Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii electronice nerezident. Cum impozitam si in ce conditii sunt valabile documentele transmise?

16-Mar-2015
6491

In cazul de mai jos, o societate comerciala platitoare de TVA si inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari contracteaza un serviciu de inchiriere a unui server virtual de la o societatea rezidenta UE, cu cod valid de TVA pentru care primeste lunar o factura fara TVA.



Contractarea serviciului se face automat pe un site, fara interventie umana, punandu-se la dispozitie a unor date de logare imediat ce a fost efectuata plata serviciilor comandate(plata se face automat prin cardul societatii)

Stabilim daca, pentru acest tip de serviciu, societatea comerciala este obligata sa calculeze impozit pe veniturile nerezidentilor in cazul in care nu primeste un certificate de rezidenta din partea furnizorului resident in UE.

De asemenea, in cazul in care certificatul de rezidenta fiscala este primit de la furnizor, scanat pe e-mail, vom stabili in ce masura este valid daca se procedeaza la o traducere autorizata.

Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal
are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venituri sa se plaseze in sfera celor impozabile. Din analiza art. 115 din Codul fiscal se poate constata ca nu toate veniturile sunt impozabile in Romania. O serie de exceptii sunt prevazute la art. 115 alin. (1) lit. k) in sfera serviciilor prestate de catre nerezidenti in afara teritoriului Romaniei si anume serviciile care nu se incadreaza in unul dintre urmatoarele tipuri de servicii: management, consultanta in orice domeniu, marketing, asistenta tehnica, cercetare si proiectare in orice domeniu, reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate, servicii prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari publici, contabili, auditori.

Asadar, veniturile platite nerezidentilor pentru servicii furnizate pe cale electronica trebuie analizate din perspectiva incadrarii in sfera serviciilor impozabile prevazute la art. 115 alin. (1) lit. k) dar si de eventuala plasare a acestora in sfera veniturilor de natura redeventelor astfel cum sunt definite la art. 7 alin. (1) pct. 28, impozabile potrivit art. 115 alin. (1) lit. d).

In concluzie, in masura in care veniturile platite nerezidentului nu sunt impozabile in Romania ele nu vor face obiectul vreunei retineri de impozit nefiind necesara nici prezentarea certificatului de rezidenta fiscala pentru aplicarea Conventiei pentru evitarea dublei impuneri. In acelasi timp, in cazul in care serviciul concret prestat de nerezident este impozabil fie ca un venit de natura redeventei fie in sfera serviciilor impozabile atunci venitul va face obiectul impozitului de 16 % prevazut la art. 116 alin. (2) lit. d), iar prezentarea certificatului de rezidenta fiscala va permite aplicarea dispozitiilor speciale ale Conventiilor de evitare a dublei impuneri in materia impozitarii veniturilor de natura redeventelor, respectiv in ceea ce priveste beneficiile intreprinderii care se impoziteaza doar in statul de rezidenta daca nu sunt obtinute in statul de sursa a venitului printr-un sediu permanent.

In cazul analizat consideram ca operatiunea de inchiriere a serverului virtual reprezinta un serviciu prestat de societatea nerezidenta care neregasindu-se printre enumerarea de la art. 115 alin. (1) lit. k) nu reprezinta venit impozabil in Romania asadar nu este necesara prezentarea certificatului de rezidenta fiscala.

Cu privirea intrebarea referitoare la forma certificatuluii de rezidenta fiscala trebuie subliniate prevederile art. 118 alin. (2) din Codul fiscal stabilesc de principiu cerintele pe care certificatul de certificatul de rezidenta fiscala este necesar sa le indeplineasca. Astfel, acesta trebuie sa mentioneze ca beneficiarul venitului a avut, in termenul de prescriptie, rezidenta fiscala in statul contractant cu care este incheiata conventia de evitare a dublei impuneri pentru toata perioada in care s-au realizat veniturile din Romania.

De asemenea, prevederile pct. 13 din Normele metodologice de aplicare a art. 118 statueaza ca pentru a beneficia de prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul sau de rezidenta, precum si de cele ale legislatiei Uniunii Europene, nerezidentul beneficiar al veniturilor din Romania trebuie sa prezinte certificatul de rezidenta fiscala eliberat de autoritatea fiscala din statul respectiv sau un alt document eliberat de catre o alta autoritate decat cea fiscala, care are atributii in domeniul certificarii rezidentei conform legislatiei interne a acelui stat.

In situatia concreta analizata deosebit de importante sunt prevederile alin. (2) ale pct. 13 din Normele metodologice. Potrivit acestora nerezidentii care sunt beneficiarii veniturilor din Romania vor depune la platitorul de venit originalul sau copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala, insotite de o traducere autorizata in limba romana. In situatia in care autoritatea competenta straina emite certificatul de rezidenta fiscala in format electronic sau online, acesta reprezinta originalul certificatului de rezidenta fiscala avut in vedere pentru aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul de rezidenta al beneficiarului veniturilor obtinute din Romania.

In concluzie, in raport cu necesitatea prezentarii in original a certificatului mentionata mai sus consideram ca o copie scanata transmisa electronic nu indeplineste cerintele legale neputand determina aplicarea convetiei pentru evitarea dublei impuneri.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii electronice nerezident. Cum impozitam si in ce conditii sunt valabile documentele transmise?":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016