Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebari si raspunsuri MEEMA privind Masura 3- Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor. Cum se procedeaza in cazul schimbarii structurii asociatilor?

16-Dec-2020
774

Ministerul Enocomiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat, pe site-ul oficial, o serie de intrebari si raspunsuri cu privire la masura 3 -Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor.

Intrebari si raspunsuri:

1. Indicatorii previzionati: venit (cifra de afaceri), profit brut, nr. angajati, flux numerar previzionat, trebuie calculati exclusiv pentru activitatea cuprinsa in codul CAEN pentru care se face investitia sau sunt previzionati pentru intreaga activitate a companiei?

R: Veniturile previzionate, respectiv cifra de afaceri previzionata, asa cum sunt prevazute in formular, vor fi cautate automat la ANAF pentru respectarea procentelor de 50% in primii doi ani si 100% in anul trei si se refera la indicatorul cifrei de afaceri pentru intreaga activitate.

2. Care este modalitatea de indeplinire a conditiei de realizare a minimum 50% din valoarea cifrei de afaceri planificate in cadrul formularului de inscriere in primii 2 ani de durabilitate, existand doua interpretari posibile si in aceasta situatie: in primii 2 ani (cumulat) sa fie atinsa o cifra de afaceri reprezentand minimum 50% din suma cifrelor de afaceri planificate pentru anii N+1 si N+2 sau in primii 2 ani (cumulat) sa fie atinsa o cifra de afaceri reprezentand minimum 50% din valoarea totala a veniturilor/cifrei de afaceri planificate pentru cei 3 ani de durabilitate? Iar in anul N+3 trebuie realizata diferenta nerealizata in anii N+1 si N+2?

R: In primii 2 ani (cumulat) sa fie atinsa o cifra de afaceri reprezentand minimum 50% din valoarea totala a veniturilor/cifrei de afaceri planificate pentru cei 3 ani de durabilitate, iar la sfarsitul anului 3 trebuie atinsa minim valoarea totala previzionata pentru cei 3 ani de durabilitate.

3. Cheltuielile obligatorii prevazute in procedura (cheltuieli cu activitati de publicitate si informare, cheltuieli cu activitatea de audit financiar) trebuie obligatoriu prevazute in bugetul de investitii, cu toate ca se suporta din fonduri proprii?

R: Daca se vor suporta din fonduri proprii, nu trebuie sa fie incluse in bugetul de investitii.

4. Avand in vedere ca Procedura de implementare a masurii “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” specifica la art. 4.2.1, alin. (2), pct. E3 ca "Cheltuielile cu activitati de marketing nu sunt eligibile" si la art. 4.2.1, alin. (1) se specifica faptul ca sunt eligibile "cheltuieli de promovare", va rugam sa ne precizati daca aceste "cheltuieli de promovare" includ doar tipurile de cheltuieli detaliate la art. 4.2.1, alin. (2), pct. F sau sunt eligibile si alt tip de cheltuieli cu promovarea cum ar fi: SEO, Facebook Ads, website etc.?

R: Cheltuielile de promovare se refera la cheltuielile cu publicitatea proiectului, care conform documentatiei POC, reprezinta cheltuieli obligatorii. Cheltuielile de marketing precum SEO, Facebook Ads nu sunt eligibile.

5. Avand in vedere ca Procedura de implementare a masurii “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” prevede la art. 4.2.1, alin. (2), pct. E3 ca obligatoriu "Un link catre site-ul web al Instrumentelor Structurale in Romania, www.mfe.gov.ro postat pe site-ul solicitantului", pentru societatile care nu detin site, crearea acestuia este o cheltuiala eligibila?

R: Da, crearea unui site este cheltuiala eligibila.

6. Referitor la “Cheltuielile cu activitatile obligatorii de publicitate si informare aferente proiectului", care este modalitatea de publicare a acestor anunturi/comunicate de presa obligatorii (ex.: in presa scrisa, in publicatii online etc.)?

R: Anunturi/comunicate de presa obligatorii pot fi postate atat in presa scrisa, cat si in publicatii online.

7. Referitor la “Cheltuielile cu activitatile obligatorii de publicitate si informare aferente proiectului", care sunt cerintele explicite privind formatul si continutul acestor anunturi/comunicate de presa?

R: Cerintele explicite privind formatul si continutul acestor anunturi/comunicate de presa sunt cuprinse in Manualul de identitate vizuala pentru instrumentele structural 2014-2020 in Romania – versiunea revizuita in luna ianuarie 2018.

8. Cheltuielile cu participarea la evenimente, conferinte, targuri organizate in strainatate sunt eligibile?

R: Conform art. 4.2.1 alin (2) lit.F sunt eligibile:

Cheltuieli cu accesibilitatea, promovarea, cu participarea la evenimente, conferinte, targuri inclusiv cele organizate in sistem online/virtual:
-taxa de participare
-inchirierea stand-ului (fizic sau virtual)
-transportul si cazarea pe perioada evenimentului pentru maximum 2 delegati,
-transportul si depozitarea mostrelor ?i materialelor promotionale.

9. Conform art. 4.2.1(2) D1 este eligibila achizitia de “terenuri, constructii si instalatii - cuprind cheltuieli aferente activitatilor de achizitie terenuri si constructii, realizarea constructiilor - construire/extindere a spa?iilor de produc?ie/ prestare de servicii ale intreprinderii, respectiv cheltuielile aferente execu?iei tuturor obiectelor cuprinse in obiectivul de investitie: cladiri, construc?ii speciale (…)”, ce reprezinta sintagma “constructii speciale”?

R: Constructiile special sunt cele de tipul : Constructii industriale, Constructii agricole, Constructii pentru transporturi posta si telecomunicatii, Constructii hidrotehnice, Constructii pentru afaceri, comert, depozitare, Constructii pentru transportul energiei electrice, Constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare, Constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor, lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.

10. Conform art. 4.2.1(2) lit D3 alin 3, in cazul achizitiei unui teren in limita a 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului, in scopul efectuarii de investitii care includ lucrari de constructii ce se supun autorizarii, cum poate aplicantul sa faca dovada ca detine dreptul de proprietate privata, dreptul de concesiune sau dreptul de superficie asupra imobilului pe care doreste sa realizeze constructia, in conditiile in care el doreste sa cumpere acel teren?

R: Dovada ca detine dreptul de proprietate privata, dreptul de concesiune sau dreptul de superficie asupra imobilului pe care doreste sa realizeze constructia, se face doar de catre cei care au in proprietate respectivul teren.

11. In cazul achizitionarii unei cladiri, terenul aferent amprentei la sol a cladirii este eligibil in limita a 10% din cheltuielile eligibile totale ale proiectului si va trebui detaliat separat in bugetul de investitii?

R: Daca terenul aferent amprentei la sol a cladirii nu este inclus in pretul imobilului, fiind facturat separat, este eligibil in limita a 10% din cheltuielile eligibile totale ale proiectului.

12. Cheltuielile cu consultanta in limita a 10.000 lei sunt plafonate la aceasta suma din valoarea grantului sau din valoarea eligibila a proiectului de investitii?

R: Cheltuielile cu consultanta in limita a 10.000 lei sunt plafonate la aceasta suma din valoarea grantului.

13. Este eligibila achizitia mai multor spatii in vederea infiintarii mai multor puncte de lucru in regiuni diferite apartinand mai multor Agentii?

R: Nu, proiectul va avea o singura locatie de implementare.

14. In cazul in care, pe perioada implementarii si a monitorizarii, se doreste schimbarea structurii asociatilor cum se va proceda?

R: Avand in vedere ca acordul de finantare este incheiat cu persoana juridica, schimbarea structurii asociatilor este posibila, insa in cazul schimbarii reprezentantului legal se va incheia act aditional.

15. In cazul in care se aplica pe codul CAEN 4520 (intretinerea si repararea autovehiculelor) si se doreste achizitionarea unui atelier auto mobil (autoutilitara dotata cu toate echipamentele necesare interventiei), este aceasta eligibila?

R: Toate mijloacele de transport sunt eligibile in cadrul masurii, numai pentru activitatile de transport marfa sau persoane.

16. Semiremorcile si remorcile sunt definite ca mijloace de transport; in aceasta acceptiune, sunt acestea eligibile a fi achizitionate prin Grantul pentru investitii conform art. 4.2.1., alin. (4), lit. b) din Procedura de implementare a masurii “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor”?

R: Toate mijloacele de transport sunt eligibile in cadrul masurii, numai pentru activitatile de transport marfa sau persoane.

17. Documentele privind dreptul solicitantului asupra imobilului (ex: contract de vanzare - cumparare, contract de concesiune, contract de superficie etc.), precum si documentele care atesta faptul ca imobilul este liber de sarcini (ex.: extras de carte funciara) trebuie depuse in cadrul formularului de inscriere din cadrul aplicatiei informatice?

R: Documentele privind dreptul solicitantului asupra imobilului (ex: contract de vanzare - cumparare, contract de concesiune, contract de superficie etc.), precum si documentele care atesta faptul ca imobilul este liber de sarcini (ex.: extras de carte funciara) se vor depune in front-office la momentul decontului.

 

 

Sursa: MEEMA

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intrebari si raspunsuri MEEMA privind Masura 3- Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor. Cum se procedeaza in cazul schimbarii structurii asociatilor?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind indemnizatia de somaj tehnic platita din fondurile angajatorului
    • Intrebare: Cum se completeaza declaratia 112 in cazul salariatilor carora angajatorul le-a suspendat contractul in baza art.52 alin(1) lit. c) (somaj platit de angajator care nu se recupereaza de la bugetul statului), iar suspendarea a fost pentru toata luna sau partial in luna ? Este corect sa utilizam in fisierul.xml sectiunea B cu tip contract = 33 pentru perioada de somaj si tip contract=1 pentru perioada lucrata? Precizam ca societatea nu are impuse restrictii de activitate in contextul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016