
Raportul Special
realizat de specialisti
UPDATE 19 sept. 2019
Proiectul de lege care prevedea reorganizarea activitatii ANAF, prin care s-ar fi procedat la desfiintarea celor opt directii judetene ale institutiei si la infiintarea directiilor Finantelor Publice judetene a fost respins de Senat, in sedinta de miercuri - 18 septembrie, dupa ce, in luna februarie a acestui an trecuse de Parlament.
Articol initial: 28 feb. 2019
Agentia Nationala de Administrare Fiscala va fi reorganizata, potrivit unui Proiect de lege adoptat in sedinta de miercuri, 27 februarie 2019, de Camera deputatilor, care este for decizional in acest caz.
Actul prevede renuntarea la organizarea Agentiei pe regiuni si revenirea la modul de organizare pe judete. In acest fel se vor desfiinta cele opt directii regionale, urmand a fi infiintate la nivel judetean.
O alta modificare importanta prevazuta in proiect este trecerea structurii vamale din cadrul ANAF la Finante.
Proiectul a fost adoptat in Camera Deputatilor cu 168 de voturi pentru, 101 – contra si 3 abtineri.
Actul legislativ a fost initiat de 28 de deputati si senatori, cei mai multi de la UDMR, dar si de la USR, PNL sau minoritati.
Cartea Verde a Contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Pentru modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Art.I.- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.7412013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art.10.-
(1) in subordinea Agentiei se infiinteaza directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu sediul in municipiile resedinta de judet, respectiv municipiul Bucuresti, institutii publice cu personalitate juridica.
(2) Cele opt directii generale regionale ale finantelor publice se desfiinteaza si devin prin divizare directii ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(3) Atributiile directiilor generale regionale ale finantelor publice se preiau de catre directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, potrivit ariei teritoriale de competenta.
(4) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti preiau ca structuri fara personalitate juridica administratiile pentru contribuabilii mijlocii, precum si birourile vamale de interior si de frontiera, potrivit ariei teritoriale de competenta.
(5) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice se preia si se reincadreaza la directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in limita numarului de posturi aprobat, in condifiile legii.
(6) Modul de organizare si functionare a directiilor finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, in cazul structurilor coordonate metodologic de structurile de specialitate din aparatul propriu al ministerului.
(7) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dobandesc personalitate juridica.
(8) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice care se desfiinteaza prin divizare este preluat in cadrul directiilor finantelor publice judefene, respectiv a municipiului Bucuresti nou constituite, in limita numarului de posturi aprobat, in conditiile legii.
2. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art.11.-
(1) Patrimoniul, arhiva, prevederile bugetare, executia bugetara si orice alte bunuri ale directiilor generale regionale ale finantelor publice sunt preluate de directiile finantelor publice judetene.
(2) Procedurile aflate in derulare la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, se continua de Agentie, respectiv de directiile judefene ale finantelor publice, dupa caz, conform competentelor, actele indeplinite anterior ramanand valabile.
(3) Pentru litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata, Agentia si/sau directiile judetene ale finantelor publice, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, se(4) Protocoalele de predare-preluare a patrimoniului, arhivei, prevederilor bugetare, executiei bugetare prevazute la alin.(1) se incheie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art.II.-
(1) Aplicarea prevederilor art.11 alin.(4) se face prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Instructiunile pe baza carora se incheie protocolul de predare-primire privind executia bugetara se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
(2) Modalitatea de reincadrare a personalului prevazut la art.10 alin.(5) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
MFP anunta ca taxele si impozitele pot fi platite cu cardul. Din septembrie se vor plati si onlineMarile retele de magazine vor TVA mai mic inainte de 2016!Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalIn sistemul E-Transport vor fi declarate DOAR transporturile incarcate cu produse riscante cu valoare totala mai mare de 10.000 leiScutiri de la plata impozitului pentru veniturile din salarii, in perioada 1 iunie 2022 - 31 decembrie 2028. Cine beneficiaza de facilitateUltimele articole
Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPVArticole similare
Depunere declaratii decembrie 2013. Ce depunem la Fisc luna aceasta?S-a schimbat Procedura de stabilire din oficiu a impozitului pe venit!Microintreprinderi in 2024. La stabilirea plafonului de 500.000 euro, ce grupe de venituri se iau in calcul?Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - decembrie 2019ANAF: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscalUltimele articole
SAF-T: D406 pentru luna decembrie 2024 trebuie depusa pana 31 ianuarie 2025Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareIncepand cu exercitiul financiar al anului 2024 se aplica noi criterii de marime pentru firmeInventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025Articole similare
ANAF nu scapa de reorganizare. Vezi declaratiile premieruluiMasuri ANAF 2013 pentru combaterea evaziunii fiscaleREORGANIZARE ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartieANAF a gazduit cea de-a 81 Reuniune a conducatorilor administratiilor vamale din UEReorganizarea ANAF - avizata negativ de Consiliul LegislativUltimele articole
Marcel Bolos anunta reorganizarea ANAF si digitalizarea vamii romaneANAF va fi reorganizat. Cele 9 schimbari propuse de FinanteMFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)Este OFICIAL! ANAF va incepe reorganizarea activitatii (OUG 24/2020)ANAF se reorganizeaza: reduce numarul de vicepresedinti si de posturi de conducere (Proiect de Ordonanta )Sfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA