Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?

22-Sep-2014
3311
In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o societate care are infiintat un sediu secundar cu un numar de 5 salariati, din care unul este suspendat pe o perioada de 2 ani (CCC). Stabilim care e numarul de salariati care se ia in calcul pentru inregistrarea radierea fiscala din punct de vedere al impozitului pe salarii, conform prevederilor din Legea 273/2006 privind finantele publice locale. De asemenea, daca sediul secundar este inregistrat fiscal, stabilim daca trebuie radiat din punct de vedere fiscal.

Conform art. 34 si art. 74 din Codul de procedura fiscala, societatile comerciale au obligatia declararii sediilor secundare la ANAF din raza teritoriala in care se afla.

Exista doua cazuri specifice legate de declararea sediilor secundare (puncte de lucru):

a) Sediu secundar cu mai putin de 5 salariati;

b) Sediu secundar cu minim 5 salariati;

In cazul punctului de lucru cu mai putin de 5 salariati (sau fara salariati) declararea se efectueaza in termen de 30 zile de la infiintare, prin depunerea la ANAF din raza teritoriala a societatii comerciale a unei declaratii "Declaratie privind sediile secundare" asa cum este prezentata in OMFP 1329/2004. Declaratia va fi insotita de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (acte proprietate, contract de inchiriere, etc.). Organul fiscal competent va inregistra datele in registrul contribuabililor fara a atribui un numar de inregistrare fiscala.

Sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate (punctele de lucru), iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat. Inregistrarea se efectueaza in baza formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile scundare" (060).

Avand in vedere, ca in cazul dvs, numarul de salariati este mai ca ca 5, ca urmare a faptului ca aveti un salariat cu contractul de munca suspendat, v-a trebui sa redepuneti formularul 060, bifand caseta

2. Declaratie de mentiuni si caseta. D -Date privind vectorul fiscal - Impozit pe salarii - Scoatere din evidenta- Incepand cu data de….. si sa depuneti formularul "Declaratie privind sediile secundare". Modelele formularelor sunt prezentate pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016