Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regim accize si taxe vamale pentru importul de motorina, continuta in rezervorul standard al unui autovehicul. Ce taxe se platesc?

31-Iul-2015
2558

In cazul urmator, o firma de transport marfa efectueaza transporturi in Republica Moldova si isi alimenteaza cu motorina tirurile la intrarea-iesirea in/din tara, de la cetatenii din Rep. Moldova. Pentru aceasta motorina nu se platesc alte taxe vamale, aceasta fiind utilizata strict pentru deplasarile in acea zona.

Masinile se deplaseaza doar in Romania sau catre alte destinatii decat Republica Moldova. In acest caz, se considera import de combustibil, se platesc alte taxe sau accize?

Potrivit prevederilor art.206^8 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in intelesul titlului VII – Accize si alte taxe speciale, import reprezinta orice intrare de produse accizabile din afara teritoriului comunitar, cu exceptiile prevazute la acelasi articol.

De asemenea, conform dispozitiilor art.206^60 alin.(1) lit.i) din Codul fiscal, sunt scutite de la plata accizelor produsele energetice care intra in Romania dintr-o tara terta, continute in rezervorul standard al unui autovehicul cu motor, destinate utilizarii drept combustibil pentru acel autovehicul, precum si in containere speciale si destinate utilizarii pentru operarea, in timpul transportului, a sistemelor ce echipeaza acele containere.

In aplicarea scutirii prevazute la art. 206^60 alin.(1) lit.i) din Codul fiscal, la pct.113.5 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se precizeaza ca:

"a) rezervor standard inseamna:

- rezervoarele fixate definitiv de producator pe toate autovehiculele de acelasi tip ca si vehiculul in cauza si a caror montare definitiva permite carburantului sa fie utilizat direct, atat pentru propulsie, cat si pentru functionarea in timpul transportului, daca este cazul, a sistemelor frigorifice si a altor sisteme. De asemenea, sunt considerate rezervoare standard rezervoarele de gaz montate pe autovehicule, destinate utilizarii directe a gazului drept carburant, precum si rezervoarele adaptate altor sisteme cu care poate fi echipat vehiculul;

- rezervoarele fixate definitiv de producator pe toate containerele de acelasi tip ca si containerul in cauza si a caror montare definitiva permite carburantului sa fie utilizat direct pentru functionarea, in timpul transportului, a sistemelor frigorifice si a altor sisteme cu care pot fi echipate containerele speciale;

b) containere speciale inseamna orice container echipat cu dispozitive special destinate sistemelor frigorifice, de oxigenare, de izolare termica sau altor sisteme.”

Mentionam ca din perspectiva legislatiei vamale, raportat la situatia data, se aplica reguli similare, si anume cele corespunzatoare importului, urmate de cele privind scutirea de la plata taxelor vamale.

Avand in vedere cele de mai sus, in masura in care motorina (produs energetic supus accizelor armonizate) este continuta in rezervorul standard al autovehiculului detinut de o firma de transport inregistrata in Romania si este utilizata pentru deplasarea acestuia, desi suntem in prezenta unui import de motorina, nu se datoreaza accize si nici taxe vamale, urmare aplicarii scutirii de la plata acestora.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavia Vlad, economist - accize

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regim accize si taxe vamale pentru importul de motorina, continuta in rezervorul standard al unui autovehicul. Ce taxe se platesc?":
Rating:

Nota: 3.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016