Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)

30-Iul-2019
3423

Legea 136 din 2019 privind obligativitatea dotarii cu case de marcat a automatelor comerciale si a transporturilor de persoane a modificat si a completat Ordonanta de Urgenta n2. 28 din 1999. In acest sens, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov a pus la dispozitia contribuabililor un tabel comparativ unde sunt evidentiate toate aceste modificari aduse OUG 28/1999.

Asadar, in cele ce urmeaza, vom reda intocmai informarea transmisa luni, 29 iulie, de DGRFP Brasoc, structura subordonata ANAF.

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019 

Art. 1 (2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura. 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 1 alin. (2) se modifica: (2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (2^1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura. 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 1 (8) in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi.

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 1 alin. (8) se modifica
Art.1 (8) in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art.1 (11) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor prevazute la alin. (9), (10) si (10^1). Modelul si continutul anuntului se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 1 alin. (11) se modifica
Art.1 (11) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (2^1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor prevazute la alin. (9), (10) si (10^1). Modelul si continutul anuntului se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice. 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 2 Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati: c) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul; 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 2 lit. c) se modifica:

c) serviciul public de transport persoane cu metroul, precum si serviciul public de transport local de persoane prin curse regulate, autorizat sa fie efectuat in interiorul unei localitati, pe baza de bilete sau abonamente tiparite, conform legii; serviciul public de transport persoane cu metroul este asimilat cu transportul local; 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 2 Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati: 
p) livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003*) privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 2 lit. p) se abroga. 

La articolul 2, se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:

r) transportul rutier international contra cost de persoane. 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 3 (2) Aparate de marcat electronice fiscale sunt considerate si casele de marcat electronice fiscale si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare, dispozitivul de memorare, afisajul client, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic; 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La articolul 3, se introduc alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:

(2^1) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (2), in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale integrate in echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, cu exceptia celor care sunt integrate in automatele utilizate pentru livrarea de produse energetice, astfel cum acestea sunt definite in titlul VIII din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, inglobarea constructiva a dispozitivului de imprimare si a afisajului client nu este obligatorie. 
(2^2) Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale integrate in echipamente nesupravegheate se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 3 alin. (3) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele functii esentiale: 
..................................................... 
c) imprimarea, memorarea si emiterea electronica de: bonuri fiscale, rapoarte fiscale de inchidere zilnica, jurnale electronice, rapoarte de sinteza si rapoarte memorie fiscala, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la alin. (2);

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La articolul 3 alineatul (3), litera c) se modifica: 
………………………………………………………. 
c) imprimarea, memorarea si emiterea electronica de: bonuri fiscale, rapoarte fiscale de inchidere zilnica, jurnale electronice, rapoarte de sinteza si rapoarte memorie fiscala, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la alin. (2); in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor alin. (2^1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, indeplinirea functiei de imprimare de bonuri fiscale, de rapoarte fiscale de inchidere zilnica, precum si de alte tipuri de documente prevazute de lege nu este obligatorie; 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 4 alin. (8) (8) Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La articolul 4, alineatul (8) se modifica: 
(8) Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2^1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 4 alin. (10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri: 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La articolul 4 alineatul (10), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h): 
....................................................... 
h) la schimbarea adresei de la locul de instalare a aparatelor de marcat care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2^1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare. 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 10 Constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni: 
............................................................. 
o) nerespectarea obligatiei de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale de a pastra si arhiva rola jurnal/dispozitivul de memorare a jurnalului electronic, dupa caz, raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special prevazut la art. 1 alin. (8), cu exceptia activitatii de transport in regim de taxi unde nu se utilizeaza registrul special; 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 10 lit. o) se modifica: 
…………………………………….. 
o) nerespectarea obligatiei de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale de a pastra si arhiva rola jurnal/dispozitivul de memorare a jurnalului electronic, dupa caz, raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special prevazut la art. 1 alin. (8), cu exceptia activitatii de transport in regim de taxi, precum si a vanzarilor realizate cu aparate de marcat electronice fiscale care sunt integrate in echipamente nesupravegheate, unde nu se utilizeaza registrul special; 

Forma OUG nr. 28/1999 pana la modificarea adusa de Legea 136/2019

Art. 12 alin. (1) (1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politei Romane si organele sale subordonate. 

Forma OUG nr. 28/1999 dupa modificarea adusa de Legea 136/2019 

La art. 12 alin. (1) se modifica: (1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si organele sale subordonate, precum si de catre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.

ART. III 
(1) Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in transportul rutier national, cu exceptiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum aceasta a fost modificata si completata prin prezenta lege, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. (2) Pana la data de 31 decembrie 2019, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. IV in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Guvernul modifica si completeaza corespunzator Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la propunerea Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale. 

Sursa: DGRFP Brasov

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 32/2020: Actele necesare pentru somajul tehnic de stat
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 32/2020 (cu intrare in vigoare de luni – 30 martie) care prevede actele necesare pentru intrarea in somaj tehnic de stat. Astfel, desi in OUG 30/2020 – care este modificata prin aceasta noua Ordonanta, se preciza ca este nevoie de certificat pentru situatii de urgenta pentru a apela la somajul tehnic suportat de stat, acum, potrivit noului act normativ, nu mai este nevoie de acest...» citeste mai departe aici

  • Masuri prioritare pentru prevenirea raspandirii COVID-19 la locurile de munca (Informare ITM)
    • Inspectia Muncii a publicat recent o informare cu privire la prevenirea infectiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) la locurile de munca. Inspectia Muncii recomanda angajatorilor, lucratorilor, reprezentantilor acestora, precum si altor participanti la procesele de munca sa se informeze si sa aplice masurile dispuse de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta si de autoritatile competente, pentru gestionarea si limitarea raspandirii COVID-19. Avand in vedere prevederile Decretului...» citeste mai departe aici

  • Ordonanta de Urgenta nr. 33/2020: Bonificatii pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020, a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative. Actul normativ a intrat in vigoare de la 30 martie 2020 si prevede acordarea de bonificatii pentru contribuabilii de impozit pe profit si pentru microinteprinderi; reglementarea platilor la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA; si diminuarea veniturilor sau intreruperea partiala sau...» citeste mai departe aici

  • Ordonanta care amana ratele romanilor pana la 9 luni, publicata in M.Of.
    • Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, anunta ca Ordonanta care amana ratele romanilor pentru 9 luni a fost publicata in Monitorul Oficial. Fata de proiectul de Ordonanta initial, actul normativ vine cu cateva modificari despre care a vorbit ministrul de Finante de finalul sedintei de Guvern de luni seara – 30 martie 2020. “In ceea ce priveste ratele pentru persoanele fizice, credite ipotecare, stiti foarte bine ca acolo statul garanteaza 100% dobanda pe o perioada de cinci ani...» citeste mai departe aici

  • Indemnizatia pentru zilele libere pentru supravegherea copiilor. Calcularea venitului net si acte necesare
    • Expertul contabil Dani Cucu ne arata care este calculul exact pentru o salariata care se incadreaza in contextul Legii 19/2020 si HG 217/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant. De exemplu, vom lua cazul unei salariate cu salariul brut de 4000 pe luna, care, in luna martie, intra in zile libere conform Legii 19/2020, din data de 19.03.2020 pana in data de 31.03.2020 inclusiv. Specialistul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari pentru autoritatile locale. Deduceri din impozitul pe profit
    • Expertul contabil Irina Dumitrescu ne explica cum se face deducerea sponsorizarilor din impozitul pe profit si daca primariile au obligatia inregistrarii in registrul entitatilor/unitatilor de cult, in cazul in care primesc sponsorizari. Spre exemplu, luam cazul in care, in conditiile actuale de criza, un contribuabil a sponsorizat primaria locala din localitatea in care firma respectiva are un punct de lucru. Acesta a solicitat primariei sa intre pe site-ul ANAF si sa se inscrie in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016