatilor in cazul in care NU exista documente justificative?Cheltuieli deductibile PFA in 2023. Tratament fiscal pentru cheltuielile de deplasareRegim fiscal din 1 ianuarie 2023 pentru indemnizatia de mobilitate, conform modificarilor aduse de OG 16/2022Tratament fiscal: Cheltuielile cu DIURNA sunt deductibile la calculul impozitului pe profit?Articole similare
Guvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, Somaj Tehnic si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriGuvernul restituie pe baza facturii 4 centi din acciza la carburantMajorarea accizei la carburanti poate aduce pierderi la bugetul de statConsiliul Concurentei a avizat proiectul de Hotarare de Guvern privind plafonarea tarifelor RCATRANSPORTATORII lanseaza ipoteza unui aranjament intre stat si benzinariUltimele articole
E-Transport in 2024: TRANSPORTATORII vor face raportarile in sistem?E-Transport: Din 15 decembrie 2023 trebuie declarate in sistem TOATE transporturile internationale de bunuri, conform OUG 115/2023ITM desfasoara controale asupra firmelor de transport. Aspecte pe care le verifica inspectoriiANAF monitorizeaza achizitiile intracomunitare de autoturisme de lux. Sunt verificati atat furnizorii si beneficiarii, cat si traseul transportuluiReincadrarea diurnelor netaxabile ca venituri de natura salariala va avea nevoie OBLIGATORIU de avizul inspectorilor de muncaArticole similare
Reglementarea platilor in valuta. Vezi ce prevede noul OrdinTitlul VI, Capitolul 9E-Transport: Este OBLIGATORIE declararea in sistem a transporturilor rutiere internationale de bunuri?Zoom fiscal: Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de nerezidentiCertificatul de rezidenta fiscala - ce este, reglementari legale si studii de caz utileUltimele articole
E-Transport in 2024: Trebuie cod UIT pentru ABSOLUT toate importurile si exporturile, indiferent de valoare si greutate?RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizateE-Transport in 2024: Trebuie declarate in sistem TOATE transporturile internationale sau doar cele care contin bunuri cu risc fiscal?E-Transport: Bunurile care NU fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat trebuie declarate in sistem? Cine emite codul UIT?E-Transport: Din 15 decembrie 2023 trebuie declarate in sistem TOATE transporturile internationale de bunuri, conform OUG 115/2023Sfaturi de la experti
Intrebare: Referitor la: ,,Asta inseamna ca in situatia livrarilor, achizitiilor intracomunitare, import/export se va declara totul in RO e-Transport indiferent daca sunt sau nu produse cu risc fiscal, indiferent de categoria de vehicul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca a aparut vreo modificare legata de cele doua conditii legate de masa bruta de 500 kg si valoare de 10.000 ron pentru achiziitiile si livrarile intracomunitare si importuri/exporturi sau aceste conditii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<