Suprematia biroului se apropie de sfarsit?
Conform unui sondaj la care au participat 600 de directori de companii din intreaga lume, nevoia de spatii de birouri va scadea, ca rezultat al modalitatilor de lucru viitoare, iar biroul va deveni "un loc utilizat ocazional".
"Aproape 60% din respondentii sondajului din organizatiile mari au preconizat o scadere a nevoii de spatii de birouri, ca rezultat al modalitatilor de lucru viitoare, si doar 7% au preconizat o crestere a nevoii de astfel de spatii. Peste jumatate din respondenti (51%) au mentionat ca biroul va deveni un loc utilizat ocazional", se arata intr-un comunicat al companiilor care au efectuat sondajul, Regus, furnizor de spatii de lucru flexibile, si Unwired, specializata in viitorul domeniului ocupational.
"Pe masura ce lumea virtuala castiga teren, valorificarea agilitatii si crearea unui puternic argument comercial pentru schimbarea modului in care muncim vor deveni esentiale. (...) Viitorul in domeniul ocupational va implica organizatii care se indreapta catre un model de lucru mai flexibil, in care angajatii vor avea posibilitatea de a-si alege felul cum este cheltuit bugetul pentru propriul spatiu de birou", a declarat intr-un comunicat Bob Gaudreau, vicepresedinte executiv al Regus.
Reprezentantii Unwired au declarat, de asemenea, ca angajatorii vor fi obligati sa gaseasca o noua unitate de masura pentru costul "asigurarii conditiilor de munca", lasand in urma abordarea traditionala a conceptelor de chirie si rate, intr-o lume bazata pe metri patrati.
Studiul a aratat ca 62,5% dintre intreprinderile mari studiate au dezvoltat deja noi modalitati de lucru si ca doar 12% dintre persoanele intervievate doresc sa lucreze de acasa. Aproape 80% dintre respondenti afirma ca beneficiaza de tehnologia necesara pentru a fi productivi la locul de munca si ca primesc din ce in ce mai multe resurse tehnologice care sa le permita sa lucreze indiferent unde s-ar afla.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Totodata, peste 70% dintre cei intervievati cred ca angajatii tineri, cei activi la inceputul mileniului si generatia care inca merge la scoala, vor accepta mai usor munca in mediul virtual si vor respinge ideea de a munci intr-un birou traditional.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie bunuri de la furnizor cu cod TVA anulat din oficiu
Intrebare: Societatea (A) deruleaza un contract de furnizare produse cu operatorul economic (B), caruia i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu, conform dispozitiilor art. 316, alin. 11, litera c) din Legea 227/2015. (Mentionam ca, la data acestei solicitari, B figureaza in continuare cu inregistrarea anulata, iar valoarea contractului incheiat intre A si B este cu TVA inclus, conform prevederilor legale). In urma furnizarii produselor, B emite factura catre A cu aplicarea cotei de TVA,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regularizare dividende interimare
Intrebare: In anul 2023, asociatul a retras dividende in suma de 400.000 lei, suma inregistrata in debitul contului 463. La 31.12.2023, firma a inregistrat un profit de doar 300.000 lei si au fost efectuate urmatoarele inregistrari contabile: 121 = 1171 300.000 lei 1171 = 457 300.000 lei 457 = 463 300.000 lei In debitul contului 463 a ramas suma de 100.000 lei, suma care ar fi trebuit acoperita din profitul anului 2024. Insa, la 31.12.2024, firma a inregistrat un profit de doar 70.000 lei, practic firma ar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regimul TVA pentru refacturarea taxelor achitate la ONRC in numele si contul beneficiarului
Intrebare: O societate, platitoare de TVA, desfasoara activitate de consultanta, in mare parte constand in infiintari/raderi firme, obtinerea certificatelor de la ONRC, alte servicii in relatia cu Registrul Comertului. Pe langa serviciile de consultanta facturate cu TVA, prestatorul mai refactureaza taxele platite la ONRC, care sunt scutite de TVA si nu reprezinta servicii accesorii. Serviciile refacturate constand in taxele platite la ONRC pentru beneficiar pot fi in regim de scutire din punctul de vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Livrare bun second-hand. Regim TVA si e-Transport
Intrebare: Societatea FLY vinde catre o societate din Portugalia (cod valid de TVA - VIES) un autovehicul second-hand achizitionat de la persoana fizica. Mentionam ca societatea FLY aplica regimul marjei pentru bunuri second-hand (notificare ANAF). Pe factura emisa mentionam si regimul marjei (TVA inclus si nedeductibil) si taxare inversa? In aceste conditii, emitem si factura pentru depozit TVA (aplicat la regimul marjei) si restituim TVA cand primim dovada inmatricularii? Cum sau daca declaram factura in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Amortizare autoturisme reducere activitate
Intrebare: O societate are in stocul de imobilizari 5 autoturisme pentru care a dedus integral TVA si a inregistrat amortizare fiscala integrala, intrucat acestea au fost utilizate in scopul desfasurarii activitatii economice pentru departamentele de achizitii si vanzari. Autoturismele au fost achizitionate in anul 2022. In anul 2024, s-a redus atat activitatea economica, cat si numarul persoanelor angajate. In aceste conditii, amortizarea autoturismelor mai este deductibila din punct de vedere fiscal? Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<