Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Sursa: AJFP Arges
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Al 2-lea punct de lucru: declaratia 060 este obligatorieZoom fiscal: Cum scapam de datoriile restante la data de 30 septembrie 2015?CHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088Unde declaram inchiderea unor puncte de lucru? Ce pasi urmam?ANAF: Noi reglementari pentru inregistrarea fiscala din oficiu a contribuabililorUltimele articole
Ordinul 2079/2023. Au fost modificate formularele de inregistrare fiscala 010, 016, 013, 015, 700Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Inregistrare fiscala la ANAF: Fiscul modifica, printr-un nou Proiect de Ordin, formularele 010, 013, 015, 016, 700Plafon maxim de 50.000 lei in casierie. Suma se aplica atat casei in lei, cat si celei in valuta?Articole similare
Documentar fiscal: Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Activitati prin unul sau mai multe sedii permanenteInregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Important!Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afaceriiStudiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAFUltimele articole
Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundarePunct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscaleInformare Finante: Sediile permanente ale persoanelor juridice straineAnaliza zilei: Inregistrarea sediilor secundare. Ce declaratii se depun in 2016Articole similare
Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Sediul social in aceeasi localitate. Ce obligatii avem in ce priveste angajatii si punctul de lucru?CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112Analiza zilei: Inregistrarea sediilor secundare. Ce declaratii se depun in 2016Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Ultimele articole
Ordinul 371/2024. Din 19 iunie 2024 se aplica noi reguli pentru PFA-urile care trebuie sa se inregistreze fiscalMicrointreprindere in 2024. Daca firmele trec la impozitul de 3% mai este necesara depunerea D700?Cum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023PFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleModificari privind administrarea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfasoara activitati economice in 2022Sfaturi de la experti
Venituri din inchirierea in scop turistic. Norma de venit
Intrebare: Conform Hotararii 926/2016 s-a introdus in categoria statiunilor balneoclimaterice si Arealul Baile Turda, judetul Cluj. Ce se intelege prin "Areal"? Daca ai un apartament in alta parte a localitatii Turda, in afara zonei Baile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchidere societate la 31.12.2024
Intrebare: Inchiderea societatii se va realiza la 31 decembrie 2024. Ne propunem ca, pana la 30 noiembrie, sa nu mai avem datorii fata de salariati si fata de furnizori. Toate contractele de munca ale salariatilor vor fi incheiate cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA