Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automate

26-Iul-2019
1571

In Monitorul Oficial nr. 587 din data de 17.07.2019 a fost publicata Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Prin acest act normativ s-au adus modificari importante cu privire la obligatiile de utilizare a caselor de marcat in domeniul transportului rutier de persoane si al livrarilor de bunuri sau serviciilor efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede. 

In ceea ce priveste transportul de persoane modificarile vizeaza atat transportul rutier international de persoane cat si transportul national. 

Astfel, se excepteaza de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale operatiunile de transport rutier international contra cost de persoane. Aceasta exceptie este introdusa la art. 2 lit. r) din O.U.G. nr. 28/1999. 

In ceea ce priveste transportul national de persoane la art. 40 din O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere este prevazut ca transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal si cititor de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor. In ceea ce priveste utilizarea aparatelor de marcat, O.G. nr. 27/2011 este o lege speciala in raport cu O.U.G. nr. 28/1999. Prin Legea nr. 136/2019 s-au abrogat aceste prevederi ale art. 40 din O.G. nr. 27/2011 urmand ca operatorii economici care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale O.U.G. nr. 28/1999.

De la obligatia de utilizare a caselor de marcat se excepteaza serviciul public de transport persoane cu metroul, precum si serviciul public de transport local de persoane prin curse regulate, autorizat sa fie efectuat in interiorul unei localitati, pe baza de bilete sau abonamente tiparite, conform legii.

In ceea ce priveste livrarile de bunuri/serviciile efectuate prin automatele comerciale, pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 136/2019 erau exceptate de la obligatia de utilizare a caselor de marcat livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VIII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aceasta exceptie a fost eliminata prin Legea nr. 136/2019 astfel ca, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din O.U.G. nr. 28/1999.

Pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, Legea nr. 136/2019 prevede anumite termene pentru dotarea cu case de marcat de catre operatorii vizati de a ceste modificari, astfel:

• operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in transportul rutier national, cu exceptiile prevazute de O.U.G. nr. 28/1999, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii cu aparatele de marcat electronice fiscale in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a a Legii nr. 136/2019, respectiv de la data de 20 iulie 2019;

• operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale pana la data de 31 decembrie 2019.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 147/2020. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE 27.01.2020 ANAF a publicat noul model al Formularului 230 - ca urmare a faptului ca, in Monitorul Oficial nr. 44, partea I, din 22 ianuarie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 147/2020 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2020
    • UPDATE ianuarie 2020. ANAF a actualizat, in data de 16 ianuarie, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - potrivit Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil din 1.07.2019. Cele mai recente modificari ale Declaratiei 112: - corectie de calcul pentru baza contributii CAS si CASS in sectiunea A asigurat (part-time);...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 139/2020: ANAF a modificat Declaratia Unica
    • UPDATE, 27 ianuarie 2020 In Monitorul Oficial, partea I, nr. 47, din 23.01.2020, a fost publicat Ordinul 139/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. ORDINUL 139/2020 a intrat in vigoare in data de 23 ianuarie 2020. ANAF publicase , joi – 9 ianuarie 2020, un proiect de Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Firma de contabilitate: Obligatii privind Legea 129/2019
    • Legat de legea 129/2019, un expert contabil, administrator si asociat al unei societati de contabilitate, care are si angajati, are obligatia desemnarii unei persoane cu responsabilitati in aplicarea legii? La aceasta intrebare veti gasi raspuns in cele ce urmeaza. Analiza este realizata de consultantul fiscal Ionut Jinga. Raspunsul specialistului Potrivit art 5 din Legea 129/2019: "(1) Intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele entitati raportoare: a) institutiile de credit persoane...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor va cere acordul CSAT pentru incredintarea directa a informatizarii Fiscului
    • Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, a anuntat ca va cere acordul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) pentru a incredinta in mod direct, unei companii, proiectul privind informatizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Acesta sustine ca, astfel, procesul ar putea fi gata in martie-aprilie. "In ultimii doi ani, statul a fortat companiile private sa cumpere case de marcat sofisticate si softuri, dar ANAF nu est gata, nici macar nu a inceput licitatia pentru softul...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale: MFP a stabilit fondul anual de premiere pentru 2020 (proiect de Ordin)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat pe data de 23 ianuarie proiectul de Ordin cu privire la stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2020, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale. Prin proiectul de ordin se stabileste fondul anual de premiere pentru extragerile Loteriei bonurilor fiscale, aferente anului 2020, la nivelul sumei de 14.000.000 lei si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016