
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul in care o firma are un sediu secundar declarat la ONRC, la aceeasi adresa cu sediul principal, are firma nevoie de autorizatie de functionare ,declarare punct fiscal la ANAF, registru unic de control, registru de casa, separat de cele de la sediul principal?
Se precizeaza cas sediul secundar are peste 5 angajati.
In cazul in care aveti sediul secundar declarat la ONRC la aceeasi adresa cu sediul principal,este necesar sa declarati acest sediu secundar la ANAF , avand si pentru acesta nevoie de autorizatie de functionare,registru unic de control si registru de casa.
Asadar, sediul secundar cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat, iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.
Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in D112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala, conform OUG 28/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind Finantele Publice Locale si HG nr.1050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
In atentia firmelor: Puteti emite tichete. Se schimba regulile!Noutati Legislatie Fiscala 08 - 12 mai 2009Este oficial! Se modifica regulile pentru firmele care emit tichete de masa/ vouchere de vacantaNoutati Legislatie Fiscala 23 - 27 martie 2009Noutati Legislatie Fiscala 07-13 iulie 2008Ultimele articole
Afacerile cu automate de cafea, in vizorul ANPC: Niciun aparat nu va mai functiona fara autorizatieModalitatea de calcul a impozitului specific pentru un restaurant. Cum procedam?Noua procedura de anulare a codurilor de TVA pentru contribuabilii cu risc fiscal mediu. OPANAF 2393/2016Legea nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurareSediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Articole similare
Prestari servicii in agricultura. Punct de lucruZoom fiscal: Schimbare sediu social si valabilitate registru unic de controlContract de subantreprenoriat. Cum procedam la declararea sediilor secundare?Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiUltimele articole
Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteRegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieArticole similare
Noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 8-19 august 2022Am putea plati taxe majorate din 2015 daca avem proprietati nerezidentiale si anumite masiniBuletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscalaProiect OUG pentru modificarea unor acte normative in domeniul serviciilor de plataModificari noi in Codul fiscal: scutire pe transferul de proprietate si plafoane noi pentru platile in numerarUltimele articole
In atentia firmelor! Plafonul TVA ar putea CRESTE de la 1 aprilie 2025Cartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiDeclaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteArticole similare
Leasing si institutie de leasing. Cum tratam facturile intocmite cu codul fiscal gresit?Reminder ANAF! Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilii pana pe 10 martieOANAF 2963/2015: Aprobare formular 602 si exceptarea de la plata CASS pentru venituri din chiriiCresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salarialeANAF poate incepe recalificarea diurnelor doar dupa constatarile ITM. Procedura, pusa in dezbatere publicaUltimele articole
Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?Contract de inchiriere. OBLIGATII fiscale importanteD101 in 2025. Termenul limita de depunere va fi pe data de 25 martie sau 25 iunie?GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internDecontare servicii turistice in 2025. Conditii, documente si implicatii fiscaleArticole similare
Venituri din salarii si indemnizatie de administrator. CASMFP: Bugetul a trecut de pe excedent pe deficit in luna februarie 2018NU mai este relevant anul in care au fost distribuite dividendele. Impozitul se va plati pana pe 25 ianuarieSinopticul obligatiilor bugetare cu privire la salariiDeclaratia 112 in 2023: Avantaje in natura si/sau venituri neimpozabile care se declara in formularUltimele articole
Taxe PFA. Plafoane CAS si CASS pentru PFAVenituri din chirii. Care este baza calcul CASS si cum se completeaza D. UnicaVenituri din dividende. Ce schimbari se aplica in 2025 in privinta CASS pentru persoanele fiziceCe taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheiePolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA