Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Servicii electronice nerezident. Cum impozitam si in ce conditii sunt valabile documentele transmise?

16-Mar-2015
3705

In cazul de mai jos, o societate comerciala platitoare de TVA si inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari contracteaza un serviciu de inchiriere a unui server virtual de la o societatea rezidenta UE, cu cod valid de TVA pentru care primeste lunar o factura fara TVA.



Contractarea serviciului se face automat pe un site, fara interventie umana, punandu-se la dispozitie a unor date de logare imediat ce a fost efectuata plata serviciilor comandate(plata se face automat prin cardul societatii)

Stabilim daca, pentru acest tip de serviciu, societatea comerciala este obligata sa calculeze impozit pe veniturile nerezidentilor in cazul in care nu primeste un certificate de rezidenta din partea furnizorului resident in UE.

De asemenea, in cazul in care certificatul de rezidenta fiscala este primit de la furnizor, scanat pe e-mail, vom stabili in ce masura este valid daca se procedeaza la o traducere autorizata.

Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal
are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venituri sa se plaseze in sfera celor impozabile. Din analiza art. 115 din Codul fiscal se poate constata ca nu toate veniturile sunt impozabile in Romania. O serie de exceptii sunt prevazute la art. 115 alin. (1) lit. k) in sfera serviciilor prestate de catre nerezidenti in afara teritoriului Romaniei si anume serviciile care nu se incadreaza in unul dintre urmatoarele tipuri de servicii: management, consultanta in orice domeniu, marketing, asistenta tehnica, cercetare si proiectare in orice domeniu, reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate, servicii prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari publici, contabili, auditori.

Asadar, veniturile platite nerezidentilor pentru servicii furnizate pe cale electronica trebuie analizate din perspectiva incadrarii in sfera serviciilor impozabile prevazute la art. 115 alin. (1) lit. k) dar si de eventuala plasare a acestora in sfera veniturilor de natura redeventelor astfel cum sunt definite la art. 7 alin. (1) pct. 28, impozabile potrivit art. 115 alin. (1) lit. d).

In concluzie, in masura in care veniturile platite nerezidentului nu sunt impozabile in Romania ele nu vor face obiectul vreunei retineri de impozit nefiind necesara nici prezentarea certificatului de rezidenta fiscala pentru aplicarea Conventiei pentru evitarea dublei impuneri. In acelasi timp, in cazul in care serviciul concret prestat de nerezident este impozabil fie ca un venit de natura redeventei fie in sfera serviciilor impozabile atunci venitul va face obiectul impozitului de 16 % prevazut la art. 116 alin. (2) lit. d), iar prezentarea certificatului de rezidenta fiscala va permite aplicarea dispozitiilor speciale ale Conventiilor de evitare a dublei impuneri in materia impozitarii veniturilor de natura redeventelor, respectiv in ceea ce priveste beneficiile intreprinderii care se impoziteaza doar in statul de rezidenta daca nu sunt obtinute in statul de sursa a venitului printr-un sediu permanent.

In cazul analizat consideram ca operatiunea de inchiriere a serverului virtual reprezinta un serviciu prestat de societatea nerezidenta care neregasindu-se printre enumerarea de la art. 115 alin. (1) lit. k) nu reprezinta venit impozabil in Romania asadar nu este necesara prezentarea certificatului de rezidenta fiscala.

Cu privirea intrebarea referitoare la forma certificatuluii de rezidenta fiscala trebuie subliniate prevederile art. 118 alin. (2) din Codul fiscal stabilesc de principiu cerintele pe care certificatul de certificatul de rezidenta fiscala este necesar sa le indeplineasca. Astfel, acesta trebuie sa mentioneze ca beneficiarul venitului a avut, in termenul de prescriptie, rezidenta fiscala in statul contractant cu care este incheiata conventia de evitare a dublei impuneri pentru toata perioada in care s-au realizat veniturile din Romania.

De asemenea, prevederile pct. 13 din Normele metodologice de aplicare a art. 118 statueaza ca pentru a beneficia de prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul sau de rezidenta, precum si de cele ale legislatiei Uniunii Europene, nerezidentul beneficiar al veniturilor din Romania trebuie sa prezinte certificatul de rezidenta fiscala eliberat de autoritatea fiscala din statul respectiv sau un alt document eliberat de catre o alta autoritate decat cea fiscala, care are atributii in domeniul certificarii rezidentei conform legislatiei interne a acelui stat.

In situatia concreta analizata deosebit de importante sunt prevederile alin. (2) ale pct. 13 din Normele metodologice. Potrivit acestora nerezidentii care sunt beneficiarii veniturilor din Romania vor depune la platitorul de venit originalul sau copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala, insotite de o traducere autorizata in limba romana. In situatia in care autoritatea competenta straina emite certificatul de rezidenta fiscala in format electronic sau online, acesta reprezinta originalul certificatului de rezidenta fiscala avut in vedere pentru aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul de rezidenta al beneficiarului veniturilor obtinute din Romania.

In concluzie, in raport cu necesitatea prezentarii in original a certificatului mentionata mai sus consideram ca o copie scanata transmisa electronic nu indeplineste cerintele legale neputand determina aplicarea convetiei pentru evitarea dublei impuneri.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii electronice nerezident. Cum impozitam si in ce conditii sunt valabile documentele transmise?":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101
    • "Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in Declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila?" Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, mijloacele fixe...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru angajatorii care incadreaza in munca parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de o serie de beneficii in cazul in care incadreaza in munca someri, parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, proaspat absolventi etc. Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, 20 martie 2019, ANOFM arata ca aplica o serie de masuri active ce vizeaza integrarea pe piata muncii a somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. “Printre masurile destinate...» citeste mai departe aici

  • Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica programul Prima masina: Persoanele fizice vor putea achizitiona si masini electrice
    • In sedinta de Guvern de marti, 19 martie, Executivul a aprobat modificarile si completarile aduse de Ministerul Finantelor Publice (MFP) programului de simulare a cumpararii de autoturisme noi – Prima masina, aprobat prin OUG nr.66/2014. Datorita acestui program, persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism nou au facilitat accesul la credite garantate in proportie de 50% de catre stat, pe o perioada de maximum 5 ani. In program, se pot inscrie inclusiv persoanele care au...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii 2019 se modifica: Profesorii vor primi mai multi bani
    • Legea salarizarii din invatamant s-ar putea modifica, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat un Proiect de lege prin care profesorii ar putea primi mai multi bani de la stat. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost votat miercuri, 20 martie 2019, de 185 de deputati. Au mai fost si 67 de voturi impotriva, dar si 30 de abtineri....» citeste mai departe aici

  • Informare ANOFM: Sute de locuri de munca in SEE pentru romani
    • Marea Britanie inca ii asteapta cu bratele deschise pe romani. Dintr-un total de aproape 400 de locuri de munca vacante in Spatiul Economic European, peste 40% sunt in Marea Britanie, potrivit datelor puse la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Angajatorii din Spatiul Economic European ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 395 locuri de munca vacante. Romanii care isi doresc sa lucreze in tari precum Italia, Spania, Grecia, Franta, ar putea sa se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016