Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163

14-Mai-2019
3028

"Institutiile publice - primarii, scoli etc. - trebuie sa se inscrie in Registrul unitatilor de cult si sa depuna declaratia 163 pentru a beneficia de sponsorizari? Unitatea care face sponsorizarea catre institutiile publice neinscrise in acel Registru si care nu au depus declaratia 163 poate deduce cheltuiala cu sponsorizarea?

Raspunsul specialistului

In conformitate cu Legea 500/2002, institutiile publice pot folosi, pentru desfasurarea activitatii lor, bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoanele juridice si fizice, sub forma de donatii si sponsorizari, cu respectarea dispozitiilor legale. Termenul de institutie publica reprezinta denumirea generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetele statului.

Pe de alta parte, Codul Fiscal precizeaza faptul ca inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se realizeaza pe baza solicitarii entitatii,daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:

  • desfasoara activitate în domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
  • si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
  • nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
  • a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
  • nu a fost declarata inactiva.

Totodata, contribuabilii care efectueaza sponsorizari, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:

  • valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; 
  • valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

In cazul sponsorizarilor efectuate catre entitati persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv unitati de cult, sumele aferente acestora se scad din impozitul pe profit datorat, în limitele prevazute mai sus, doar daca beneficiarul sponsorizarii este înscris, la data încheierii contractului, în Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Referitor la sponsorizare, Legea 32/1994 stabileste si faptul ca poate fi beneficiar al sponsorizarii:

  •  orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata,umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
  •  institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute mai sus.

In consecinta, ultima mentionare legislativa face o distinctie clara intre persoanele juridice fara scop lucrativ (mentionate de Codul Fiscal in legatura cu scaderea sponsorizarii din impozitul pe profit si delimitate si de Legea 146/2002 – in cazul fundatiilor judetene pentru tineret sau de Legea 69/2000 – federatiilor sportive nationale) si institutiile publice. Ca urmare si in concluzie, atat Codul Fiscal cat si Procedura aprobata prin Ordinul 819/2019 nu mentioneaza institutiile publice in categoria entitatilor obligate sau care au posibilitatea inscrierii in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.In consecinta, nici entitatile care efectueaza sponsorizari catre institutiile publice nu pot scadea sumele respective din impozitul pe profit datorat, bineinteles, in limitele prevazute de Codul Fiscal.

Totusi, avand in vedere pe de o parte, faptul ca Legea 32/1994 prevede si posibilitatea sponsorizarii institutiilor publice, detaliind chiar si procedura de inregistrare si raportare a sumelor respective, iar pe de alta parte, nealinierea, incosecventa si lipsa de detaliere prin intermediul normelor a prevederilor legale referitoare la chestiunea in discutie, se recomanda inaintarea de catre institutiile publice respective, a unei cereri de confirmare catre institutiile statului abilitate (ANAF – chiar si sub forma formularului 163, Prefectura) in paralel cu monitorizarea eventualelor noutati ale prevederilor legale referitoare la sponsorizarea institutiilor publice (Normele metodologice ale Codului Fiscal).



Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OG 6/2019: Anularea obligatiilor accesorii
    • O societate a primit o decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati aferente impozitului pe profit, TVA, si fond pentru persoane cu handicap pentru trimestrul trecut (iunie 2019). Pot fi anulate printr-o solicitare catre ANAF? Iata care este opinia specialistului nostru: Prin Capitolul II din OG 6/2019 s-a instituit posibilitatea anularii unor obligatii accesorii. Conform art. 23 din ordonanta aceasta facilitate se aplica pentru debitorii - persoane...» citeste mai departe aici

  • Achizitionarea de locuinte, fara adeverinta de venit, pentru romanii din diaspora! (propunere)
    • Ilan Laufer, fost ministru al IMM-urilor si coordonatorul programului Smart Start USA, este de parere ca una dintre cele mai bune masuri de repatriere a romanilor care incearca sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor este ca statul sa le acorde posibilitatea achizitionarii de locuinte fara adeverinta de venit. Acesta a precizat chiar ca are deja in lucru un draft de proiect de lege in acest sens. "Este nevoie de o Lege a repatrierii pentru Romania, pentru care eu o sa ma lupt in...» citeste mai departe aici

  • Spor de noapte? Rezolvari legale pentru problemele privind retribuirea corecta a salariatilor
    • De cate ori nu v-ati aflat in situatia de a nu sti cum sa aplicati legea, a nu sti in ce categorie sa incadrati un anumit interval orar de munca sau de a nu sti cum sa retribuiti corect orele lucrate noaptea sau in weekend? Astazi vom aborda doua astfel de situatii si va vom arata cum trebuie tratate corect. Ore sulimentare in intervalul orar de noapte De exemplu, pentru un angajat care lucreaza zilnic intre 9:00 - 18:00 si care efectueaza suplimentar cate 2 ore in intervalul 22:00 - 6:00, ati...» citeste mai departe aici

  • MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin care completeaza Ordinul nr. 1386/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016