Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bon emis de casa de marcat. Cum deducem cheltuielile?

09-Apr-2013
5452
In randurile urmatoare, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza birotica de la o alta societate inregistrata in scopuri de TVA. Pe bonul fiscal eliberat de societatea Y in loc de BF (bon fiscal) apare BM. Societatea primeste dovada ca sunt inscrisi in Registrul de evidenta a caselor de marcat.

Se va stabili astfel in ce masura poate fi dedusa cheltuiala daca pe bonul de la casa de marcat nu apare inscris "Bon Fiscal" sau BF (bonul fiscal fiind atasat la un ordin de deplasare). De asemenea, vom stabili cum stim daca sunt fiscale bonurile care au inscris doar BM.

Solutia consultantului:

Potrivit art. 4 alin. 1 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin:

- denumirea si codul fiscal ale operatorului economic emitent;
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

- adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal;

- logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine;

- data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat;

- pretul sau tariful unitar; cantitatea;

- valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv TVA, cu indicarea cotei de taxa;

- valoarea totala a bonului, inclusiv TVA;

- valoarea totala a TVA pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota;

- valoarea totala a operatiunilor scutite de TVA, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a TVA, daca este cazul.

Bineinteles, la toate acestea se adauga denumirea documentului (bon fiscal), dupa cum se prevede si la pct. A.2 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar -contabile. Avand in vedere dimensiunea documentului, denumirea poate fi tiparita si in forma prescurtata.

In cazul prezentat, prescurtarea "BM" poate fi de la bon emis de casa de marcat. Oricum, un bon eliberat de o casa de marcat, indiferent de prescurtarile folosite, trebuie sa contina logotipul si seria fiscala ale aparatului care sa dovedeasca fiscalizarea acestuia, astfel incat bonul respectiv sa dobandeasca calitatea de bon fiscal. In cazul unor indoieli in aceasta privinta se poate solicita suplimentar si emiterea facturii, furnizorii/prestatorii fiind obligati sa emita facturi la cererea clientilor conform art. 155 alin. 9 lit. a din Codul fiscal .

Pentru a deduce cheltuiala aferenta bonului fiscal este necesara justificarea ei fie cu documentele aferente deplasarii in interes de serviciu (ordin de deplasare, decont de cheltuieli), fie cu documentele care atesta intrarea in gestiune a bunurilor astfel achizitionate.

In privinta TVA, potrivit noilor reglementari de la pct. 46 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 146 din Codul fiscal pentru deducere este obligatoriu sa se mentioneze pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bon emis de casa de marcat. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"