Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emitere facturi in format electronic. Listarea documentelor la solicitarea organelor fiscale. Prevederi legale

14-Mar-2019
910

"O societate emite facturile direct din programul de contabilitate, in format PDF. Exista obligatia de a le printa? La un control de fond se accepta transmiterea pe e-mail sau le vor solicita printate?"

Raspunsul specialistului

Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Potrivit prevederilor pct. 26 din OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

La art. 319 alin. (30)-(37) din Codul fiscal, este reglementata modalitatea de stocare a facturilor, astfel: 

Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.
Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.

Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are obligatia de a stoca pe teritoriul Romaniei facturile emise si primite, precum si facturile emise de client sau de un tert in numele si in contul sau, altele decat cele electronice pentru care persoana impozabila garanteaza accesul on-line organelor fiscale competente.

La alin. (35) se arata ca, facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. In cazul stocarii electronice a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.

Potrivit prevederilor pct. 98 din Normele metodologice de aplicare, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.

Potrivit prevederilor pct. 99 din Norme, facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 69 alin. (2).

La solicitarea organelor de inspectie fiscala trebuie asigurata traducerea in limba romana a facturilor primite/emise.

In concluzie, nu exista obligatia stocarii pe suport de hartie, insa, la solicitarea organelor fiscale aveti obligatia sa-i puneti la dispozitie documentele solicitate, asa dupa cum se prevede la art. 64 din Codul de procedura fiscala (in functie de solicitare, pe suport de hartie sau informatii stocate).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emitere facturi in format electronic. Listarea documentelor la solicitarea organelor fiscale. Prevederi legale":
Rating:

Nota: 4.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre modificarea OUG 114: Astazi vom lansa Ordonanta in spatiul public
    • Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a vorbit despre modificarea Ordonantei 114/2018, spunand ca este foarte posibil ca OUG-ul sa fie lansat vineri in spariul public, astfel incat, pana saptamana viitoare sa fie si adoptat de Guvern. Vorbind despre modificarile aduse OUG 114/2018, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat: „Eu zic ca astazi o vom lansa in spatiul public”. In cadrul unor declaratii de presa, referitor la modificarea OUG 114/2018, ministrul Finantelor a precizat si ca...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii 2019 se modifica: Profesorii vor primi mai multi bani
    • Legea salarizarii din invatamant s-ar putea modifica, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat un Proiect de lege prin care profesorii ar putea primi mai multi bani de la stat. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost votat miercuri, 20 martie 2019, de 185 de deputati. Au mai fost si 67 de voturi impotriva, dar si 30 de abtineri....» citeste mai departe aici

  • ANOFM: Aproape 2.300 de locuri disponibile in luna aprilie la cursurile gratuite de formare profesionala
    • Romanii care vor sa participe la cursuri gratuite de formare profesionala au la dispozitie 138 de programe la care se pot inscrie in luna aprilie 2019, la nivelul intregii tari, anunta Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. In total, la nivel national, sunt asteptate 2.289 de persoane la cursurile gratuite organizate de ANOFM in aprilie 2019. Intre cursurile organizate luna viitoare se numara comunicare in limba engleza, expert achizitii publice si inspector resurse umane....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016