Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?

27-Mar-2013
4883
Pentru a vedea cum deducem chiria si in baza caror documente justificative, vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un apartament destinat cazarii salariatilor aflati in delegatie sau pe teren.

Vom vedea astfel in ce masura chiria lunara platita este deductibila fiscal, cu mentiunea ca documentele justificative existente constau in foi de parcurs, facturi fiscale, contracte.

Solutia consultantului:

In cazul inchirierii unei locuinte pentru salariatii societatii, in cazul in care domiciliul acestora se afla in alta localitate decat sediul social al acesteia, cheltuielile cu chiria reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, in baza principiului general prevazut la art. 21 alin.(1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
In aceasta situatie s-ar afla Compania dumneavoastra daca acel apartament ar fi folosit pentru intalnirile cu diversii client despre care spuneti.
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

Avand in vedere abordarea practica a autoritatilor, chiria suportata de societate pentru acesti delegati reprezinta avantaj de natura salariala si este impozitat la nivelul salariatului potrivit prevederilor Titlului III. Totodata, la nivelul societatii, cheltuiala cu chiria pentru imobilul pus la dispozitia salariatului (agenti, directori comerciali) reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.

Potrivit prevederilor art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Potrivit prevederilor pct. 69 din Normele metodologice dat in aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele in bani si in natura sunt considerate a fi orice foloase primite de salariat de la terti sau ca urmare a prevederilor contractului individual de munca ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.

De asemenea, potrivit prevederilor pct. 69 lit. f) şi g) date în aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, cum ar fi:

f) contravaloarea folosintei unei locuinte in scop personal si a cheltuielilor conexe de intretinere, cum sunt cele privind consumul de apa, consumul de energie electrica si termica si altele asemenea, cu exceptia celor prevazute in mod expres la art. 55 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal .
Potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal , cheltuielile salariale si/sau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat, cu exceptia prevederilor titlului III, reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

In concluzie autoritatile pot considera cheltuiala cu chiria acelui apartament un beneficiu in natura pentru angajatul care este delegat in perioada respectiva. Intr-o abordare si mai agresiva o pot considera o cheltuiala nedeductibila la nivelul impozitului pe profit (nefiind considerate o cheltuiala efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice).

Totodata, puteti sustine deductibilitatea cheltuielii cu chiria la nivel de firma prin notificarea/inregistrarea apartamentului respectiv ca si punct de lucru (formular 060). In continuare trebuie sa demonstrati activitatea economica desfasurata (contracte locale incheiate, corespondente care sa ateste aceste intalniri cu clientii in localitatea respectiva, foi de parcurs).

Va trebui sa demonstrati caracterul de continuitate/permanenta al acestor intalniri (daca aceste intalniri au loc o data pe luna, nu veti putea justifica o chirie platita lunar ca fiind in scopul activitatii economice; astfel autoritatile o vor considera nedeductibila). Nu exista in Codul fiscal o prevedere expresa privind documente justificative.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"