Proiectul privind modificarea HG nr. 109 ar putea schimba functionarea ANAF
Guvernul Romaniei a emis un proiect de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea HG nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Redam mai jos continutul proiectului pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, alineatul (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) apararea intereselor fiscale ale Uniunii Europene."
2. La articolul 4, alineatul (2), punctul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie servicii de cazare in UE Suntem o societate de turism si de curand am inceput colaborarea cu un furnizor din Cipru, platitor de tva, pentru vacantele din sejurul 2025. Am primit deja prima factura de la...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
"38. exercita inspectia fiscala in vederea identificarii si combaterii fraudei fiscale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de marimea si forma de organizare;"
3. La articolul 4, alineatul (2), dupa punctul 38 se introduce un nou punct, punctul 381 care va avea urmatorul cuprins:
"381. aplica prevederile legale in vigoare in domeniul verificarii situatiei fiscale personale a contribuabililor persoane fizice cu privire la impozitul pe venit;"
4. La articolul 5, alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) sa exercite nemijlocit si neingradit inspectia fiscala si controlul operativ si inopinat, conform dispozitiilor legale in vigoare;"
5. La articolul 6, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti este de 24.803, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."
6. La articolul 18, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de personal contractual, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute in Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata ."
7. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1 si 2, care fac parte integranta din prezenta hotarare.
8. La anexa nr. 3 nota de subsol (**) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" **) Cele 30 de autoturisme sunt destinate pentru activitatea Corpului de control, Directiei generale de coordonare a inspectiei fiscale, Directiei generale verificari fiscale si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspectie fiscala si vor fi conduse de inspectorii nominalizati prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."
Art. II. - incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tartament fiscal bunuri de capital si stocuri furate si imputate
Intrebare: SRL cu obiect de activitate constructii, cu santiere deschise prin tara... in luna octombrie 2024, la un santier care avea asigurata paza, s-au furat scule in valoare de 97.000 lei... dintre acestea, unele apartineau la 2 subantreprenori. Societatea s-a judecat cu firma de paza, a castigat si a incasat c/v prejudiciului fara TVA, respectiv suma de 83.404 lei. Intrebarea mea este: daca este corecta monografia contabila: 461 = 7581 ? 83.404 lei (fara TVA)... TVA-ul dedus initial se ajusteaza? Suma...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Subventii facturate catre Guvern
Intrebare: Societatea noastra beneficiaza de o suma de bani de la Guvern pentru un proiect intitulat: ?Servicii organizare evenimente necesare sesiunilor de formare si dezvoltare profesionala pentru calificarea de experti in dezvoltare durabila si a Galei de decernare a certificatelor, desfasurate in regiunea de dezvoltare a Romaniei ? Centru, Targu Mures?, care cuprinde cursuri de formare, impartite in 4 module. In cadrul acestui proiect, care include cursuri de formare, vom primi facturi pentru: - coffee...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Declaratia unica 2025. Asigurare CASS
Intrebare: PFA, infiintata in cursul anului 2024, realizeaza in anul 2024 venituri nete de 15.000 lei si bifeaza subsectiunea I.3.2. Date privind contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) datorata, alegand ca baza de calcul 19.800 lei (6 salarii minime). Optiunea pentru contributia la sanatate a fost bifata si in declaratia unica estimativa depusa dupa infiintare, estimand o baza de calcul de 20.000 lei. Persoana doreste sa fie asigurata la sanatate in continuare. Cat timp este valabila...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Recunoasterea veniturilor din comercializarea licentelor
Intrebare: Societatea la care lucrez are codul CAEN 4650 - Comert cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software-ului. Noi cumparam, ca marfa, de la furnizori din Romania licente pentru echipamentele comercializate, cu valabilitate intre 12 si 36 de luni. Noi nu ne angajam sa oferim servicii in contul acestor licente. Pentru mine, acestea sunt marfa; pur si simplu le comercializam. Va rog sa ne oferiti un punct de vedere in legatura cu monografia contabila a acestor licente....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul contabil al terenului si amenajarilor in cazul desfiintarii terenului sportiv
Intrebare: In anul 2014, societatea noastra a achizitionat un teren in valoare de 75.000 lei, destinat pentru activitati sportive. A fost deschisa si o investitie de amenajare a terenului in valoare de 60.000 lei, astfel ca valoarea totala a terenului a ajuns la 135.000 lei (75.000 lei valoarea terenului + investitia in curs). Cheltuielile cu amenajarea terenului au constat in beton, gazon artificial, granule de cauciuc, instalatie de iluminat etc. Anul acesta s-a obtinut certificat de urbanism pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<