Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF se reorganizeaza: reduce numarul de vicepresedinti si de posturi de conducere (Proiect de Ordonanta )

05-Feb-2020
1017
Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere, in data de 3 februarie 2020, un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
 
Proiectul de Ordonanta de Urgenta prevede:
-reducerea numarului de vicepresedinti de la 4 la 3, in vederea eficientizarii procesului decizional aferent;
-desfiintarea functiilor publice specifice de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef antifrauda si inspector antifrauda;
-transformarea de urgenta a functiilor publice specifice din cadrul DGAF in functii publice generale care sa asigure redistribuirea personalului specializat in mod fluent si fara barierele impuse inerent de “functia specifica”.
 
Prin proiectul de ordonanta de urgenta propus se urmareste crearea posibilitatii redistribuirii personalului atat intre structurile ANAF, cat si intre functiile administratiei(migrarea personalului dinspre procesele masive cu valoare adaugata redusa catre functiile mai complexe, precum antifrauda fiscala unde a fost identificat un deficit real de personal). In contextul in care este nevoie de eficientizarea institutiilor publice si de reducerea cheltuielilor de functionare a acestora, respectiv reducerea costului colectarii, se impune o politica de resurse umane proactiva, orientata spre mentinerea in sistem a personalului bine calificat si echilibrarea din punct de vedere cantitativ, in functie de necesitatile de moment, prin aplicarea prevederilor Codului administrativ referitoare la mobilitatea personalului, in functie de evolutia proceselor de activitate esteceea ce Agentia Nationala de Administrare Fiscala va urmari in mod prioritar .
 
Extras din Proiectul de Ordonanta de Urgenta:
 
ART. I Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 609/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (4) al articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(4) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului. 
 
2. Alineatul (41) al articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(41) Presedintele Agentiei este ajutat in activitatea sa de 3 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului. Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Agentiei. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei.”
 
3. Alineatul (42) al articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(42) Cabinetele demnitarilor se organizeaza si functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare. Personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal contractual.”
 
4. Alineatul (43) al articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(43) Numarul maxim de posturi din cabinetul presedintelui si vicepresedintilor Agentiei este cel prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare."
 
5. Dupa alineatul (5) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alin. (6) cu urmatorul cuprins:
"(6) Prin ordin al presedintelui Agentiei unele atributii ale acestuia pot fi delegate vicepresedintilor, secretarului general, secretarului general adjunct sau functionarilor publici de conducere, in conditiile legii. Prin actul de delegare se vor preciza limitele si conditiile delegarii".
 
 
ART. II Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. Alineatul (2) al articolului 3 se abroga.
 
2. Alineatul (1) al articolului 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Functiile utilizate de Directia generala antifrauda fiscala in realizarea atributiilor stabilite de lege sunt functii publice generale si functii contractuale".
3. Alineatele (2) - (9) ale articolului 4 se abroga.
4. Alineatele (1) si (4) ale articolului 5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Personalul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. in anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, personalul mentionat poate imbraca tinuta civila. [...]
(4) Normele generale si speciale de dotare a personalului care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala, insemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
5. Alineatul (1) al articolului 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul din cadrul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii."
6. Alineatele (3) - (6) ale articolului 7 se abroga.
7. Alineatul (1) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) La orice actiune de control participa minimum 2 inspectori.”
 
ART. III. (1) Functiile publice specifice de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef antifrauda si inspector antifrauda se desfiinteaza.
(2) Incetarea numirii persoanelor care ocupa functiile publice specifice de inspector general antifrauda si inspector general adjunct antifrauda se face prin decizie a prim-ministrului. 
(3) Persoanele carora le-a incetat numirea conform alin.(2) revin in functiile publice detinute .
(4) Pentru functionarii publici numiti in functii publice specifice prevazute la alin. (1), altele decat cele mentionate la alin. (2), se aplica in mod corespunzator prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare.
(5) incadrarea personalului antifrauda pe functii publice generale se realizeaza in termenele si cu respectarea regimului juridic aplicabil acestei categorii de personal.
(6) Personalul prevazut la alin. (4) isi mentine drepturile salariale de care beneficiaza la data incadrarii pe functii publice generale.
 
ART. IV Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 136 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”Art. 136 Controlul operativ si inopinat se efectueaza de catre functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala, in conditiile legii."
 
2. Alineatul (2) al articolului 137 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(2) La inceperea controlului operativ si inopinat, functionarul public din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala este obligat sa se legitimeze in conditiile legii.
 
3. Alineatul (1) lit.g) a articolului 336 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”g) neindeplinirea masurilor dispuse in termenele si conditiile stabilite de organul de inspectie fiscala potrivit art. 118 alin. (8), precum si a masurilor dispuse de functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala”
 
ART. V. (1) Organizarea, modul de functionare, numarul de posturi al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv cele aferente structurii antifrauda, precum si alte aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se reglementeaza prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) incadrarea personalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare.
(3) Cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga prevederile Hotararii Guvernului nr. 677/2013 privind aprobarea Regulamentului de desfasurare a concursului sau examenului pentru ocuparea functiei publice specifice de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 573 din 9 septembrie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Amintim ca in prezent, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) este organizata si functioneaza in baza Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in subordinea Ministerului Finantelor Publice si are ca obiect de activitate colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea unitara a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare in domeniul sau de activitate, exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, combaterea evaziunii fiscale, precum si aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala. Sarcina primordiala a ANAF o reprezinta colectarea veniturilor la bugetul general consolidat al statului si crearea, astfel, a premiselor necesare pentru asigurarea resurselor in vederea functionarii in parametri optimi a administratiei publice si pentru realizarea strategiilor, politicilor si programelor guvernamentale vizand dezvoltarea sociala si economica la nivel national.
 
Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost adoptata in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare.
 
 
Sursa: Ministerul Finantelor Publice
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF se reorganizeaza: reduce numarul de vicepresedinti si de posturi de conducere (Proiect de Ordonanta )":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016