Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Analiza urmatoare are la baza situatia in care o societate detine si magazine de desfacere cu amanuntul a produselor, iar sumele incasate se colecteaza zilnic de catre o banca. La unul dintre magazine, banii se predau zilnic in casieria societatii. Are aceasta firma obligatia de a tine registru de casa in fiecare magazin?
Conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, formularul "Registru de casa" (cod 14-4-7A si cod 14-4-7bA) se intocmeste de catre persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justficative de incasari si plati.
Calitatea de casier presupune existenta unei persoane/salariat care sa aiba ca atributii in fisa postului efectuarea de operatiuni de incasari si plati in numerar conform Decretului 209/1976
privind Regulamentul operatiunilor de casa, chiar daca aceste atributii n-ar fi exclusive. Acest Regulament nu prevede obligativitatea organizarii casieriei si, implicit a registrului de casa, pentru fiecare punct de lucru, acest lucru urmand a fi stabilit de fiecare entitate conform propriilor regulamente interne de organizare si functionare, in functie de volumul, specificul si complexitatea activitatii.
In principiu, daca la punctele de lucru/magazine se efectueaza si alte operatiuni in afara incasarilor pentru vanzari pe baza bonurilor fiscale (de genul, plati ale unor furnizori din incasarile magazinelor, acordarea de avansuri spre decontare, incasarea diverse etc.) este indicat sa se organizeze casierie si sa tina registru de casa pe fiecare magazin, unul din salariatii de la punctul de lucru primind si atributii de casier.
Insa, in cazul prezentat, in conditiile in care numerarul din incasari se depune fie direct in contul bancar, fie la casieria societatii, fara a exista alte operatiuni in numerar nu este nevoie de organizarea casieriei la fiecare magazine.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa, economist
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Ce firme vor fi obligate sa instaleze POS-uri din anul 2017?Deductibilitatea pierderiiDecontare bilet la ordin. Cum stingem datoriile societatii?Firmele care la final de 2022 au depasit cifa de afaceri de 500.000 euro sunt OBLIGATE sa intre la plata impozitului pe profit?Corectare facturi emise in trimestrele anterioare. Impozit pe veniturile microintreprinderiiUltimele articole
Amnistie fiscala 2024. Aplicare OUG 107/2024 in cazul firmelor care au esalonari in derulareE-Factura. Cand si cum se efectueaza stornarea facturilorE-Factura: Ce riscuri are o firma daca furnizorii NU incarca facturile in 5 zile calendaristiceE-Factura. Cum trebuia procedat de la 1 ianuarie 2024In ce conditii pot incheia firmele contracte de mandat pentru a pastra regimul microintreprinderiiArticole similare
Particularitati privind organizarea contabilitatii in cadrul MAGAZINElor onlineAviz de insotire a marfii: ce reprezinta, cand este necesar si cum se poate intocmi documentulComisia Europeana a adoptat un pachet de masuri pentru a sprijini sectorul agroalimentarCifra de afaceri in comertul cu amanuntul a crescut cu 18%, in primele 6 luniConsilier Impozit pe Profit sau cadouri eficiente fiscal pentru companiiUltimele articole
Situatii financiare anuale: Termenul de depunere este data de 30 mai 2024, clarifica ANAFOrdinul 4058/2024. A fost introdus un nou act in Nomenclatorul documentelor financiar-contabileInovatii si tendinte in tehnologiile de plata cu cardulE-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-TransportAtentie, contribuabili! ANAF a demarat cea mai ampla actiune de control fiscal in comertul onlineArticole similare
5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulantRegistrul jurnal, inventar si REGISTRU DE CASASpatiu inchiriat. Cum gestionam operatiunile prin casa de marcat si registrul de casa?Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Ultimele articole
PFA in 2023. In contextul adoptarii Legii 296/2023, trebuie intocmit REGISTRU DE CASA si pentru PFA-uri?Dispozitia de plata. Ce este, cum se completeaza o dispozitie de plata, model si studii de caz utileDiminuarea soldului din registrul de casa. Note contabile de reglareSanctiuni pentru ridicare dividende in numerar peste plafonul maxim. Registrul de casaCum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?Articole similare
VIDEO! GDPR pentru contabili: Situatii de risc in cazul detinerii unui program de facturare comunCe regim TVA se aplica pentru bunurile second-hand?Contract de custodie si vanzare marfa in Romania. Care sunt implicatiile fiscale?Gestiunea FURNIZORIlor si a clientilor: exemple si explicatiiAsociere in participatie. Cum intocmim balanta de verificare?Ultimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?E-Factura: Ce riscuri are o firma daca FURNIZORIi NU incarca facturile in 5 zile calendaristiceE-Factura. Cum trebuia procedat de la 1 ianuarie 2024E-Factura: Cand poate fi ANULATA factura intocmita in mod eronatArticole similare
Inchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor case de marcatCare sunt noile prevederi fiscale aferente jocurilor de noroc?Contract de inchiriere pentru un PUNCT DE LUCRUDeclararea sediului social si deducerea chirieiUltimele articole
Autorizare cod CAEN. Acte necesare si proceduraPlafon plati numerar 2023. Plafoane in cazul societatilor cu mai multe casierii, aprobate prin OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Noi plafoane de incasari si plati. Sumele in numerar aflate in casierie pot depasi 50.000 lei/zi?Sfaturi de la experti
Raportari semestriale la 30.06.2024.
Intrebare: Anul 2023, in cazul meu, a fost primul an cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, adica anul 2023 a cuprins perioada ianuarie 2023 - ianuarie 2024 (13 luni), iar raportarea trebuie sa cuprinda 6 luni (adica februarie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Colaborare societati. Vanzare tablouri si bijuterii
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca doua firme afiliate isi pot desfasura activitatea in acelasi spatiu comercial, in colaborare. Astfel, una dintre ele inchiriaza spatiul de la proprietar si achita utilitatile, subinchiriind o parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA