Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Este oficial! Se prelungeste termenul pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

01-Oct-2018
42039

Reminder: Data pana la care operatorii economici mici trebuie sa se doteze cu noile aparate de marcat este 1 noiembrie 2018.

Ministerul Finantelor Publice anunta ca s-a stabilit ca nerespectarea termenului de dotare cu noile aparate de marcat cu jurnal electronic sa intre temporar sub incidenta Legii prevenirii. Initiativa ministerului, care este una temporara, are rolul de a asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare a operatorului economic de la prima abatere.

Asadar, organele de control vor analiza situatia fiecarui contribuabil care nu a respectat termenul de dotare cu aparat de marcat cu jurnalal electronic si vor stabili, pe langa avertisment, si un termen de dotare de maximum 90 de zile, in functie de constatarile de la fata locului.

Dupa ce in data de 18 mai 2018 Ministerul Finantelor Publice a publicat pe pagina oficiala un comunicat prin care anunta ca acorda un termen suplimentar pentru dotarea operatorilor economici cu aparate de marcat cu jurnal electronic si un Proiect de ordin in acest sens, in data de 31 mai 2018 a fost publicata in M.Of. nr. 454 OUG nr. 44/2018 Ordonanta de urgenta privind unele masuri referitoare la aplicarea unor dispozitii si prelungirea unui termen prevazute de OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si pentru completarea OUG 64/2007 privind datoria publica.

Astfel, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu data de 01 septembrie 2018 iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 noiembrie 2018.
Sanctiunile prevazute pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale se vor aplica dupa cum urmeaza:


• in cazul contribuabililor mari sau mijlocii sanctiunea se aplica incepand cu 1 septembrie 2018 in loc de 1 iunie 2018,
• in cazul contribuabililor mici sanctiunea se aplica de la 1 noiembrie 2018 in loc de 1 august 2018.

Dupa expirarea acestor intervale, sanctiunea poate fi aplicata doar pentru faptele savarsite incepand cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, dupa caz.


Termenul privind valabilitatea avizelor privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati se prelungeste pana la data de 31 octombrie 2018.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Este oficial! Se prelungeste termenul pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 3.17 din 43 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificarile modelului si continutului Declaratiei 394, publicate in Monitor. Instructiuni de depunere si completare (Ordinul 3281/2020)
    • Ordinul nr. 3281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I...» citeste mai departe aici

  • IMM Invest Romania. Creditare societate in valuta. Regulament BNR
    • Am optat pentru IMM Invest si am primit aprobare pentru finantarea achizitiei unei autorulote noi. Suma aprobata prim credit reprezinta 60% din valoarea achizitiei propriu zise. Diferenta dorim sa o aducem in societate ca si creditare societate in baza unui contract de creditare. Vom face o plata externa in Uniunea europeana. Am deschis un cont in euro la banca prin care am optat pentru IMM Invest. Exista vreo prevedere fiscala care ar putea restrictiona depunerea in contul de euro deschis la...» citeste mai departe aici

  • Ghidul Anteprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?
    • Inainte sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului va trebui sa faci primul pas cand vine vorba de infiintare firma bucuresti – sa te decizi daca un SRL sau PFA este mai potrivit pentru firma ta. Iti vom prezenta mai jos care sunt avantajele si dezavantajele SRL-urilor si PFA-urilor si de ce acte necesare infiintare firma vei avea nevoie pentru ele. Nu poti avea o afacere legal fara sa ai o firma infiintata legal. Fara un SRL sau PFA: Nu poti lua un credit Nu poti factura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016