Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reorganizarea ANAF, RESPINSA de Senat!

19-Sep-2019
2817

UPDATE 19 sept. 2019

Proiectul de lege care prevedea reorganizarea activitatii ANAF, prin care s-ar fi procedat la desfiintarea celor opt directii judetene ale institutiei si la infiintarea directiilor Finantelor Publice judetene a fost respins de Senat, in sedinta de miercuri - 18 septembrie, dupa ce, in luna februarie a acestui an trecuse de Parlament.

Articol initial: 28 feb. 2019

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va fi reorganizata, potrivit unui Proiect de lege adoptat in sedinta de miercuri, 27 februarie 2019, de Camera deputatilor, care este for decizional in acest caz. 

Actul prevede renuntarea la organizarea Agentiei pe regiuni si revenirea la modul de organizare pe judete. In acest fel se vor desfiinta cele opt directii regionale, urmand a fi infiintate la nivel judetean. 

O alta modificare importanta prevazuta in proiect este trecerea structurii vamale din cadrul ANAF la Finante.

Proiectul a fost adoptat in Camera Deputatilor cu 168 de voturi pentru, 101 – contra si 3 abtineri.
Actul legislativ a fost initiat de 28 de deputati si senatori, cei mai multi de la UDMR, dar si de la USR, PNL sau minoritati.

Extras din Proiectul de Lege

Pentru modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Art.I.- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.7412013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art.10.- 

(1) in subordinea Agentiei se infiinteaza directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu sediul in municipiile resedinta de judet, respectiv municipiul Bucuresti, institutii publice cu personalitate juridica.

(2) Cele opt directii generale regionale ale finantelor publice se desfiinteaza si devin prin divizare directii ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

(3) Atributiile directiilor generale regionale ale finantelor publice se preiau de catre directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, potrivit ariei teritoriale de competenta.

(4) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti preiau ca structuri fara personalitate juridica administratiile pentru contribuabilii mijlocii, precum si birourile vamale de interior si de frontiera, potrivit ariei teritoriale de competenta.

(5) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice se preia si se reincadreaza la directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in limita numarului de posturi aprobat, in condifiile legii.

(6) Modul de organizare si functionare a directiilor finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, in cazul structurilor coordonate metodologic de structurile de specialitate din aparatul propriu al ministerului.

(7) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dobandesc personalitate juridica.

(8) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice care se desfiinteaza prin divizare este preluat in cadrul directiilor finantelor publice judefene, respectiv a municipiului Bucuresti nou constituite, in limita numarului de posturi aprobat, in conditiile legii.

2. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art.11.- 

(1) Patrimoniul, arhiva, prevederile bugetare, executia bugetara si orice alte bunuri ale directiilor generale regionale ale finantelor publice sunt preluate de directiile finantelor publice judetene.

(2) Procedurile aflate in derulare la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, se continua de Agentie, respectiv de directiile judefene ale finantelor publice, dupa caz, conform competentelor, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

(3) Pentru litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata, Agentia si/sau directiile judetene ale finantelor publice, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, se(4) Protocoalele de predare-preluare a patrimoniului, arhivei, prevederilor bugetare, executiei bugetare prevazute la alin.(1) se incheie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Art.II.- 

(1) Aplicarea prevederilor art.11 alin.(4) se face prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Instructiunile pe baza carora se incheie protocolul de predare-primire privind executia bugetara se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

(2) Modalitatea de reincadrare a personalului prevazut la art.10 alin.(5) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea ANAF, RESPINSA de Senat!":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completare Formular 394 pas cu pas. Parcurgeti noutatile pentru a completa D 394 fara greseli!
    • UPDATE septembrie 2020 Ordinul nr. 3281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal aplicat tichetelor cadou
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul unei microintreprinderi care acorda tichete cadou salariatilor - in afara celor prevazute in limita a 150 lei? Impozit 10% sau acordare de avantaje in natura? Raspunsul specialistului Microintreprinderile pot acorda tichete cadou in conditiile Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare: angajatilor, pentru cheltuieli sociale. altor categorii de beneficiari, pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe...» citeste mai departe aici

  • Teste COVID suportate de angajator. Sunt deductibile aceste cheltuieli?
    • Societatea a suportat costul testelor COVID pentru o parte dintre salariatii care au intrat in contact cu un angajat testat pozitiv. Pentru testare, doctorul de medicina muncii a dispus efectuarea testelor asa cum este mentionat in Ordinul nr. 3.577/2020 art. 1 alin .(1) lit. k) "k) asigura comunicarea permanenta cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a se monitoriza starea de sanatate a angajatilor, astfel incat acestia sa poata beneficia de masurile preventive profilactice care au fost...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente. Contributia de asigurari sociale de sanatate
    • In urma unei Inspectii Fiscale (aviz 04.04.2017, RIF 10.05.2017), la o persoana fizica neautorizata, care a desfasurat activitati independente (vanzare-cumparare autoturisme), perioada verificata este 2011-2016. Intrebarea mea: pentru anul 2011, persoana fizica avea obligatia platii contributiei sociale de sanatate? Daca da, care este temeiul legal. Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Pentru anul 2011, prevederile legale care au reglementat modul de stabilire, calcul si plata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016