Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare evenimente ulterioare datei bilantului. Cum tratam suma acordata ca premiu clientilor?

17-Mai-2016
804

In cazul analizat mai jos, o firma doreste sa acorde in anul 2016 premii primilor cinci clienti clasificati dupa rezultatele anului 2015. Cheltuiala aferenta acestor premii nu a fost provizionata la sfarsitul anului 2015 si nici nu a fost cuprinsa in bugetul pentru anul 2015. De asemenea, nu a fost prevazuta in politica de vanzari aferenta anului 2015. S-a hotarat in luna martie 2016 ca pentru rezultatele de anul trecut primii cinci clienti vor fi premiati cu o excursie. Stabilim daca aceasta suma poate fi considerata cheltuiala aferenta anului 2016 fara sa afecteze rezultatul anului 2015.



Cheltuielile corespondente acestor premii sunt aferente anului 2015, avand in vedere ca s-a ales ca si criteriu de clasificare rezultatele obtinute in acest an.

Totusi, daca la data la care s-a luat aceasta hotarare, situatiile financiare erau aprobate, se va considera ca acest eveniment este ulterior datei bilantului.

Avand in vedere ca aceste costuri nu au fost cuprinse in bugetul pe anul 2015, ca nu au fost prevazute in politica de vanzari aferenta anului 2015 si ca decizia de a acorda premii clientilor a fost luata ulterior in Martie 2016, poate sa ateste faptul ca au aparut ulterior datei bilantului si ca nu conduc la ajustarea situatiilor financiare anuale si pot fi recunoscute in anul curent, 2016.

Insa, daca hotararea de acordare a premiilor catre clienti s-a luat inainte de aprobarea situatiilor financiare, se vor considera costuri aferente anului 2015, ducand la ajustarea situatiilor financiare anuale.

Baza legala: OMFP 1802/2014, sectiunea 2.5.4. Evenimente ulterioare, pct 72 "(1). Evenimentele ulterioare datei bilantului sunt acele evenimente, favorabile sau nefavorabile, care au loc intre data bilantului si data la care situatiile financiare anuale sunt autorizate pentru emitere. (2) In acceptiunea prezentelor reglementari, prin autorizarea situatiilor financiare anuale se intelege aprobarea acestora de catre un consiliu director, administrator sau alte organe de conducere, potrvit organizarii enititatii, in vederea inaintarii lor spre aprobare, conform legii.

Pct 74 (1) in cazul evenimentelor ulterioare datei bilantului care nu conduc la ajustarea situatiilor financiare anuale, entitatea nu isi ajusteaza valorile recunoscute in situatiile sale financiare pentru a reflecta acele evenimente ulterioare datei bilantului."

Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare evenimente ulterioare datei bilantului. Cum tratam suma acordata ca premiu clientilor?":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016