Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?

06-Iul-2015
2074

In cazul in care o firma are un sediu secundar declarat la ONRC, la aceeasi adresa cu sediul principal, are firma nevoie de autorizatie de functionare ,declarare punct fiscal la ANAF, registru unic de control, registru de casa, separat de cele de la sediul principal?

Se precizeaza cas sediul secundar are peste 5 angajati.

In cazul in care aveti sediul secundar declarat la ONRC la aceeasi adresa cu sediul principal,este necesar sa declarati acest sediu secundar la ANAF , avand si pentru acesta nevoie de autorizatie de functionare,registru unic de control si registru de casa.

Asadar, sediul secundar cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat, iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.

Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.

Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in D112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala, conform OUG 28/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind Finantele Publice Locale si HG nr.1050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti

  • Coduri TVA SAF-T

    Intrebare: 310304 Livrare de bunuri pentru care locul livrarii este in afara Romaniei (in UE sau non-UE). 310325 Livrari de bunuri/prestari de servicii care nu sunt raportabile in decontul de TVA din Romania si care se raporteaza in decontul...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Servicii in curs de executie

    Intrebare: La final de luna cand ar trebui constituita nota contabila 332=712 cu venitul aferent costurilor efectuate, ar trebui sa avem vreun document doveditor privind stadiul lucrarilor confirmat (semnat) de beneficiar? Sau este suficient...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016