Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reorganizarea ANAF, RESPINSA de Senat!

19-Sep-2019
3267

UPDATE 19 sept. 2019

Proiectul de lege care prevedea reorganizarea activitatii ANAF, prin care s-ar fi procedat la desfiintarea celor opt directii judetene ale institutiei si la infiintarea directiilor Finantelor Publice judetene a fost respins de Senat, in sedinta de miercuri - 18 septembrie, dupa ce, in luna februarie a acestui an trecuse de Parlament.

Articol initial: 28 feb. 2019

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va fi reorganizata, potrivit unui Proiect de lege adoptat in sedinta de miercuri, 27 februarie 2019, de Camera deputatilor, care este for decizional in acest caz. 

Actul prevede renuntarea la organizarea Agentiei pe regiuni si revenirea la modul de organizare pe judete. In acest fel se vor desfiinta cele opt directii regionale, urmand a fi infiintate la nivel judetean. 

O alta modificare importanta prevazuta in proiect este trecerea structurii vamale din cadrul ANAF la Finante.

Proiectul a fost adoptat in Camera Deputatilor cu 168 de voturi pentru, 101 – contra si 3 abtineri.
Actul legislativ a fost initiat de 28 de deputati si senatori, cei mai multi de la UDMR, dar si de la USR, PNL sau minoritati.

Extras din Proiectul de Lege

Pentru modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Art.I.- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.7412013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art.10.- 

(1) in subordinea Agentiei se infiinteaza directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu sediul in municipiile resedinta de judet, respectiv municipiul Bucuresti, institutii publice cu personalitate juridica.

(2) Cele opt directii generale regionale ale finantelor publice se desfiinteaza si devin prin divizare directii ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

(3) Atributiile directiilor generale regionale ale finantelor publice se preiau de catre directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, potrivit ariei teritoriale de competenta.

(4) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti preiau ca structuri fara personalitate juridica administratiile pentru contribuabilii mijlocii, precum si birourile vamale de interior si de frontiera, potrivit ariei teritoriale de competenta.

(5) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice se preia si se reincadreaza la directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in limita numarului de posturi aprobat, in condifiile legii.

(6) Modul de organizare si functionare a directiilor finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, in cazul structurilor coordonate metodologic de structurile de specialitate din aparatul propriu al ministerului.

(7) Directiile finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dobandesc personalitate juridica.

(8) Personalul directiilor generale regionale ale finantelor publice care se desfiinteaza prin divizare este preluat in cadrul directiilor finantelor publice judefene, respectiv a municipiului Bucuresti nou constituite, in limita numarului de posturi aprobat, in conditiile legii.

2. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art.11.- 

(1) Patrimoniul, arhiva, prevederile bugetare, executia bugetara si orice alte bunuri ale directiilor generale regionale ale finantelor publice sunt preluate de directiile finantelor publice judetene.

(2) Procedurile aflate in derulare la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, se continua de Agentie, respectiv de directiile judefene ale finantelor publice, dupa caz, conform competentelor, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

(3) Pentru litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata, Agentia si/sau directiile judetene ale finantelor publice, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, se(4) Protocoalele de predare-preluare a patrimoniului, arhivei, prevederilor bugetare, executiei bugetare prevazute la alin.(1) se incheie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Art.II.- 

(1) Aplicarea prevederilor art.11 alin.(4) se face prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Instructiunile pe baza carora se incheie protocolul de predare-primire privind executia bugetara se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

(2) Modalitatea de reincadrare a personalului prevazut la art.10 alin.(5) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea ANAF, RESPINSA de Senat!":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016