Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA

11-Oct-2018
3190

Trecerea de la statutul de angajat la cel de persoana fizica autorizata (PFA) poate fi dificila la inceput. Nu stii exact cum trebuie gestionata relatia cu potentialii clienti din noua ta postura, organizarea si volumul de munca pot fi haotice la inceput, iar bugetul de care dispui trebuie tinut sub control inca din prima zi, pentru a evita intrarea intr-o criza financiara extrem de neplacuta. Un lucru este destul de clar, si anume ca la inceput de drum, atunci cand renunti la ideea de a mai fi angajat, poti foarte usor sa esuezi din cauza unor neatentii sau din pricina unor tehnicalitati cu care nu te-ai pus la punct inca de la inceput. Vei avea nevoie de oameni cu experienta in jurul tau, de la un contabil pana la un reprezentant juridic si va trebui sa fii la curent cu toate schimbarile legislative din domeniul tau.

5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA:

 

1. Nu te pui la punct cu toate noutatile legislative care te privesc

 

Marea provocare care te va astepta odata de cei dori sa iti prestezi meseria sub forma unei persoane fizice autorizate va fi verificarea permanenta a modificarilor legislative pentru aceasta categorie. Nu conteaza cat de bun esti in domeniul tau, atata timp cat nu poti sa fii la curent cu toate noutatile care te privesc. Spre exemplu, poti risca amenzi uriase ca PFA daca in acest moment nu respecti legea caselor de marcat cu jurnal electronic, care a devenit mult mai stricta in acest sens odata cu ultimele modificari. De asemenea, trebuie sa fii la curent si cu lista actualizata la zi pentru case de marcat in 2018, deoarece nu orice fel de casa poate fi folosita in acest moment.

 

2. Consideri ca venitul este si profit

 

Este una dintre greselile frecvente cu care persoanele fara experienta in freelancing se pot confrunta la inceput de drum. Pentru ca atunci cand esti in postura de angajat te obisnuiesti cu ideea ca banii pe care ii incasezi lunar sa reprezinte, intr-un fel, profitul tau, ca persoana fizica autorizata lucrurile nu stau tocmai asa. Din banii pe care ii vei incasa lunar vei plati taxe, vei reinvesti in aparatura sau licente de software, vei avea alte plati operationale, pentru contabilitate, curatenia biroului si alte servicii externalizate, iar lipsa unui echilibru financiar te poate duce rapid in situatia sa-ti cauti un loc de munca.

 

3. Lasi clientii sa decida pretul serviciilor tale

 

Consideri ca esti la inceput, ca nu ai experienta si poti sa ceri sub pretul pietei, pana cand te pui pe picioare. Mai rau, poti lasa ca pretul sa fie dictat mereu de client. Aceasta greseala te poate pune in situatia in care nici nu vei castiga destul ca sa iti dezvolti activitatea si nici nu vei putea creste preturile, in timp, in fata acelorasi clienti, de teama ca ii vei pierde.

 

4. Accepti orice proiect

 

Crezi ca o dezvoltare sanatoasa inseamna multi clienti si multe proiecte? Este adevarat ca diversificarea surselor de venit inseamna stabilitate pe termen lung, pentru ca nu vei risca niciodata sa intri in incapacitate de plata, daca un client va pleca. Insa nu confunda acest lucru nu necesitatea de a accepta orice pica. Fii selectiv cu clientii si stabileste un volum care iti asigura atat veniturile necesare, cat si capacitatea de a livra la o calitate care te recomanda.

 

5. Nu esti in stare sa te organizezi

 

Prioritizarea este extrem de importanta atunci cand lucrezi ca PFA sau conduci orice forma de afacere. Lipsa de organizare nu va face decat sa ratezi termene limita, sa pierzi oportunitati si, in final, sa iti pierzi credibilitatea in fata clientilor.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 cele mai mari greseli de evitat cand te faci PFA":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016