Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163

14-Mai-2019
2055

"Institutiile publice - primarii, scoli etc. - trebuie sa se inscrie in Registrul unitatilor de cult si sa depuna declaratia 163 pentru a beneficia de sponsorizari? Unitatea care face sponsorizarea catre institutiile publice neinscrise in acel Registru si care nu au depus declaratia 163 poate deduce cheltuiala cu sponsorizarea?

Raspunsul specialistului

In conformitate cu Legea 500/2002, institutiile publice pot folosi, pentru desfasurarea activitatii lor, bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoanele juridice si fizice, sub forma de donatii si sponsorizari, cu respectarea dispozitiilor legale. Termenul de institutie publica reprezinta denumirea generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetele statului.

Pe de alta parte, Codul Fiscal precizeaza faptul ca inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se realizeaza pe baza solicitarii entitatii,daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:

  • desfasoara activitate în domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
  • si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
  • nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
  • a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
  • nu a fost declarata inactiva.

Totodata, contribuabilii care efectueaza sponsorizari, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:

  • valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; 
  • valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

In cazul sponsorizarilor efectuate catre entitati persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv unitati de cult, sumele aferente acestora se scad din impozitul pe profit datorat, în limitele prevazute mai sus, doar daca beneficiarul sponsorizarii este înscris, la data încheierii contractului, în Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Referitor la sponsorizare, Legea 32/1994 stabileste si faptul ca poate fi beneficiar al sponsorizarii:

  •  orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata,umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
  •  institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute mai sus.

In consecinta, ultima mentionare legislativa face o distinctie clara intre persoanele juridice fara scop lucrativ (mentionate de Codul Fiscal in legatura cu scaderea sponsorizarii din impozitul pe profit si delimitate si de Legea 146/2002 – in cazul fundatiilor judetene pentru tineret sau de Legea 69/2000 – federatiilor sportive nationale) si institutiile publice. Ca urmare si in concluzie, atat Codul Fiscal cat si Procedura aprobata prin Ordinul 819/2019 nu mentioneaza institutiile publice in categoria entitatilor obligate sau care au posibilitatea inscrierii in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.In consecinta, nici entitatile care efectueaza sponsorizari catre institutiile publice nu pot scadea sumele respective din impozitul pe profit datorat, bineinteles, in limitele prevazute de Codul Fiscal.

Totusi, avand in vedere pe de o parte, faptul ca Legea 32/1994 prevede si posibilitatea sponsorizarii institutiilor publice, detaliind chiar si procedura de inregistrare si raportare a sumelor respective, iar pe de alta parte, nealinierea, incosecventa si lipsa de detaliere prin intermediul normelor a prevederilor legale referitoare la chestiunea in discutie, se recomanda inaintarea de catre institutiile publice respective, a unei cereri de confirmare catre institutiile statului abilitate (ANAF – chiar si sub forma formularului 163, Prefectura) in paralel cu monitorizarea eventualelor noutati ale prevederilor legale referitoare la sponsorizarea institutiilor publice (Normele metodologice ale Codului Fiscal).



Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016