Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua procedura de anulare a codurilor de TVA pentru contribuabilii cu risc fiscal mediu. OPANAF 2393/2016

23-Aug-2016
1903

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.629/17.08.2016 a fost publicat OPANAF 2393/2016 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art.316 alin.(12), lit.e) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art.316 alin.(11), lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii nr.31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului care nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Acest act normativ abroga OPANAF 3840/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.

Potrivit noii proceduri privind inregistrarea in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal va asigura contribuabilului posibilitatea de a-si exercita dreptul de a fi ascultat cu privire la rezultatul analizei efectuate de c?tre organul fiscal, urmare careia s-a realizat incadrarea contribuabilului intr-un anumit profil de risc fiscal, drept legiferat prin dispozitiile art.9 din Codul de Procedura Fiscala.

Evaluarea intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera de aplicare a TVA, vizeaza doar persoanele care indeplinesc partial criteriile de evaluare, incadrate la profilul de risc mediu, prin aplicarea automata si fara limitare a unui set de indicatori/criterii de risc cu privire la urmatoarele aspecte:

- gradul de conformare la declarare si plata a persoanelor impozabile;
- existenta sediului social sau al sediilor secundare unde se desfasoara activitatea pentru care s-a obtinut autorizatie de functionare;
- existenta angajatilor in vederea realizarii obiectului de activitate;
- prezenta neconcordantelor dintre livrarile si achizitiile de bunuri declarate de catre parteneri si cele declarate de persoana impozabila in cadrul relatiilor economice desfasurate.

Invitatia la interviu se face in scris, in conformitate cu noua procedura si va cuprinde:

· data, ora si locul la care contribuabilul este obligat sa se prezinte;
· baza legala a solicitarii;
· scopul solicitarii;
· documentele pe care contribuabilul este obligat sa le prezinte.

Dupa primirea invitatiei, persoana impozabila poate solicita, o singura data, pentru motive justificate, amanarea datei de prezentare, caz in care interviul se reprogrameaza. De retinut: Termenul de solutionare a cererii de inregistrare in scopuri de TVA se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data comunicarii invitatiei si data la care reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezinta la organul fiscal.

Solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA se respinge in cazul in care reprezentantul legal al persoanei impozabile nu se prezinta la locul si data stabilite prin invitatie, respectiv nu furnizeaza informatiile si documentele solicitate. in acest caz, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA.

In conditiile in care, reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezinta si furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate, justificand intentia si capacitatea persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Pe de alta parte, atunci cand reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezinta, dar nu furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate sau, se prezinta, furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate, dar nu justifica intentia si capacitatea persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare poate sa:

- respinga cererea de inregistrare in scopuri de TVA si sa intocmeasca un referat care cuprinde propunerea de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care persoana impozabila se afla la prima cerere de inregistrare in scopuri de TVA.

- transmita motivat solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA si documentatia care a stat la baza analizei, directiei regionale antifrauda fiscala

Sursa: ANAF Galati

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016