Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAF

05-Iul-2011
45337
Ce prevederi stabileste legea atunci cand avem de-a face cu inregistrarea unui nou punct de lucru? Mai este necesara inregistrarea acestuia la ANAF in cazul in care a fost deja inregistrat in Registrul Comerului? Ce aspecte contabile, fiscale si juridice ar trebui o societate sa ia in calcul cu privire la o operatiune de transfer al activitatii dintr-o locatie in alta?

Chiar daca un punct de lucru a fost deja inregistrat la ORC, contribuabilii sunt obligati de lege sa declare organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.

In ceea ce priveste procedura de inregistrare, aceasta se realizeaza prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal din subordinea ANAF si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta. (art. 75, alin. 1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).

In cazul unui punct de lucru (sediul secundar) cu minim cinci salariati, se va depune declaratia prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, si anume formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare". Declaratia de inregistrare fiscala a punctului de lucru se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.


Referitor la documentele aferente inscrierii, se mentioneaza ca declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala: certificatul de inregistrare al firmei-mama (CUI-ul), certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea punctului de lucru, actul de spatiu de la punctul de lucru, act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.

Urmatoare etapa va fi emiterea Certificatului de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe punct de lucru, diferit de cel al firmei mama, de catre Administratia Finantelor Publice la care este arondat punctul de lucru cu minim cinci salariati.

In ceea ce priveste impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru, acesta se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare se va depune la administratia fiscala unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la administratia fiscala teritoriala de care apartine firma mama.

Potrivit prevederilor art. 59, alin1) si alin. 2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

(1) Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale.

(2) Platitorul de venituri are obligatia sa completeze formularele prevazute la alin. (1), pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor. Platitorul este obligat sa pastreze fisele fiscale pe intreaga durata a angajarii si sa transmita organului fiscal competent o copie, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat."

Referitor la formularul 210 "Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii" prevazut de OMFP 2293/2007 pentru aprobarea modelului si continutului fisei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru, acesta se va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla inregistrat sediul secundar (punctul 34.1 din HG 1050/2004).

Daca este cazul, casele de marcat se fiscalizeaza obligatoriu la organul fiscal unde este infiintat punctul de lucru.( punctele 62, 68, alin.4) si 73, alin.5) din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare).

La sediul fiecarui punct de lucru este obligatoriu sa existe registrul unic de control. Astfel, potrivit prevederilor art. 5, alin. 2) din Legea 252/2003 privind registrul unic de control, "registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare".

Regulile privind obligativitatea evidentei contabile sunt reglementate de prevederile art. 1, alineatele 1) si 2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, astfel: (1) Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi, si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

In ceea ce priveste obligativitatea evidentei contabile strict pe punct de lucru, articolul 80, alin. 1) din OG 92/2003, cu modificarile ulterioare precizeaza ca evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare. Exceptie fac evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs care se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale. (art. 80, alin.2) din OG 92/2003).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016