Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA

11-Oct-2018
2766

Trecerea de la statutul de angajat la cel de persoana fizica autorizata (PFA) poate fi dificila la inceput. Nu stii exact cum trebuie gestionata relatia cu potentialii clienti din noua ta postura, organizarea si volumul de munca pot fi haotice la inceput, iar bugetul de care dispui trebuie tinut sub control inca din prima zi, pentru a evita intrarea intr-o criza financiara extrem de neplacuta. Un lucru este destul de clar, si anume ca la inceput de drum, atunci cand renunti la ideea de a mai fi angajat, poti foarte usor sa esuezi din cauza unor neatentii sau din pricina unor tehnicalitati cu care nu te-ai pus la punct inca de la inceput. Vei avea nevoie de oameni cu experienta in jurul tau, de la un contabil pana la un reprezentant juridic si va trebui sa fii la curent cu toate schimbarile legislative din domeniul tau.

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA:

 

1. Nu te pui la punct cu toate noutatile legislative care te privesc

 

Marea provocare care te va astepta odata de cei dori sa iti prestezi meseria sub forma unei persoane fizice autorizate va fi verificarea permanenta a modificarilor legislative pentru aceasta categorie. Nu conteaza cat de bun esti in domeniul tau, atata timp cat nu poti sa fii la curent cu toate noutatile care te privesc. Spre exemplu, poti risca amenzi uriase ca PFA daca in acest moment nu respecti legea caselor de marcat cu jurnal electronic, care a devenit mult mai stricta in acest sens odata cu ultimele modificari. De asemenea, trebuie sa fii la curent si cu lista actualizata la zi pentru case de marcat in 2018, deoarece nu orice fel de casa poate fi folosita in acest moment.

 

2. Consideri ca venitul este si profit

 

Este una dintre greselile frecvente cu care persoanele fara experienta in freelancing se pot confrunta la inceput de drum. Pentru ca atunci cand esti in postura de angajat te obisnuiesti cu ideea ca banii pe care ii incasezi lunar sa reprezinte, intr-un fel, profitul tau, ca persoana fizica autorizata lucrurile nu stau tocmai asa. Din banii pe care ii vei incasa lunar vei plati taxe, vei reinvesti in aparatura sau licente de software, vei avea alte plati operationale, pentru contabilitate, curatenia biroului si alte servicii externalizate, iar lipsa unui echilibru financiar te poate duce rapid in situatia sa-ti cauti un loc de munca.

 

3. Lasi clientii sa decida pretul serviciilor tale

 

Consideri ca esti la inceput, ca nu ai experienta si poti sa ceri sub pretul pietei, pana cand te pui pe picioare. Mai rau, poti lasa ca pretul sa fie dictat mereu de client. Aceasta greseala te poate pune in situatia in care nici nu vei castiga destul ca sa iti dezvolti activitatea si nici nu vei putea creste preturile, in timp, in fata acelorasi clienti, de teama ca ii vei pierde.

 

4. Accepti orice proiect

 

Crezi ca o dezvoltare sanatoasa inseamna multi clienti si multe proiecte? Este adevarat ca diversificarea surselor de venit inseamna stabilitate pe termen lung, pentru ca nu vei risca niciodata sa intri in incapacitate de plata, daca un client va pleca. Insa nu confunda acest lucru nu necesitatea de a accepta orice pica. Fii selectiv cu clientii si stabileste un volum care iti asigura atat veniturile necesare, cat si capacitatea de a livra la o calitate care te recomanda.

 

5. Nu esti in stare sa te organizezi

 

Prioritizarea este extrem de importanta atunci cand lucrezi ca PFA sau conduci orice forma de afacere. Lipsa de organizare nu va face decat sa ratezi termene limita, sa pierzi oportunitati si, in final, sa iti pierzi credibilitatea in fata clientilor.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016