Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?

21-Mai-2014
7133

In ce priveste registrele obligatorii pentru un PFA, precizam ca persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Unele sunt obligatorii pentru toate PFA iar altele depind de cateva conditii, respectiv existenta sau nu a salariatilor.


Registrul unic de control - E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru (daca este cazul). Se completeaza in cazul inspectiilor de catre persoanele venite in inspectie.

Registrul-jurnal de Incasari si Plati - Se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. PFA impozitate in sistem de norma de venit inregistreaza doar incasarile. Este documentul care arata situatia financiara a PFA.

Registrul inventar - Se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. In el se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii.



Registrul de evidenta al salariatilor - Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care angajeaza salariati cu contracte de munca. Se completeaza cu datele din contractele individuale de munca in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii acestora. Completarea lui se face cu ajutorul aplicatiei electronice REVISAL puse la dispozitie de Inspectia Muncii.

Jurnalul de Vanzari - un tabel cu situatia facturilor emise in luna, catre clienti. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire client, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Jurnalul de Cumparari - un tabel cu situatia facturilor de achizitii de la furnizori. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire furnizor, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Sursa: descarca-programe.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?":
Rating:

Nota: 3 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016