
Raportul Special
realizat de specialisti
Trecerea de la statutul de angajat la cel de persoana fizica autorizata (PFA) poate fi dificila la inceput. Nu stii exact cum trebuie gestionata relatia cu potentialii clienti din noua ta postura, organizarea si volumul de munca pot fi haotice la inceput, iar bugetul de care dispui trebuie tinut sub control inca din prima zi, pentru a evita intrarea intr-o criza financiara extrem de neplacuta. Un lucru este destul de clar, si anume ca la inceput de drum, atunci cand renunti la ideea de a mai fi angajat, poti foarte usor sa esuezi din cauza unor neatentii sau din pricina unor tehnicalitati cu care nu te-ai pus la punct inca de la inceput. Vei avea nevoie de oameni cu experienta in jurul tau, de la un contabil pana la un reprezentant juridic si va trebui sa fii la curent cu toate schimbarile legislative din domeniul tau.
5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA:
1. Nu te pui la punct cu toate noutatile legislative care te privesc
Marea provocare care te va astepta odata de cei dori sa iti prestezi meseria sub forma unei persoane fizice autorizate va fi verificarea permanenta a modificarilor legislative pentru aceasta categorie. Nu conteaza cat de bun esti in domeniul tau, atata timp cat nu poti sa fii la curent cu toate noutatile care te privesc. Spre exemplu, poti risca amenzi uriase ca PFA daca in acest moment nu respecti legea caselor de marcat cu jurnal electronic, care a devenit mult mai stricta in acest sens odata cu ultimele modificari. De asemenea, trebuie sa fii la curent si cu lista actualizata la zi pentru case de marcat in 2018, deoarece nu orice fel de casa poate fi folosita in acest moment.
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
2. Consideri ca venitul este si profit
Este una dintre greselile frecvente cu care persoanele fara experienta in freelancing se pot confrunta la inceput de drum. Pentru ca atunci cand esti in postura de angajat te obisnuiesti cu ideea ca banii pe care ii incasezi lunar sa reprezinte, intr-un fel, profitul tau, ca persoana fizica autorizata lucrurile nu stau tocmai asa. Din banii pe care ii vei incasa lunar vei plati taxe, vei reinvesti in aparatura sau licente de software, vei avea alte plati operationale, pentru contabilitate, curatenia biroului si alte servicii externalizate, iar lipsa unui echilibru financiar te poate duce rapid in situatia sa-ti cauti un loc de munca.
3. Lasi clientii sa decida pretul serviciilor tale
Consideri ca esti la inceput, ca nu ai experienta si poti sa ceri sub pretul pietei, pana cand te pui pe picioare. Mai rau, poti lasa ca pretul sa fie dictat mereu de client. Aceasta greseala te poate pune in situatia in care nici nu vei castiga destul ca sa iti dezvolti activitatea si nici nu vei putea creste preturile, in timp, in fata acelorasi clienti, de teama ca ii vei pierde.
4. Accepti orice proiect
Crezi ca o dezvoltare sanatoasa inseamna multi clienti si multe proiecte? Este adevarat ca diversificarea surselor de venit inseamna stabilitate pe termen lung, pentru ca nu vei risca niciodata sa intri in incapacitate de plata, daca un client va pleca. Insa nu confunda acest lucru nu necesitatea de a accepta orice pica. Fii selectiv cu clientii si stabileste un volum care iti asigura atat veniturile necesare, cat si capacitatea de a livra la o calitate care te recomanda.
5. Nu esti in stare sa te organizezi
Prioritizarea este extrem de importanta atunci cand lucrezi ca PFA sau conduci orice forma de afacere. Lipsa de organizare nu va face decat sa ratezi termene limita, sa pierzi oportunitati si, in final, sa iti pierzi credibilitatea in fata clientilor.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
MEEMA si MFE, proiect OUG privind noi fonduri de sprijin europene. Se asigura capital de lucru necesar IMM-urilorPFA impus la norma de venit. Cum putem opta pentru impunere pe norma de venit?Bilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinParintii pot cere bani de la stat pentru bone - proiect adoptat tacit de SenatLectori angajati cu contract de prestari servicii. Taxe si impozite aferenteUltimele articole
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legalCodul CAEN 6920 si activitatile permise in cadrul unui PFA. Ce trebuie sa stii in 2025Taxe PFA: Impozit, CAS si CASS pentru un PFA cu activitate de make-up artist in 2025PFA in 2025. EXEMPLU calcul concediu maternitate si crestere copilCASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimativeArticole similare
2018 este anul introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic!MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor CASE DE MARCAT, amendati de la prima abatereCalendarul intalnirilor ANAF: Peste 100 de intrevederi cu contribuabilii, in luna decembrieLegea 186/2015. Modificare reglementari CASE DE MARCAT fiscale - abrogare bacsisMinisterul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulieUltimele articole
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?CASE DE MARCAT electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Noutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/2024Sfaturi de la experti
Declaratia 406 intreprindere individuala
Intrebare: Intreprindere Individuala, codul CAEN 4782, cu o cifra de afaceri de aproximativ 35-40.000 RON. Are obligatia de a depune declaratia D406? Daca da, care este frecventa de depunere?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Retragere asociat. Plata despagubire retragere
Intrebare: O societate cu doi asociati, dintre care unul doreste sa se retraga, a stabilit prin acordul partilor plata unei sume de 100.000 euro. Societatea nu doreste diminuarea capitalului social. Cum se inregistreaza suma platita catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal
Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs
Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA