
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul urmator, stabilim cum se inregistreaza in D394 o factura REMAT de venituri de deseuri fara tva (taxare inversa) si daca este corect sa apara doar baza, fara TVA.
Prin declaratia informativa cod 394 se raporteaza si valoarea operatiunilor pentru care se aplica regimul de taxare prin "masuri de simplificare" reglementate prin art. 160 alin. (2) lit. a) si lit. b). Lit. a) se refera la livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:
- deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv livrarea de produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;
- reziduuri si alte materiale reciclabile alcatuite din metale feroase si neferoase, aliajele acestora, zgura, cenusa si reziduuri industriale ce contin metale sau aliajele lor;
- deseuri de materiale reciclabile si materiale reciclabile uzate constand in hartie, carton, material textil, cabluri, cauciuc, plastic, cioburi de sticla si sticla;
- materialelor prevazute la pct. 1 - 3 dupa prelucrarea/transformarea acestora prin operatiuni de curatare, polizare, selectie, taiere, fragmentare, presare sau turnare in lingouri, inclusiv a lingourilor de metale neferoase pentru obtinerea carora s-au adaugat alte elemente de aliere;
Vanzatorul persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania raporteaza valoarea livrarilor de bunuri pentru care aplica masurile de simplificare la randul 13 din decontul de TVA cod 300 denumit "Livrari de bunuri si prestari de servicii supuse masurilor de simplificare (taxare inversa)", prin inscrierea bazei de impozitare a TVA, exclusiv TVA.
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Calendarul contabilului vesel 2026
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- la randul 12 "Achizitii de bunuri si servicii supuse masurilor de simplificare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" corespunzator rulajului creditor al contului 4427 "TVA colectata";
- randul 25 denumit "Achizitii de bunuri si servicii supuse masurilor de simplificare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" corespunzator rulajului creditor al contului 4426 "TVA deductibila".
Prin declaratia informativa cod 394, furnizorul raporteaza valoarea facturilor emise prin aplicarea masurilor de simplificare cu simbolul V "LIVRARI DE BUNURI/PRESTARI DE SERVICII EFECTUATE PENTRU CARE SE APLICA TAXAREA INVERSA", iar cumparatorul raporteaza valoarea facturilor primite cu simbolul C "ACHIZITII DE BUNURI/PRESTARI DE SERVICII EFECTUATE PENTRU CARE SE APLICA TAXAREA INVERSA".
Prin aceasta declaratie informativa, atat furnizorul cat si cumparatorul raporteaza urmatoarele informatii cu privire la operatiunile efectuate in perioada de raportare:
- numarul de facturi;
- valoarea totala a bazei impozabile;
- valoarea totala a TVA, chiar daca, la furnizor, suma respectiva nu este inregistrata in evidenta contabila. In acest scop, este recomandabil ca furnizorul sa inscrie in jurnalul pentru vanzari suma TVA aferenta livrarii de bunuri efectuate prin aplicarea masurilor de simplificare, chiar daca suma TVA respectiva este:
- datorata de cumparator;
- nu se inregistreaza contabil in evidenta vanzatorului
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei, consultant fiscal si expert contabil
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
SAF-T in 2023: Se pot transmite declaratii rectificative in sistem?Proiect ANAF: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406 (SAF-T)Ce declaratii de venit s-au modificat in 2014?Informatii omise in completarea D394 in cazul persoanelor afiliate. Trebuie depusa declaratia rectificativa in mod obligatoriu?Obligatii fiscale cu termen de plata miercuri, 25 iulieUltimele articole
[Q&A] Mapare coduri in SAF-T. Ce trebuie sa stii pentru a evita greselile de completare in D406?SAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TSAF-T 2025. D406 pentru active trebuia depusa odata cu situatiile financiare? Iata ce amenzi pot fi aplicateCalendar obligatii fiscale. Pana pe 28 februarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii importanteDeclaratia 205: Noul formular se depune pana pe 28 februarie 2025 pentru veniturile anului 2024Articole similare
Facturi primite ulterior depunerii declaratiilor fiscale. Care sunt implicatiile contabile si fiscale?Retur marfa incasata prin casa de marcat electronica fiscala. Ce documente intocmim si ce implicatii fiscale apar?PFA. Achizitie autoturism. Ce tratament fiscal se aplica?Mega oferte de Craciun la R&S: preturi reduse cu pana la 80% si transport GRATUIT la titluri fiscal-contabileFacturi de ajustare. Se declara tranzactiile in Declaratia 394?Ultimele articole
Facturile de penalitati se transmit prin sistemul RO e-Factura?E-Factura: Bonurile fiscale SUB si PESTE 100 euro trebuie transmise prin sistem? Care sunt exceptiileE-Factura. Daca si in ce conditii se transmit in sistem facturile simplificateD394 in 2023: Importurile NU se declara in formularTratament fiscal-contabil pentru achizitii de bunuri si servicii fara documente fiscaleArticole similare
Returnare FACTURA. Cum tratam penalitatile si care e legislatia in acest caz?Transport aferent unui export de bunuri. Care e regimul TVA?Sondaj: Firmele se asteapta la simplificarea controalelor fiscale dupa implementarea E-FACTURA, obligatorie din 2024 in relatiile B2BCalcul impozit pe profit. Cand se inregistrareaza FACTURA de avans?DGAF va intensifica controalele in cazul masinilor la mana a doua si va confisca tot ce este neconformUltimele articole
Bilete de odihna si servicii turistice pentru salariati: ai nevoie de FACTURA din SPV pentru justificarea cheltuielii?Doua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiControl ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaAi trimis o FACTURA duplicata in SPV la migrarea ERP? Cum rezolvi fara sa risti sanctiuniArticole similare
Notari publici: Depunerea formularului 208 pentru tranzactiile efectuate in semestrul II 2011Inspectorii antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 25 milioane de lei cauzat prin 29 de firmeSchimbarea perioadei fiscale la TVA. Vezi ce DECLARATII se depunCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iunie 2020Ultimele articole
Doua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiControl ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaCe trebuie sa stii daca vrei sa lucrezi ca liber profesionist in RomaniaANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaArticole similare
Achizitii de la o societate inactiva. Care sunt implicatiile fiscale si contabile?Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!ANAF organizeaza peste 100 de intalniri in tara cu contribuabilii, persoane fizice si persoane juridicePlafoane TVA valabile 2024. Noile limiteFacturi neprimite in E-Factura. Cum pot fi inregistrate in contabilitateUltimele articole
Fiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scump[GHID] Achizitia unui autoturism de la o persoana fizica: contract, plata, documente si tratament fiscal-contabilCompania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaDe la 26 iulie 2026 prosumatorii functioneaza sub un nou cadru legalLichidarea voluntara a societatii cu asociat unic persoana juridica: tratamentul fiscal al vanzarii terenului, compensarii creantelor si obligatiile declarativeSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA