Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?

21-Mai-2014
11680

In ce priveste registrele obligatorii pentru un PFA, precizam ca persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Unele sunt obligatorii pentru toate PFA iar altele depind de cateva conditii, respectiv existenta sau nu a salariatilor.


Registrul unic de control - E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru (daca este cazul). Se completeaza in cazul inspectiilor de catre persoanele venite in inspectie.

Registrul-jurnal de Incasari si Plati - Se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. PFA impozitate in sistem de norma de venit inregistreaza doar incasarile. Este documentul care arata situatia financiara a PFA.

Registrul inventar - Se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. In el se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii.


Registrul de evidenta al salariatilor - Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care angajeaza salariati cu contracte de munca. Se completeaza cu datele din contractele individuale de munca in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii acestora. Completarea lui se face cu ajutorul aplicatiei electronice REVISAL puse la dispozitie de Inspectia Muncii.

Jurnalul de Vanzari - un tabel cu situatia facturilor emise in luna, catre clienti. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire client, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Jurnalul de Cumparari - un tabel cu situatia facturilor de achizitii de la furnizori. Se poate folosi un tabel facut intr-un fisier Excel sau Word care sa contina informatiile obligatorii cerute (denumire furnizor, cod fiscal, nr document, data document, total factura, baza TVA, valoare TVA - pentru cei inregistrati ca platitori de TVA). Acesta evidenta este obligatorie pentru toate persoanele fizice autorizate, fie ca sunt platitori de TVA sau nu.

Sursa: descarca-programe.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016