Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?

22-Sep-2014
1931
In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o societate care are infiintat un sediu secundar cu un numar de 5 salariati, din care unul este suspendat pe o perioada de 2 ani (CCC). Stabilim care e numarul de salariati care se ia in calcul pentru inregistrarea radierea fiscala din punct de vedere al impozitului pe salarii, conform prevederilor din Legea 273/2006 privind finantele publice locale. De asemenea, daca sediul secundar este inregistrat fiscal, stabilim daca trebuie radiat din punct de vedere fiscal.

Conform art. 34 si art. 74 din Codul de procedura fiscala, societatile comerciale au obligatia declararii sediilor secundare la ANAF din raza teritoriala in care se afla.

Exista doua cazuri specifice legate de declararea sediilor secundare (puncte de lucru):

a) Sediu secundar cu mai putin de 5 salariati;

b) Sediu secundar cu minim 5 salariati;
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

In cazul punctului de lucru cu mai putin de 5 salariati (sau fara salariati) declararea se efectueaza in termen de 30 zile de la infiintare, prin depunerea la ANAF din raza teritoriala a societatii comerciale a unei declaratii "Declaratie privind sediile secundare" asa cum este prezentata in OMFP 1329/2004. Declaratia va fi insotita de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (acte proprietate, contract de inchiriere, etc.). Organul fiscal competent va inregistra datele in registrul contribuabililor fara a atribui un numar de inregistrare fiscala.

Sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate (punctele de lucru), iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat. Inregistrarea se efectueaza in baza formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile scundare" (060).

Avand in vedere, ca in cazul dvs, numarul de salariati este mai ca ca 5, ca urmare a faptului ca aveti un salariat cu contractul de munca suspendat, v-a trebui sa redepuneti formularul 060, bifand caseta

2. Declaratie de mentiuni si caseta. D -Date privind vectorul fiscal - Impozit pe salarii - Scoatere din evidenta- Incepand cu data de….. si sa depuneti formularul "Declaratie privind sediile secundare". Modelele formularelor sunt prezentate pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.