Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia societatilor: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscale

20-Aug-2012
1736
Inainte de prezentarea catorva dintre regulile de urmat in cursul inspectiei fiscale este de avut in vedere recomandarea de a avea cat mai putin contact direct cu Administratia fiscala. Utilizati procedura transmiterii documentelor prin posta cu confirmare de primire. Evitati o multime de complicatii si veti castiga si mult mai mult timp.

Anticipati inspectia fiscala si pregatiti evidenta financiar-fiscala din timp. Cererile de restituire a unor sume de la buget sau de rambursare a TVA, schimbarile repetate ale sediului societatii, intarzierile in depunerea declaratiilor si in efectuarea platilor sunt premise ale declansarii inspectiei fiscale.

Cereti amanarea inspectiei fiscale atunci cand apreciati ca este necesar sa o pregatiti. Potrivit art. 101 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, amanarea datei de incepere a inspectiei fiscale se poate solicita, o singura data, pentru motive bine justificate. Amanarea inspectiei este dispusa de catre conducatorul institutiei din care face parte organul de control.

Dupa prezentarea documentelor care ii atesta calitatea, urmatoarea obligatie a inspectorului este sa ceara si sa completeze imediat registrul unic de control. Astfel va fi consemnata data inceperii inspectiei. Importanta completarii registrului decurge din prevederile art. 101 din Codul de procedura fiscala care limiteaza durata efectuarii inspectiei fiscale la cel mult 3 luni, iar in cazul societatilor care au organizate sedii secundare si a celor incadrate in categoria marilor contribuabili, cel mult 6 luni.

Asigurati-va ca sunt respectate dispozitiile art. 105 alin. (3) din Codul de procedura fiscala care va asigura dreptul la unicitatea inspectiei fiscale pentru fiecare impozit si perioada fiscala. incalcarea acestei reguli atrage desfiintarea actului de control.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii


In functie de constatarile sale, inspectorul poate genera discutii pentru lamurirea unor aspecte si poate sa solicite eventuale explicatii de contribuabil. Nu va grabiti sa raspundeti inspectorului. Analizati toate consecintele care decurg din informatiile furnizate inspectorului. Nu ezitati sa cereti punctul de vedere al unui consultant care va poate asista pe intreaga durata a inspectiei fiscale.

Daca sunt solicitate explicatii scrise, raspunsul la intrebarile puse de catre inspector se vor da in scris utilizand formularul nota explicativa. Va recomandam sa solicitati formularea intrebarilor si raspunsurilor in scris pentru a evita raspunsurile deficitare, dar si pentru a analiza in detaliu motivele cercetarilor intreprinse de inspector si consecintele raspunsurilor formulate. in cazul in care implicatiile raspunsurilor sunt majore refuzati raspunsul prin nota explicativa si solicitati transmiterea lor in scris prin posta.

Furnizati strict documentele si informatiile solicitate de inspector solicitand in prealabil explicatii detaliate din partea persoanelor responsabile din cadrul societatii (sef de sectii, conducatori de compartimente). Fiti bine informat.

Urmariti si sesizati de indata politicos, dar ferm orice depasire a obiectivelor controlului sau a competentelor inspectorului. Faceti-l sa inteleaga ca va sunt cunoscute drepturile.

Avand in vedere tentatia inspectorului de a utiliza interpretarea cea mai restrictiva ajutati-l sa adopte solutia dvs. punandu-i la dispozitie cat mai multe documente sau interpretari favorabile. Contracarati cu argumente legale si documente constatarile organului de inspectie fiscala chiar din timpul controlului, pentru a determina eliminarea punctelor divergente din raportul de inspectie fiscala.

In cazul in care inspectorul constata savarsirea unei fapte ce constituie contraventie, solicitati aplicarea avertismentului. Acesta poate fi aplicat in toate cazurile, chiar si daca nu este prevazuta expres aceasta posibilitate in actul normativ care o reglementeaza. in caz de refuz, solicitati aplicarea amenzii la minimul prevazut de actul normativ care o instituie.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia societatilor: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

13-Sep-2012

9yynzj , [url=http://xjfauudrjqhw.com/]xjfauudrjqhw[/url], [link=http://mspysdodtnpn.com/]mspysdodtnpn[/link], http://elqdihxoebvz.com/

12-Sep-2012

38vKey jwjkwhnmpnni

12-Sep-2012

uYQ9kZ , [url=http://czwmobtbbhvs.com/]czwmobtbbhvs[/url], [link=http://ucisavpimlua.com/]ucisavpimlua[/link], http://wfhgsraoaexd.com/

11-Sep-2012

Qah4ET zjpqgietbthd

11-Sep-2012

Si Domnule Ministru al Justitiei, in calitatea mea de catetaen platitor de taxe si impozite,deci de contribuabil direct la plata salariilor judecatorilor cat si a deciziilor date de acestia , va solicit ca punerea in aplicare a deciziilor judecatoresti cu privire la plati de salarii sau pensii date unor anumite categorii sociale, sa fie suportate de catre breasla judecatoreasca ,pentru ca nu e treaba lor sa stabileasca cuantumuri de salarii sau pensii iar factura de plata sa o suport eu. Deasemenea tot ei sa sponsorizeze licitatiile atribuite prin decizie judecatoreasca anumitor firme, pentru ca nu e treaba lor sa acorde licitatii pentru ca nu sunt specialistii universali ai pamantului si nu eu trebuie sa le platesc grandoarea ,incompetenta ,reaua-vointa sau datul cu parerea in tot si-n toate.Va solicit in calitatea dvs de membru al Guvernului ca sumele respective sa le fie oprite din salariile acestora ,prin retinere de penalizare pe statele de plata.Va mai solicit modificarea legislatiei, introducerea Curtilor de Jurati, un judecator la o curte de Jurati, care doar administreaza probele, astfel numarul acestora poate fi redus cu 60% ,care urmeaza sa treaca in avocatura unde sa-i reprezinte in mod direct si pe banii lor pe cei certati cu legea, nu in mod indirect si pe banii mei asa cum o fac acum.Cu stima,un contribuabil.





Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.