Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati

22-Ian-2019
6586

Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult.

Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu social licentiat, motiv pentru care nu s-a aplicat facilitatea de deducere a sponsorizarilor in cota prevazuta de lege din impozitul pe veniturile microintreprinderilor calculat trimestrial.

In cazul expus, se mai depune declaratia cod 107?

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 1 din Legea sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile ulterioare, sponsorizarea reprezinta operatiunea prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Legea sponsorizarii prevede ca poate fi beneficiara a sponsorizarii "orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice."

In ceea ce priveste diminuarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor cu sumele reprezentând sponsorizarea, mentionam ca, potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, incepand cu data de 1 aprilie 2018 persoanele juridice cu statut fiscal de microintreprindere au posibilitatea sa scada din impozitul datorat o suma reprezentand 20% din cheltuielile de aceasta natura, efectuate in perioada pentru care se calculeaza impozitul.

Acest act normativ face trimitere insa la anumiti beneficiari, furnizori de servicii sociale acreditati (cu cel putin un serviciu social licentiat), asa cum sunt inscrisi acestia in Registrul electronic unic al serviciilor sociale, completat in baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, cu modificarile ulterioare. Lista poate fi consultata si pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.

Acestea se refera la servicii de ingrijire la domiciliu pentru persoanele cu dizabilitati, la servicii de adapost de noapte, de acordare a hranei, servicii de recuperare in regim de zi pentru copii fara parinti si/sau cu dizabilitati, cantine municipale etc.

In cazul in care persoanele sponsorizate nu se incadreaza in prevederile art. 56 din Codul fiscal, nu este necesar sa se depuna formularul 107 ”Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private”, aprobat prin OMFP nr. 1825/2018, deoarece in instructiunile de completare a declaratiei se face trimitere numai la ”microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat".

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati":
Rating:

Nota: 2.64 din 7 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala de Legea 127/2021
    • ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. TABEL COMPARATIV TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016