Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automate

26-Iul-2019
1133

In Monitorul Oficial nr. 587 din data de 17.07.2019 a fost publicata Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Prin acest act normativ s-au adus modificari importante cu privire la obligatiile de utilizare a caselor de marcat in domeniul transportului rutier de persoane si al livrarilor de bunuri sau serviciilor efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede. 

In ceea ce priveste transportul de persoane modificarile vizeaza atat transportul rutier international de persoane cat si transportul national. 

Astfel, se excepteaza de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale operatiunile de transport rutier international contra cost de persoane. Aceasta exceptie este introdusa la art. 2 lit. r) din O.U.G. nr. 28/1999. 

In ceea ce priveste transportul national de persoane la art. 40 din O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere este prevazut ca transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal si cititor de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor. In ceea ce priveste utilizarea aparatelor de marcat, O.G. nr. 27/2011 este o lege speciala in raport cu O.U.G. nr. 28/1999. Prin Legea nr. 136/2019 s-au abrogat aceste prevederi ale art. 40 din O.G. nr. 27/2011 urmand ca operatorii economici care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale O.U.G. nr. 28/1999.

De la obligatia de utilizare a caselor de marcat se excepteaza serviciul public de transport persoane cu metroul, precum si serviciul public de transport local de persoane prin curse regulate, autorizat sa fie efectuat in interiorul unei localitati, pe baza de bilete sau abonamente tiparite, conform legii.

In ceea ce priveste livrarile de bunuri/serviciile efectuate prin automatele comerciale, pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 136/2019 erau exceptate de la obligatia de utilizare a caselor de marcat livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VIII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aceasta exceptie a fost eliminata prin Legea nr. 136/2019 astfel ca, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din O.U.G. nr. 28/1999.

Pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, Legea nr. 136/2019 prevede anumite termene pentru dotarea cu case de marcat de catre operatorii vizati de a ceste modificari, astfel:

• operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in transportul rutier national, cu exceptiile prevazute de O.U.G. nr. 28/1999, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii cu aparatele de marcat electronice fiscale in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a a Legii nr. 136/2019, respectiv de la data de 20 iulie 2019;

• operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale pana la data de 31 decembrie 2019.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii
    • A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016