Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In cazul schimbarii sediului social, un contribuabil persoana juridica inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului este obligat sa achizitioneze un nou registru unic de control?
Iata raspunsul oficial al ANAF in aceasta privinta:
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art.3 alin. (1) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, cu modificarile si completarile ulterioare , contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control si sa-l prezinte organelor de control.
Conform prevederilor art.5 alin (2) din legea sus-mentionata, registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.
Legea nr. 252/2003 prevede la art.6alin.(1) si (3) conditiile in care se achizitioneaza Registrul unic de control, si anume:
Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.
Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.
Fata de prevederile legale mai sus-mentionate, dat fiind caracterul unic al registrului de control, legea speciala in materie nu instituie in sarcina unui contribuabil care isi schimba sediul social obligatia de a achizitiona un nou registru unic de control, aceasta obligatie fiind doar in sarcina contribuabililor nou-infiintati, care sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la ONRC sa achizitioneze registrul unic de control.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ca atare, in cazul schimbarii sediului social, contribuabilul persoana juridica nu trebuie sa achizitioneze un nou registru unic de control.
Baza legala
Legea nr 252 / 2003 articolul art. 1 alin. (1), art.3 alin. (1), art.5 alin (2) si art.6 alin. (1) si (3)
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Schimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta proceduraSchimbare sediu societate. Cum gestionam registrul unic de control?Date firma neactualizate la ANAF. Exista riscul ca FACTURILE sa fie considerate neconforme la un control fiscal?Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Articole similare
Analiza zilei: Inregistrarea sediilor secundare. Ce declaratii se depun in 2016Sediul social in aceeasi localitate. Ce obligatii avem in ce priveste angajatii si punctul de lucru?Prestari servicii in agricultura. Punct de lucruBirouri deschise in alte localitati. Cum inregistram sediile secundare?Proiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteUltimele articole
Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceRegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptiePFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleArticole similare
Cabinet avocat. Registre si cheltuieli deductibileContract de subantreprenoriat. Cum procedam la declararea sediilor secundare?Schimbare sediu societate. Cum gestionam REGISTRUL UNIC DE CONTROL?Prescriptia dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale. Care sunt prevederile actuale?Profesiile libere si impozitele aplicate in Romania. Dosar fiscal ANAFUltimele articole
Control ANAF. Ce verifica ANAF cand vine in control si la ce sa fii atent in cazul unei inspectii fiscale inopinateInspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023REGISTRUL UNIC DE CONTROL: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus REGISTRUL UNIC DE CONTROL ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieContabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicSfaturi de la experti
Intrebare: Ma numesc I.S. si sunt angajat la SC D. E. Romania SA si am atributii legate de Fondul de Mediu. Am urmatoarele intrebari legate de taxa verde conform Legii 127/2024. Precizez ca noi producem si livram echipamente electrice si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit in anul 2024 obtine urmatoarele rezultate: - 8.000 lei pierdere fiscala pentru trimestrul I 2024; - 25.000 lei profit fiscal pentru trimestrul II 2024; - 5.000 lei profit fiscal pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA