Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Restructurarea ANAF e oficiala. Ordinul a fost aprobat

25-Iul-2013
3296
Va aducem la cunostinta ca in cadrul sedintei de Guvern din 24 iulie a.c. a fost adoptata HG privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art.13 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

In cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate doua componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, si realocarea corespunzatoare a resurselor umane, pe de alta parte.

In ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmarit, in principal:

- Fuziunea prin absorbtie si preluarea Autoritatii Nationale a Vamilor

- Preluarea activitatii Garzii Financiare si desfiintarea acesteia

- Infiintarea unei structuri de antifrauda fiscala in cadrul ANAF, cu atributii sporite

- Infiintarea directiilor regionale ale finantelor publice

Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizeaza in 8 directii regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, infiintate prin transformare a 8 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului bucuresti in care va fi stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Orasele in care isi vor avea sediul directiile generale regionale ale finantelor publice sunt: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti.

Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului Romaniei. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic.

De asemenea, sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor dupa cum urmeaza: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifrauda. Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra sumplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului.

Totodata, Guvernul a aprobat ca intreg procesul de reorganizare a ANAF sa se desfasoare in limita numarului de posturi ocupate in prezent.

Reamintim ca atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene, acestea din urma desfasurandu-si activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata.

Restructurarea ANAF reprezinta o preconditie pentru implementarea "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale", proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.

Sursa: ANAF


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Restructurarea ANAF e oficiala. Ordinul a fost aprobat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Pensionarii nu vor mai putea acumula pensia cu salariul de stat (proiect MMPS)
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale este in plin proces de elaborare a unui proiect de act normativ care prevede interzicerea cumulului pensiei cu salariul de la stat, anunta ministrul Violeta Alexandru. "Se lucreaza la un proiect de lege in cadrul echipei mele la Ministerul Muncii, am facut o prima lectura a unei variante pe care echipa mi-a prezentat-o, urmeaza sa o finalizam pe masura ce colectam toate informatiile legate de persoanele carora li s-ar aplica o asemenea prevedere. In foarte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii afla de la specialistii ANAF constatarile inspectiilor fiscale desfasurate pana acum
    • In luna decembrie a.c. si in ianuarie 2020, specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor prezenta contribuabililor constatarile Agentiei selectate ca urmare a inspectiilor fiscale desfasurate. “Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza, in perioada decembrie 2019 - ianuarie 2020, sesiuni de asistenta a contribuabililor si a reprezentantilor acestora, in cadrul carora vor fi prezentate constatari ANAF selectate ca urmare a inspectiilor fiscale...» citeste mai departe aici

  • Cand poate opta un PFA pentru schimbarea modului de impozitare?
    • "Un PFA infiintat in anul 2009 declara de la infiintare si pana in prezent veniturile in sistem real. Avand un cod caen care se regaseste la norma de venit, doreste sa schimbe modul de impozitare din sistem real la norma de venit. Cand poate face aceasta optiune? Se mai poate modifica declaratia unica depusa pentru anul 2018?" Raspunsul specialistului Potrivit art. 69 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul PFA care realizeaza venituri din activitati independente in mod individual, venitul net...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016