
Raportul Special
realizat de specialisti
"O societate emite facturile direct din programul de contabilitate, in format PDF. Exista obligatia de a le printa? La un control de fond se accepta transmiterea pe e-mail sau le vor solicita printate?"
Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.
Potrivit prevederilor pct. 26 din OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.
La art. 319 alin. (30)-(37) din Codul fiscal, este reglementata modalitatea de stocare a facturilor, astfel:
Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.
Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.
Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are obligatia de a stoca pe teritoriul Romaniei facturile emise si primite, precum si facturile emise de client sau de un tert in numele si in contul sau, altele decat cele electronice pentru care persoana impozabila garanteaza accesul on-line organelor fiscale competente.
La alin. (35) se arata ca, facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. In cazul stocarii electronice a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Potrivit prevederilor pct. 98 din Normele metodologice de aplicare, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
Potrivit prevederilor pct. 99 din Norme, facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 69 alin. (2).
La solicitarea organelor de inspectie fiscala trebuie asigurata traducerea in limba romana a facturilor primite/emise.
In concluzie, nu exista obligatia stocarii pe suport de hartie, insa, la solicitarea organelor fiscale aveti obligatia sa-i puneti la dispozitie documentele solicitate, asa dupa cum se prevede la art. 64 din Codul de procedura fiscala (in functie de solicitare, pe suport de hartie sau informatii stocate).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Zoom fiscal: Procedura de EMITERE FACTURI in numele furnizorului dintr-o tara tertaE-Factura: Asociatiile de proprietari trebuie sa emita facturile prin sistem?Bon fiscal si factura emisa in alta luna. Tratament contabilCasa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme miciEMITERE FACTURI dupa reinregistrarea in scop de TVA. Ce completam in Declaratia 394?Ultimele articole
E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarE-factura: Facturile catre persoane fizice trebuie emise prin sistem?Facturare in E-Factura: CCF cere lamuriri in privinta emiterii de facturi de catre persoanele impozabile care au codul de TVA anulatGhid ANAF si MFP privind E-Factura: cum vor putea contribuabilii sa emita si sa primeasca facturile electronice din 2024Din 1 aprilie 2022 E-Factura devine OBLIGATORIU pentru firmele care activeaza in domeniul turisticArticole similare
Deductibilitatea TVA... bumerangul afacerilor de succes!Cheltuiala inregistrata in contul 473 - Remediere erori contabile (conform prevederilor OMFP 1802/2014)Cererea de anulare a dobanzilor, penalitatilor si accesoriilor trebuie depusa pana pe data de 31 ianuarie 2022 inclusivIn atentia firmelor: Diurna sofer si stabilirea locului de muncaMicrointreprinderi care efectueaza sponsorizari. Ce se intampla cand este depasita suma maxima deductibila de 300 lei?Ultimele articole
Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscalePlata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?Cum procedam la inregistrarea rezultatelor controlului fiscal?Implicatiile fiscale ale unei facturi inregistrate de doua oriArticole similare
Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabiliElemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului FiscalDiurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareCum inscriem corect achizitiile cu bonuri fiscale in Declaratia 394?II in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Ultimele articole
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareReglementari privind emiterea si intocmirea documentelor financiar-contabile in 2021Sfaturi de la experti
Deductibilitate cheltuieli imobil societate, declarare punct de lucru
Intrebare: Daca a fost achizitionat un teren intravilan si constructia de pe acesta, trebuie declarat la ONRC ca punct de lucru, chiar daca momentan nu se desfasoara activitate sau daca este tinut doar in evidenta contabila ca imobilizare?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Operatiuni neimpozabile in Romania, tratament contabil si fiscal in RO
Intrebare: Cum declar si care sunt inregistrarile din contabilitate in situatia actuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026
Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal
Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea
Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA