Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Nerespectarea termenului de dotare cu noile aparate de marcat intra sub incidenta Legii prevenirii

06-Sep-2018
2754

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat ca s-a stabilit ca nerespectarea termenului de dotare cu noile aparate de marcat cu jurnal electronic sa intre temporar sub incidenta Legii prevenirii. Initiativa ministerului, care este una temporara, a fost aprobata miercuri de Guvern, si are rolul de a asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare a operatorului economic de la prima abatere, anunta reprezentantii institutiei.

"Guvernul a aprobat astazi (miercuri, n.r.) initiativa Ministerului Finantelor Publice de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidenta Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere", se arata in comunicatul de presa remis de MFP.
Astfel, organele de control vor analiza situatia fiecarui contribuabil, iar daca exista situatii in care acestia nu au aparate de marcat cu jurnal electronic, vor primi evertisment si se va stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, in functie de constatarile de la fata locului.

"ANAF si MAI vor analiza, in timpul controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel: este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni; este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile)", mai arata sursa citata.

Legea prevenirii prevede ca in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia de a relua controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr. 28/1999.

MFP subliniaza ca, in acest context, toate entitatile implicate in proces trebuie sa intensifice demersurile pentru finalizarea avizarii tehnice, a fiscalizarii, instalarii si punerii in exploatare a noilor aparate de marcat, aceasta masura legislativa fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP in perioada de implementare.

Potrivit sursei citate, MFP va continua sa monitorizeze permanent operatiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel national.

Incepand cu 1 septembrie, contribuabilii mari sau mijlocii trebuie sa detina aparate de marcat cu jurnal electronic, iar contribuabilii mici au ca termen data de 1 noiembrie 2018, potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2018

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016