Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA

11-Oct-2018
5145

Trecerea de la statutul de angajat la cel de persoana fizica autorizata (PFA) poate fi dificila la inceput. Nu stii exact cum trebuie gestionata relatia cu potentialii clienti din noua ta postura, organizarea si volumul de munca pot fi haotice la inceput, iar bugetul de care dispui trebuie tinut sub control inca din prima zi, pentru a evita intrarea intr-o criza financiara extrem de neplacuta. Un lucru este destul de clar, si anume ca la inceput de drum, atunci cand renunti la ideea de a mai fi angajat, poti foarte usor sa esuezi din cauza unor neatentii sau din pricina unor tehnicalitati cu care nu te-ai pus la punct inca de la inceput. Vei avea nevoie de oameni cu experienta in jurul tau, de la un contabil pana la un reprezentant juridic si va trebui sa fii la curent cu toate schimbarile legislative din domeniul tau.

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA:

 

1. Nu te pui la punct cu toate noutatile legislative care te privesc

 

Marea provocare care te va astepta odata de cei dori sa iti prestezi meseria sub forma unei persoane fizice autorizate va fi verificarea permanenta a modificarilor legislative pentru aceasta categorie. Nu conteaza cat de bun esti in domeniul tau, atata timp cat nu poti sa fii la curent cu toate noutatile care te privesc. Spre exemplu, poti risca amenzi uriase ca PFA daca in acest moment nu respecti legea caselor de marcat cu jurnal electronic, care a devenit mult mai stricta in acest sens odata cu ultimele modificari. De asemenea, trebuie sa fii la curent si cu lista actualizata la zi pentru case de marcat in 2018, deoarece nu orice fel de casa poate fi folosita in acest moment.

 

2. Consideri ca venitul este si profit

 

Este una dintre greselile frecvente cu care persoanele fara experienta in freelancing se pot confrunta la inceput de drum. Pentru ca atunci cand esti in postura de angajat te obisnuiesti cu ideea ca banii pe care ii incasezi lunar sa reprezinte, intr-un fel, profitul tau, ca persoana fizica autorizata lucrurile nu stau tocmai asa. Din banii pe care ii vei incasa lunar vei plati taxe, vei reinvesti in aparatura sau licente de software, vei avea alte plati operationale, pentru contabilitate, curatenia biroului si alte servicii externalizate, iar lipsa unui echilibru financiar te poate duce rapid in situatia sa-ti cauti un loc de munca.

 

3. Lasi clientii sa decida pretul serviciilor tale

 

Consideri ca esti la inceput, ca nu ai experienta si poti sa ceri sub pretul pietei, pana cand te pui pe picioare. Mai rau, poti lasa ca pretul sa fie dictat mereu de client. Aceasta greseala te poate pune in situatia in care nici nu vei castiga destul ca sa iti dezvolti activitatea si nici nu vei putea creste preturile, in timp, in fata acelorasi clienti, de teama ca ii vei pierde.

 

4. Accepti orice proiect

 

Crezi ca o dezvoltare sanatoasa inseamna multi clienti si multe proiecte? Este adevarat ca diversificarea surselor de venit inseamna stabilitate pe termen lung, pentru ca nu vei risca niciodata sa intri in incapacitate de plata, daca un client va pleca. Insa nu confunda acest lucru nu necesitatea de a accepta orice pica. Fii selectiv cu clientii si stabileste un volum care iti asigura atat veniturile necesare, cat si capacitatea de a livra la o calitate care te recomanda.

 

5. Nu esti in stare sa te organizezi

 

Prioritizarea este extrem de importanta atunci cand lucrezi ca PFA sau conduci orice forma de afacere. Lipsa de organizare nu va face decat sa ratezi termene limita, sa pierzi oportunitati si, in final, sa iti pierzi credibilitatea in fata clientilor.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA":
Rating:

Nota: 4.21 din 21 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Guvernul mareste lista domeniilor in care pot fi angajati zilieri. Alte noua activitati adaugate pe lista
    • Executivul a aprobat Ordonanta de Urgenta pentru includerea a inca noua activitati si domenii pe lista celor in care se pot angaja zilieri, anunta, joi, 18 aprilie, Ministerul Muncii, intr-un comunicat de presa. Actul normativ urmareste asigurarea protectiei zilierilor, scaderea birocratiei si simplificarea procedurilor administrative de inregistrare a acestora. Asadar, o persoana poate desfasura pentru un singur beneficiar activitati necalificate, cu caracter ocazional. Zilierii vor putea fi...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Pana la finalul lunii mai, ANAF trebuie sa plateasca toate sumele aferente taxei auto
    • ANAF va trebui sa “se dea peste cap” si de mai multe ori daca este nevoie, spune ministrul Finantelor Publice, amenintand ca daca sumele aferente taxei auto nu vor fi restituite pana la finalul lunii mai, ii va demite pe toti cei care nu emit deciziile de impunere la timp. Intr-o conferinta de presa sustinuta la Bistrita, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat ca deja se stie foarte clar la nivelul ANAF ca pana la finalul lunii aprilie trebuie sa fie emise toate deciziile de impunere...» citeste mai departe aici

  • Detalii de incasare din bonul fiscal. Corectia erorilor
    • In situatia emiterii unui bon fiscal pe care valoarea este corecta dar, din greseala, s-a trecut la detalii incasare cu card, desi incasarea a fost cu numerar sau invers - s-a trecut incasare cu numerar in loc de incasare cu card (prin selectarea eronata a optiunii din aparatul de marcat), mai este necesara decizia de corectie sau anulare a bonului respectiv (procedura prevazuta pentru corectarea erorilor din bonurile fiscale), dat fiind ca suma nu este gresita? La aceste intrebari raspunde...» citeste mai departe aici

  • RADET intra in faliment! Primarul Capitalei ofera asigurari ca bucurestenii nu vor fi afectati
    • Tribunalul Bucuresti a decis, miercuri - 17 aprilie, intrarea in faliment a RADET. In consecinta, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor ramane fara apa calda si caldura. “Avand in vedere faptul ca Tribunalul Bucuresti a decis astazi intrarea in faliment a RADET, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor avea de suferit de pe urma acestei decizii, pentru ca intreaga activitate a RADET va fi preluata, in cel mai scurt timp, de Compania...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016