Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerile cu automate de cafea, in vizorul ANPC: Niciun aparat nu va mai functiona fara autorizatie

14-Mar-2019
6095

Niciun automat de cafea nu va mai functiona fara autorizatie de la Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), anunta presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

ANPC desfasoara o actiune de control la nivel national, vizate fiind toate automatele de cafea, potrivit unei declaratii facute, joi, intr-o conferinta de presa, de presedintele Autoritatii, Marius Pirvu. Conferinta de presa a fost organizata de ANPC cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor. 

"In prezent, avem o actiune de control care va incepe la nivel national si care se refera la automatele de cafea. Acestea, in momentul de fata, in urma specificatiilor tehnice transmise de catre producator, reiese ca nu au dreptul sa functioneze outdoor, ci numai indoor. De asemenea, nu au voie sa functioneze decat daca sunt bransate la o retea de apa si trebuie sa se scrie pe eticheta lor ceea ce beti, respectiv cafea sau... cafea cu albitor, pentru ca nu vorbim despre cafea cu lapte, ci cafea cu inalbitor de rufe, de ce vreti dumneavoastra… Machiatto nu e machiatto... La automatele de cafea "nicht" cafea macinata. Intram in foarte multe amanunte. Din nefericire, nu voi incasa eu, ca de obicei. Noi decat constatam si sunt alte entitati care vor face asta. ANSVSA va trebui sa mearga la fiecare loc in care un automat de cafea se instaleaza. Acolo va primi autorizatie de functionare. Deja, am dat informari catre ANSVSA si ANAF", a anuntat presedintele ANPC.

De asemenea, acesta a subliniat faptul ca patronatele din domeniu au fost deja informate cu privire la aceasta actiune si au fost sfatuite sa “scoata” ei aparatele neconforme.

"Am discutat cu patronatele carora le-am spus, de bun-simt, sa le scoata ei ca sa nu venim sa le scoatem noi... Ei au spus ca le vor scoate in urmatoarea perioada, de 14-15 zile, dupa care se vor duce frumos ca orice cetatean civilizat sa desfasoare o activitate sa-si ia toate autorizatiile necesare sa functioneze. Inainte nu existau niste norme, aceste automate fiind amplasate in baza unei autorizatii acordate de catre primarie, nu de ANSVSA. Mai vorbim aici si de o fiscalizare aici. Ca idee, sunt cam 100.000 de automate... deci, nu sunt putine. Vrem sa stim ca atunci cand mergem la mare si vrem sa ne luam o cafea de la automat sa nu fie cu nisip...", a mentionat seful ANPC.

Citeste si:

ANAF a demarat o noua operatiune! Inspectorii antifrauda au sigilat 1.000 de depozite intr-o singura zi



Operatiunea Tomis: ANAF a aplicat deja sanctiuni de peste 1,6 milioane de lei in prima luna de la declansare

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016