Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Schimbare sediu social si valabilitate registru unic de control

28-Oct-2016
2991

In cazul schimbarii sediului social, un contribuabil persoana juridica inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului este obligat sa achizitioneze un nou registru unic de control?

Iata raspunsul oficial al ANAF in aceasta privinta:

Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art.3 alin. (1) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, cu modificarile si completarile ulterioare , contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control si sa-l prezinte organelor de control.

Conform prevederilor art.5 alin (2) din legea sus-mentionata, registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.

Legea nr. 252/2003 prevede la art.6alin.(1) si (3) conditiile in care se achizitioneaza Registrul unic de control, si anume:

Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.

Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.

Fata de prevederile legale mai sus-mentionate, dat fiind caracterul unic al registrului de control, legea speciala in materie nu instituie in sarcina unui contribuabil care isi schimba sediul social obligatia de a achizitiona un nou registru unic de control, aceasta obligatie fiind doar in sarcina contribuabililor nou-infiintati, care sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la ONRC sa achizitioneze registrul unic de control.

Ca atare, in cazul schimbarii sediului social, contribuabilul persoana juridica nu trebuie sa achizitioneze un nou registru unic de control.

Baza legala

Legea nr 252 / 2003 articolul art. 1 alin. (1), art.3 alin. (1), art.5 alin (2) si art.6 alin. (1) si (3)

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende platite in numerar. Ce este permis si ce nu in 2025

    • Distribuirea si plata dividendelor reprezinta un proces esential in viata unei societati, insa implica respectarea unor reguli fiscale si legale stricte, in special cand vine vorba de plata acestora in numerar. Legislatia romaneasca limiteaza semnificativ operatiunile de numerar, iar dividendele nu fac exceptie. Trebuie respectat plafonul de 10.000 lei/zi/persoana, fara posibilitatea fragmentarii platilor. In plus, modificarile recente aduse Codului fiscal, inclusiv majorarea impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externe

    • Intocmirea situatiilor financiare anuale pentru 2024 aduce o noua provocare pentru contabili si contribuabili: raportarea distincta a cifrei de afaceri realizate pe teritoriul national. Conform Ordinului MFP nr. 107/2025, entitatile sunt obligate sa evidentieze separat in formularul F20 (la randul 01b/3) veniturile obtinute din operatiuni desfasurate efectiv in Romania, excluzand livrarile intracomunitare, chiar daca bunurile pleaca fizic din tara. Avem cazul urmator. O societate realizeaza...» citeste mai departe aici

  • Mijloace Fixe: Valoarea minima, corelata automat cu salariul minim de la 1 ianuarie 2026

    • Senatul a adoptat tacit o initiativa legislativa care propune un mecanism modern si automat de actualizare a valorii minime de intrare a mijloacelor fixe. Aceasta schimbare presupune renuntarea la stabilirea plafonului prin hotarare de Guvern, in favoarea unui sistem direct corelat cu salariul minim brut pe economie. Proiectul urmeaza sa fie dezbatut si votat de Camera Deputatilor, care este forul decizional.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016