Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAF

05-Iul-2011
40316
Ce prevederi stabileste legea atunci cand avem de-a face cu inregistrarea unui nou punct de lucru? Mai este necesara inregistrarea acestuia la ANAF in cazul in care a fost deja inregistrat in Registrul Comerului? Ce aspecte contabile, fiscale si juridice ar trebui o societate sa ia in calcul cu privire la o operatiune de transfer al activitatii dintr-o locatie in alta?

Chiar daca un punct de lucru a fost deja inregistrat la ORC, contribuabilii sunt obligati de lege sa declare organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.

In ceea ce priveste procedura de inregistrare, aceasta se realizeaza prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal din subordinea ANAF si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta. (art. 75, alin. 1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).

In cazul unui punct de lucru (sediul secundar) cu minim cinci salariati, se va depune declaratia prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, si anume formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare". Declaratia de inregistrare fiscala a punctului de lucru se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.


Referitor la documentele aferente inscrierii, se mentioneaza ca declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala: certificatul de inregistrare al firmei-mama (CUI-ul), certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea punctului de lucru, actul de spatiu de la punctul de lucru, act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.

Urmatoare etapa va fi emiterea Certificatului de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe punct de lucru, diferit de cel al firmei mama, de catre Administratia Finantelor Publice la care este arondat punctul de lucru cu minim cinci salariati.

In ceea ce priveste impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru, acesta se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare se va depune la administratia fiscala unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la administratia fiscala teritoriala de care apartine firma mama.

Potrivit prevederilor art. 59, alin1) si alin. 2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

(1) Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale.

(2) Platitorul de venituri are obligatia sa completeze formularele prevazute la alin. (1), pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor. Platitorul este obligat sa pastreze fisele fiscale pe intreaga durata a angajarii si sa transmita organului fiscal competent o copie, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat."

Referitor la formularul 210 "Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii" prevazut de OMFP 2293/2007 pentru aprobarea modelului si continutului fisei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru, acesta se va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla inregistrat sediul secundar (punctul 34.1 din HG 1050/2004).

Daca este cazul, casele de marcat se fiscalizeaza obligatoriu la organul fiscal unde este infiintat punctul de lucru.( punctele 62, 68, alin.4) si 73, alin.5) din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare).

La sediul fiecarui punct de lucru este obligatoriu sa existe registrul unic de control. Astfel, potrivit prevederilor art. 5, alin. 2) din Legea 252/2003 privind registrul unic de control, "registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare".

Regulile privind obligativitatea evidentei contabile sunt reglementate de prevederile art. 1, alineatele 1) si 2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, astfel: (1) Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi, si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

In ceea ce priveste obligativitatea evidentei contabile strict pe punct de lucru, articolul 80, alin. 1) din OG 92/2003, cu modificarile ulterioare precizeaza ca evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare. Exceptie fac evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs care se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale. (art. 80, alin.2) din OG 92/2003).
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAF":
Rating:

Nota: 4.18 din 25 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

06-Mar-2014

Consider ca toate informatiile ce se gasesc pe acest site suntfoarte folositoare si de mare ajutor.De foarte multe ori m-am ajutat in problemele mele folosind acest canal de informare.Miltumesc!




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie! Contribuabilii care vor sa se inroleze de la distanta in SVP au la dispozitie noi documente (Informare ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a transmis recent, printr-un comunicat de presa, noi informatii cu privire la documentele acceptate pentru aprobarea inregistrarii de la distanta, in SPV. Reamintim ca Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! A aparut noul model al Declaratiei Unice. Modalitati de depunere si completare (Ordinul nr. 1107/2020)
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 469 din 03.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1107/2020 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 139/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 3 iunie 2020 si prevede noul model al Declaratiei Unice 2020...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iunie 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iunie 2020. Conform agendei, primul termen fiscal din luna iunie 2020 a fost marti – pe data de 2, cand contribuabilii au depus Formularul 394. DECLARATII FISCALE LUNA IUNIE 2020: 1. In 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" Categorii de...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie 5% impozit pe profit, conform OUG 33/2020. Contribuabili mari cu an fiscal modificat
    • Va rugam sa ne spuneti daca o societate, mare contribuabil, platitoare de impozit pe profit (cu plati anticipate efectuate trimestrial), cu exercitiu financiar 01.04.N - 31.03.N 1, poate beneficia de bonificatia calculata asupra impozitului pe profit datorat, conform OUG 33/2020, pentru termenele de declarare 25.06.2020 (cand are loc definitivarea impozitului pe profit prin D101), respectiv 25.07.2020 (declarare impozit aferent trim. 1). In ce cota s-ar aplica bonificatia pentru cele doua...» citeste mai departe aici

  • CECCAR a stabilit perioada in care vor avea loc examenele pentru stagiari. Noi conditii de participare
    • Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati a publicat recent, pe site-ul oficial, perioada in care vor avea loc examenele pentru stagiari, dar si noile conditii de participare. Astfel, in perioada 19-21 iunie 2020 va avea loc examinarea stagiarilor an I, an II, an III si reexaminarea stagiarilor cu restante din semestrul 1 an anterior. ATENTIE! Participarea la fiecare proba scrisa sau orala pentru fiecare an de stagiu este conditionata de completarea formularului de inscriere de mai...» citeste mai departe aici

  • Ghid practic de contabilitate 2020. Solutii imbatabile pentru problemele controversate
    • Legislatia fiscal-contabila a suferit diferite modificari in ultima perioada, iar problemele controversate va pot pune in dificultate. In contextul schimbarilor Codului Fiscal si ale O.M.F.P. nr. 1.802/2014 (modificat si completat prin O.M.F.P. 2.493/2019), Ghidul practic al contabilitatii 2020 va ofera solutii imbatabile pentru subiectele sensibile de ultima ora, dar si explicatii si interpretari pentru o serie de subiecte. In ghid regasiti indrumari pentru urmatoarele subiecte: -Impozitul pe...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016