
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul schimbarii sediului social, un contribuabil persoana juridica inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului este obligat sa achizitioneze un nou registru unic de control?
Iata raspunsul oficial al ANAF in aceasta privinta:
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art.3 alin. (1) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, cu modificarile si completarile ulterioare , contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control si sa-l prezinte organelor de control.
Conform prevederilor art.5 alin (2) din legea sus-mentionata, registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.
Legea nr. 252/2003 prevede la art.6alin.(1) si (3) conditiile in care se achizitioneaza Registrul unic de control, si anume:
Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.
Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.
Fata de prevederile legale mai sus-mentionate, dat fiind caracterul unic al registrului de control, legea speciala in materie nu instituie in sarcina unui contribuabil care isi schimba sediul social obligatia de a achizitiona un nou registru unic de control, aceasta obligatie fiind doar in sarcina contribuabililor nou-infiintati, care sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la ONRC sa achizitioneze registrul unic de control.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea Verde a Contabilitatii
Manual de politici contabile - Stick USB
Ca atare, in cazul schimbarii sediului social, contribuabilul persoana juridica nu trebuie sa achizitioneze un nou registru unic de control.
Baza legala
Legea nr 252 / 2003 articolul art. 1 alin. (1), art.3 alin. (1), art.5 alin (2) si art.6 alin. (1) si (3)
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Schimbare sediu societate. Cum gestionam registrul unic de control?Schimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta proceduraSediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Date firma neactualizate la ANAF. Exista riscul ca FACTURILE sa fie considerate neconforme la un control fiscal?Articole similare
PFA activitate in strainatate. Ce obligatii va avea PFA-ul?In ce mod se reflecta modificarile Codului fiscal asupra cetatenilorNoul formular 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor infiintate in baza legii societatilor nr. 31/1990Constructii speciale la punctul de lucru. Cum procedam la plata corecta a impozitului pe constructii?Depune declaratiile in luna iulie. Vezi lista obligatiilor fiscaleUltimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiDeschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteRegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiArticole similare
Studiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAFContabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicCabinet avocat. Registre si cheltuieli deductibileInspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023Prescriptia dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale. Care sunt prevederile actuale?Ultimele articole
Control ANAF. Ce verifica ANAF cand vine in control si la ce sa fii atent in cazul unei inspectii fiscale inopinateREGISTRUL UNIC DE CONTROL: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus REGISTRUL UNIC DE CONTROL ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieAu fost publicate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale (Ordinul 758/2021)NOUA procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala (Ordinul 4077/2020)Sfaturi de la experti
Tratamentul contabil al echipamentelor GPS dependente de licenta anuala
Intrebare: Mentionez ca licentele vor fi reinnoite anual, pe o perioada indelungata, altfel investitia nu ar fi avut loc. Momentan s-a optat pentru plata pe un an, din cauza unui an economic nu foarte bun pentru societatea noastra. Dorim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Completare D101 - profit reinvestit in cazul pierderii fiscale
Intrebare: Dupa completarea valorii pentru facilitatea privind profitul reinvestit pa randul 42.2.1, la validarea D101 a fost generat un fisier de erori cu urmatorul continut: Eroare corel.3 - Rd.42.2>Rd.41-Rd.42.1, Eroare corel.4 -...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA