Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163

14-Mai-2019
18715

"Institutiile publice - primarii, scoli etc. - trebuie sa se inscrie in Registrul unitatilor de cult si sa depuna declaratia 163 pentru a beneficia de sponsorizari? Unitatea care face sponsorizarea catre institutiile publice neinscrise in acel Registru si care nu au depus declaratia 163 poate deduce cheltuiala cu sponsorizarea?

Raspunsul specialistului

In conformitate cu Legea 500/2002, institutiile publice pot folosi, pentru desfasurarea activitatii lor, bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoanele juridice si fizice, sub forma de donatii si sponsorizari, cu respectarea dispozitiilor legale. Termenul de institutie publica reprezinta denumirea generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetele statului.

Pe de alta parte, Codul Fiscal precizeaza faptul ca inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se realizeaza pe baza solicitarii entitatii,daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:

  • desfasoara activitate în domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
  • si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
  • nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
  • a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
  • nu a fost declarata inactiva.

Totodata, contribuabilii care efectueaza sponsorizari, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:

  • valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; 
  • valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

In cazul sponsorizarilor efectuate catre entitati persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv unitati de cult, sumele aferente acestora se scad din impozitul pe profit datorat, în limitele prevazute mai sus, doar daca beneficiarul sponsorizarii este înscris, la data încheierii contractului, în Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Referitor la sponsorizare, Legea 32/1994 stabileste si faptul ca poate fi beneficiar al sponsorizarii:

  •  orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata,umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
  •  institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute mai sus.

In consecinta, ultima mentionare legislativa face o distinctie clara intre persoanele juridice fara scop lucrativ (mentionate de Codul Fiscal in legatura cu scaderea sponsorizarii din impozitul pe profit si delimitate si de Legea 146/2002 – in cazul fundatiilor judetene pentru tineret sau de Legea 69/2000 – federatiilor sportive nationale) si institutiile publice. Ca urmare si in concluzie, atat Codul Fiscal cat si Procedura aprobata prin Ordinul 819/2019 nu mentioneaza institutiile publice in categoria entitatilor obligate sau care au posibilitatea inscrierii in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.In consecinta, nici entitatile care efectueaza sponsorizari catre institutiile publice nu pot scadea sumele respective din impozitul pe profit datorat, bineinteles, in limitele prevazute de Codul Fiscal.

Totusi, avand in vedere pe de o parte, faptul ca Legea 32/1994 prevede si posibilitatea sponsorizarii institutiilor publice, detaliind chiar si procedura de inregistrare si raportare a sumelor respective, iar pe de alta parte, nealinierea, incosecventa si lipsa de detaliere prin intermediul normelor a prevederilor legale referitoare la chestiunea in discutie, se recomanda inaintarea de catre institutiile publice respective, a unei cereri de confirmare catre institutiile statului abilitate (ANAF – chiar si sub forma formularului 163, Prefectura) in paralel cu monitorizarea eventualelor noutati ale prevederilor legale referitoare la sponsorizarea institutiilor publice (Normele metodologice ale Codului Fiscal).



Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pana pe 15 aprilie 2024 trebuie depusa D700 pentru trecerea de la regimul micro la cel pe profit

    • Luni, 15 aprilie 2024 este termenul limita pentru depunerea declaratiei 700 de catre contribuabilii care fac trecerea de la regimul micro la cel pe profit. Depunere D700 in 2024 Conform legislatiei in vigoare, asa cum a anuntat si ANAF recent, pe site-ul oficial, termenul limita pentru depunerea Declaratiei 700 privind iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor este luni - 15 aprilie 2024. „Pentru analiza stabilirii plafonului de 500.000 euro in cazul...» citeste mai departe aici

  • D700 nedepusa pana pe 15 aprilie 2024. Care este amenda pentru contribuabili?

    • Asa cum prevede legislatia in vigoare, pana pe 15 aprilie 2024 trebuia depusa D700 de firmele care schimba vectorul fiscal si trec de la impozitul micro, la cel pe profit. La ce sume ajung amenzile pentru nedepunere la timp? Amenzi nedepunere D700 pana pe 15 aprilie 2024 Conform Codului de procedura fiscala, nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni, adica si D700, se...» citeste mai departe aici

  • Firme cu asociati. Cum se face incadrarea societatilor la tipul de impozit datorat

    • La data de 31.12.2023 am urmatoarea situatie: SOCIETATEA 1 - asociat A -100% CA - 0, profit, cod CAEN 5520; SOCIETATEA 2 - asociat A - 100% CA 58690,25 E, micro, cod CAEN 6920; SOCIETATEA 3 - asociat A - 95% CA 59973,37 E, micro, cod CAEN 6920 - asociat B - 5%; SOCIETATEA 4 - asociat A 95% CA 10000 E, profit, cod CAEN 6311 - asociat B 5%; SOCIETATEA 5 - asociat B 100% CA 263189,64 E, MICRO cod CAEN 1071; SOCIETATEA 6 - asociat C 50% CA 4541,20 E, cod CAEN 4719; SOCIETATEA 7 - asociat C 100% CA...» citeste mai departe aici

  • Facturi in E-Factura. Exista exceptii de la obligativitatea transmiterii lor in 5 zile de la data emiterii?

    • Societatea noastra acorda discounturi de cantitate in functie de vanzarile din timpul lunii. Pentru a calcula aceste discounturi, este necesara o perioada de cel putin 10 zile calendaristice de la terminarea lunii. In conditiile in care, termenul de transmitere in e-Factura este de 5 zile de la data emiterii, exista o exceptie care sa ne permita totusi sa emitem aceste facturi cu data ultimei zile din luna? Nu putem, din motive tehnice, sa ne incadram cu aceste calcule in 4 zile calendaristice....» citeste mai departe aici

  • Modificari asupra listelor contribuabililor mari si mijlocii, din 1 iulie 2024, conform Ordinului 665/2024

    • Conform Ordinului 665/2024, se aplica noi modificari asupra listelor contribuabililor, din 1 iulie 2024. Numarul contribuabililor mari va fi redus cu 1000, iar cel al contribuabililor mijlocii creste cu 5000. Ordinul nr. 665/2024 pentru modificarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mari si mijlocii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 344 din 12 aprilie 2024. Numarul...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 25 martie-5 aprilie 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, in data de 9 aprilie 2024, buletinul informativ cu numarul 14 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25.03.2024 – 05.04.2024. Noutati fiscale 2024 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 502/2024 privind aprobarea Procedurii de compensare a obligatiilor stabilite prin hotarari judecatoresti sau hotarari arbitrale, pronuntate de instantele de judecata nationale si internationale...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016