Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum incadram cheltuielile de protocol si cum le recunoastem?

30-Sep-2013
8274
Pentru a stabili in ce mod incadram corect cheltuielile de marketing si de protocol efectuate de o societate, vom porni de la cazul concret al unei firme care organizeaza o conferinta cu partenerii de afaceri (clienti). Cheltuielile cu conferinta le includ si pe cele de cazare, masa si costuri adiacente. Vom stabili astfel in ce categorie intra aceste cheltuieli si daca pot fi deduse la calculul impozitului pe profit.

Precizam, asadar, ca marketingul reprezinta, potrivit definitiei data de Philip Kotler „analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor intreprinderi producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri".

Aceasta inseamna ca toate actiunile unei societati trebuie sa fie orientate spre consumator, ca trebuie analizati factorii externi si interni care pot influenta activitatea acesteia (sistemul economic, sistemul fiscal, concurenta, furnizorii, regimul politic, nevoile consumatorilor intr-o anumita etapa etc.).

Marketingul (stiinta de a vinde) nu inseamna insa numai publicitate. Publicitatea este una dintre metodele de marketing.

Tocmai de aceea si Codul fiscal trateaza separat deductibilitatea cheltuielilor de reclama si publicitate (art. 21, alin. (2), lit. d) unde se impune existenta unui contract scris), a cheltuielilor de marketing, de promovare a produselor pe piata, participarea la targuri si expozitii etc. (art. 21, alin. (2), lit.i), care au o deductibilitate nelimitata) si a cheltuielilor de protocol (art. 21, alin. (3), lit. a) pentru care deductibilitatea este limitata la 2%, calculata conform dispozitiilor pct. 33 din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile ulterioare).

Daca intalnirea cu partenerii de afaceri presupune numai discutii in grup urmate de o cina festiva (inclusiv cazarea acestora) si nu face parte dintr-un program pus la punct de departamentul de specialitate al societatii (studii segment piata, prezentare de produse, chestionare, esantionare, urmarire modificare dorinta de achizitie etc.), atunci cheltuielile prilejuite de desfașurarea intalnirii cu clientii se incadreaza in categoria cheltuielilor de protocol. Cota de 2% se calculeaza asupra diferentei dintre totalul veniturilor si totalul cheltuielilor.

Din cheltuielile totale se scad cheltuielile cu impozitul pe profit curent si amanat, cheltuielile de protocol, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, iar din totalul veniturilor se scad veniturile neimpozabile. In cadrul cheltuielilor de protocol, la calculul profitului impozabil, se includ si cheltuielile inregistrate cu taxa pe valoarea adaugata colectata potrivit prevederilor titlului VI din Codul fiscal.

Factura primita pentru intalnirea de afaceri poate fi inregistrata:

% = 401"Furnizori"

623 "Cheltuieli de protocol,

reclama si publicitate"

4426 "TVA deductibila"

Conform prevederilor HG 84/2013 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004, TVA dedusa cu aceasta ocazie trebuie colectata in totalitate.

Aceasta operatiune se efectueaza numai in conditiile in care la colectarea cheltuielilor de protocol s-a dedus TVA. Daca la efectuarea cheltuielilor sau achizitia bunurilor ce sunt oferite drept cadouri nu se deduce TVA, aceasta incluzandu-se in valoarea cheltuielilor efectuate/bunurilor achizitionate, atunci nu se mai aplica prevederea privind autofacturarea si colectarea TVA.

Din punct de vedere al calculului bazei impozabile a impozitului pe profit, in limita cheltuielilor de protocol se include si partea de TVA devenita nedeductibila.

Sursa: PortalContabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Cum incadram cheltuielile de protocol si cum le recunoastem?":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016