Casare marfa la REMAT
Problema: S-au inventariat marfuri care nu mai corespund d.p.d.v. calitativ (reprezinta suruburi ruginite), care s-au predat la REMAT, de unde a primit pe acestea 300 lei. Valoarea cu care figureaza acesta marfa in contabilitate este de 70.000 lei. Care este regimul fiscal in privinta impozitului pe profit si al TVA?
Solutie: Conform prevederilor OMFP 2861/2009, inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Totodata, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale sunt inventariate bunurile materiale detinute cu orice titlu.
Pentru bunurile depreciate, inutilizabile sau deteriorate, fara miscare ori greu vandabile, se intocmesc liste de inventariere separate sau situatii analitice separate, dupa caz.
Inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii se procedeaza la o analiza a tuturor stocurilor inscrise in fisele de magazie si a soldurilor din contabilitate pentru bunurile inventariate.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Regim tva facturare despagubiri O casa de expeditii a fost contractata de catre un client pentru efectuarea unui transport de marfuri. Casa de expeditii a livrat marfa prin intermediul unui furnizor. Respectivul...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Inregistari decizie de impunere In urma unui control fiscal s-a ajuns la concluzia ca am incadrat gresit niste mijloace fixe, ce nu se incadreaza la subgrupa 2.1 sau clasa 2.2.9 din catalogul mijloacelor fixe si...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Impozit minim global Am rugamintea sa ma indrumati cu un exemplu de calcul, inregistrarea in contabilitate si declarare la ANAF a noului impozit international PILLAR 2 pentru o entitate din RO a unei...citeste mai mult
Daca produsele depreciate fac obiectul activitatii de comercializare, atunci se aplica prevederile HG 831/2004 pentru aprobarea Normelor privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare.
Pentru a fi deductibile la calculul profitului impozabil, cotele de perisabilitati diferentiate sortimental pe depozite, magazine, gestiuni, trebuie sa se incadreze in limitele maxime de perisabilitate prev?zute pentru grupa respectiva de marfuri.
In cazul in care, stocurile nu sunt de natura marfurilor pentru care se pot aplica limitele de perisabilitate, sunt aplicabile prevederile art. 21, alin. (4), lit. c) din Codul fiscal. Potrivit acestor prevederi, daca pentru stocurile respective s-au incheiat polite de asigurare, cheltuielile cu scoaterea lor din gestiune sunt considerate
cheltuieli deductibile.
Scoaterea din gestiune a stocurilor degradate si neimputabile, se face pe seama ct. 607 Cheltuieli privind marfurile in cazul aplicarii limitelor de perisabilitate, ct. 658 Alte cheltuieli de exploatare, analitic distinct, daca stocurile nu mai pot fi recuparate, sau ct.671 - Cheltuieli privind calamitati si alte evenimente extraordinare - in cazul distrugerii acestora ca urmare a unor evenimente deosebite.
Pentru materialele depreciate care sunt valorificate prin preluarea de catre societati de specialitate, cheltuielile cu destocarea sunt deductibile la calculul profitului impozabil, indiferent de venitul care se realizeaza prin aceasta operatiune.
Rezulta urmatoarele:
- cheltuielile cu materialele depreciate, neimputabile, carora nu li se aplica limitele de perisabilitate si care nu sunt valorificate sunt cheltuieli nedeductibile.
- cheltuielile cu materialele depreciate, neimputabile, care sunt valorificate prin unitati specializate, sunt deductibile la calculul profitului impozabil,
- bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, neimputabile, care nu mai pot fi valorificate, nu constituie livrare de bunuri in temeiul art. 128, alin. (8) din Codul fiscal si pct. 6, alin. (11) din HG 44/2004 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare ale Codului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca degradarea calitativa se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente.
- pentru bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, scoase din categoria stocurilor (proces verbal comisia de inventariere) care sunt valorificate prin REMAT, se aplica masurile de simplificare prevazute de art.160, respectiv se face taxarea inversa.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 + 499 = 1.241.762 lei, sub plafonul de 1.243.525 lei. Diferente de curs favorabile = 20.823 - 2.151 = 18.672 lei. Cumulat (1.260.434 lei) depasesc plafonul de 1.243.525 lei. Din cate stiu, diferentele de curs intra in baza impozabila in trimestrul IV sau in trimestrul in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Taxa pe stalp. Gard beton
Intrebare: Gardul care imprejmuieste curtea, proprietate a firmei, face obiectul ?taxei pe stalp?? Gardul este din beton/caramida, tencuit. Nu exista in evidenta contabila o valoare a acestuia, fiind realizat in regie proprie acum 20 de ani. Daca da, cum ar trebui sa ii stabilim valoarea?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dizolvarea si lichidarea voluntara simultana a unui SRL: etape, obligatii contabile si implicatii fiscale
Intrebare: OSRL cu activitate in agricultura (cod CAEN 0111), platitor de TVA si impozit pe profit anual, doreste sa depuna la ONRC, in data de 21.07.2025, hotararea AGA pentru dizolvare si lichidare voluntara. In ultima balanta intocmita avem urmatoarele solduri: * 1012: C 200,00 * 1061: C 40,00 * 1068: C 912.945,92 * 1171: C 23.580,12 * 121: D 936.599,72 * 5121: D 166,32 1. Cu ocazia inceperii lichidarii, vom intocmi formularul S1004 si vom bifa casuta 2. In prima coloana vom trece data 01.01.2025 cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Sponsorizare in servicii transport ONG
Intrebare: O societate de transport marfa, platitoare de TVA si impozit pe profit, a organizat un transport in favoarea unei asociatii inscrisa in registrul entitatilor si care a incheiat un contract de sponsorizare cu firma noastra. In obiectul contractului nu este trecuta o suma anume, ci doar mentionat ?transport dintr-un oras in altul?. Firma are foaie de parcurs si CMR intocmit. Cum stabilesc o suma concreta pentru acest transport? Trebuie sa intocmesc factura catre asociatie pentru acest transport?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Aspecte fiscale achizitie teren si cladire pe societate
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania, platitoare de TVA lunar si de impozit pe profit, cu asociat unic si administrator nerezident de origine sarba, doreste sa achizitioneze un apartament si un teren pe numele societatii, de la o persoana juridica. Care este tratamentul fiscal si contabil pentru cele doua achizitii? In ce masura aceste achizitii pot contribui la reducerea impozitului pe profit datorat de societate? Ulterior, societatea doreste sa inchirieze apartamentul. Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<