Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transfer cladire intre societatea mama si sucursala. Document justificativ

04-Iul-2012
7140
Dezbatem, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati din Statele Unite care construieste o cladire pe teritoriul Romaniei. Dupa finalizarea contructiei societatea din SUA isi deschide o sucursala si doreste sa transfere sucursalei cladirea in vederea administrarii de catre acesta. Vom stabili astfel care este documentul care trebuie intocmit pentru transferul cladirii din prorietatea firmei din SUA catre sucursala ei.

Raspuns: Potrivit art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Astfel cum prevede art. 44 din aceeasi lege, societatile comerciale straine pot infiinta in Romania, cu respectarea legii romane, filiale, precum si sucursale, agentii, reprezentante sau alte sedii secundare, daca acest drept le este recunoscut de legea statutului lor organic.

Asadar, sucursalele reprezinta dezmembraminte fara personalitate juridica ale unei societati comerciale. Acestea dispun de o anumita autonomie in limitele stabilite de societatea mama.
Astfel, sucursala din Romania este integrata organic societatii fondatoare (societatea din SUA) fiind lipsita de patrimoniu si personalitate juridica. Ca atare, cladirea nu se va transfera "in proprietatea sucursalei" ci in folosinta acesteia.

Pentu transferul cladirii din folosinta societatii mama in folosinta sucursalei din Romania apreciem ca se intocmeste Bon de miscare a mijloacelor fixe (Cod 14-2-3A). Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

- document justificativ de predare-primire a mijloacelor fixe intre doua locuri de folosinta ale unitatii (sectie, serviciu, brigada, atelier, unitati subordonate etc.);
- document de insotire a mijloacelor fixe pe timpul transportului de la sectia sau subunitatea predatoare la cea primitoare;
- document justificativ de inregistrare in evidenta responsabilului cu mijloacele fixe la locurile de folosinta si in contabilitate.
Se intocmeste in doua exemplare de catre persoana desemnata de compartimentul care dispune miscarea mijloacelor fixe (compartimentul mecanic-sef, energetic-sef, administrativ etc.).

Circula:
- la persoana care aproba miscarea mijlocului fix in cadrul unitatii (ambele exemplare);
- la sectia (serviciul, brigada, atelierul, subunitatea) predatoare, pentru semnare de predare de catre responsabilul cu mijloacele fixe si pentru semnare de primire de catre delegatul sectiei, serviciului etc. primitor (ambele exemplare);
- la sectia (serviciul, brigada, atelierul, subunitatea) primitoare (impreuna cu mijlocul fix), pentru inregistrarea in evidenta la locul de folosinta (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil pentru inregistrarea miscarii mijlocului fix (exemplarul 1).

Se arhiveaza:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);
- la sectia (serviciul, atelierul, subunitatea) predatoare (exemplarul 2).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016