Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?

21-Mai-2014
5760

In ce priveste registrele obligatorii pentru un PFA, precizam ca persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Unele sunt obligatorii pentru toate PFA iar altele depind de cateva conditii, respectiv existenta sau nu a salariatilor.


Registrul unic de control - E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru (daca este cazul). Se completeaza in cazul inspectiilor de catre persoanele venite in inspectie.

Registrul-jurnal de Incasari si Plati - Se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. PFA impozitate in sistem de norma de venit inregistreaza doar incasarile. Este documentul care arata situatia financiara a PFA.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Registrul inventar - Se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. In el se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii.

Registrul de evidenta al salariatilor - Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care angajeaza salariati cu contracte de munca. Se completeaza cu datele din contractele individuale de munca in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii acestora. Completarea lui se face cu ajutorul aplicatiei electronice REVISAL puse la dispozitie de Inspectia Muncii.

Jurnalul de Vanzari - un tabel cu situatia facturilor emise in luna, catre clienti. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire client, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Jurnalul de Cumparari - un tabel cu situatia facturilor de achizitii de la furnizori. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire furnizor, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Sursa: descarca-programe.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?":
Rating:

Nota: 2.7 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.