Proiectul privind modificarea HG nr. 109 ar putea schimba functionarea ANAF
Guvernul Romaniei a emis un proiect de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea HG nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Redam mai jos continutul proiectului pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, alineatul (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) apararea intereselor fiscale ale Uniunii Europene."
2. La articolul 4, alineatul (2), punctul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"38. exercita inspectia fiscala in vederea identificarii si combaterii fraudei fiscale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de marimea si forma de organizare;"
3. La articolul 4, alineatul (2), dupa punctul 38 se introduce un nou punct, punctul 381 care va avea urmatorul cuprins:
"381. aplica prevederile legale in vigoare in domeniul verificarii situatiei fiscale personale a contribuabililor persoane fizice cu privire la impozitul pe venit;"
4. La articolul 5, alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) sa exercite nemijlocit si neingradit inspectia fiscala si controlul operativ si inopinat, conform dispozitiilor legale in vigoare;"
5. La articolul 6, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti este de 24.803, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."
6. La articolul 18, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de personal contractual, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute in Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata ."
7. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1 si 2, care fac parte integranta din prezenta hotarare.
8. La anexa nr. 3 nota de subsol (**) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" **) Cele 30 de autoturisme sunt destinate pentru activitatea Corpului de control, Directiei generale de coordonare a inspectiei fiscale, Directiei generale verificari fiscale si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspectie fiscala si vor fi conduse de inspectorii nominalizati prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."
Art. II. - incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA.a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila?b) Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura.Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie:O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract.PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucrusediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei.Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<