Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a decis! Vor fi adoptate noile masuri privind impozitul pe profit, impozitul pe venit pentru rezidenti si nerezidenti si CAS

31-Aug-2021
1527
Guvernul a decis! Vor fi adoptate noile masuri privind impozitul pe profit, impozitul pe venit pentru rezidenti si nerezidenti si CAS

Guvernul a aprobat in data de 30 august 2021 propunerea de modificare si completare a Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal. Astfel, vor fi adoptate noile masuri privind impozitul pe profit, impozitul pe venit pentru rezidenti si nerezidenti, contributii sociale obligatorii.

Masurile legate de impozitul pe profit vizeaza:

  • Regimul fiscal al dividendelor primite de persoane juridice romane din statele membre ale UE prin transpunerea Directivei 2011/96/UE privind regimul fiscal comun care se aplica societatilor-mama si filialelor acestora din diferite state membre;
  • Modificarea regimului fiscal aplicabil ajustarilor pentru deprecierea creantelor, in sensul majorarii limitei de deducere de la 30% la 50%, de la 1 ianuarie 2022;
  • Reformularea prevederilor actuale ale art. 403 din Codul Fiscal in ceea ce priveste transpunerea unor prevederi referitoare la ”impozitarea la iesire” din Directiva 2016/1164/UE;
  • Modificarea prevederilor referitoare la impozitarea dividendelor distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului respectiv in care s-a aprobat distribuirea acestora.

In domeniul impozitului pe venit si contributiilor sociale obligatorii au fost adoptate urmatoarele modificari:

  • Includerea in veniturile din activitati agricole stabilite pe baza normelor de venit a unor soiuri de plante necesare pentru furajarea animalelor;
  • Reglementarea posibilitatii angajatorului rezident fiscal roman sau a angajatorului care nu este rezident fiscal roman si care intra sub incidenta legislatiei europene in domeniul securitatii sociale de a opta pentru calculul, retinerea si plata contributiilor de asigurari sociale obligatorii in cazul persoanelor fizice care obtin venituri de natura salariala reprezentand avantaje in bani si/sau in natura de la terti care nu sunt rezidenti fiscali romani;
  • Este clarificata situatia contribuabililor care intr-un an fiscal au realizat venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar de peste 5 camere, situate in locuinte proprietate personala, indiferent de numarul de locuinte in care sunt situate acestea, in sensul in care se propune ca obligatia de a determina venitul net anual in sistem real si de a completa Registrul de evidenta fiscala sa fie instituita pentru anul fiscal urmator;
  • Referitoare la impozitarea dividendelor distribuite persoanelor fizice, care nu au fost platite pana la sfarsitul anului in care s-a aprobat distribuirea acestora;
  • Clarificarea modalitatii de determinare a impozitului datorat in cazul veniturilor din jocuri de noroc, precum cazinouri, cluburi de poker, slot-machine si lozuri, cu valoare mai mare decat plafonul neimpozabil de 66.750 lei;
  • Reglementarea la nivelul legislatiei primare a posibilitatii depunerii de catre contribuabil a formularului 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat" la entitatile non-profit/unitatile de cult si clarificarea modului de utilizare a acestor sume de catre beneficiar. Entitatea nonprofit/unitatea de cult are obligatia de a-i transmite prin mijloace electronice organului fiscal competent un formular prin care centralizeaza cererile primite de la contribuabili in conformitate cu procedura stabilita prin ordin al presedintelui ANAF.

In ceea ce priveste impozitul pe veniturile nerezidentilor masurile vizeaza:

  • reglementari privind dividendele distribuite trimestrial si neplatite pana la sfarsitul anului in care s-a aprobat distribuirea;
  • scutirea de impozit a dividendelor platite unui rezident dintr-un stat UE de catre persoana juridica rezidenta in Romania care nu este supusa impozitului pe profit, ci substitutului sau;
  • scutirea de impozit a dividendelor platite unei persoane juridice rezidente intr-un stat membru al Spatiului Economic European, respectiv Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei, pentru a se asigura acelasi tratament fiscal aplicabil dividendelor platite intre persoane juridice romane;
  • certificatele de rezidenta fiscala se pot depune prin Spatiul Privat Virtual si se accepta in copie conforma cu originalul;
  • Declaratia 207 se depune si cand impozitul datorat de nerezident este suportat de catre platitorul de venit.

Atentie! Legea trebuie sa fie publicata in Monitorul Oficial pentru a putea fi aplicata.

 

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2024 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. Ce sunt dividendele Dividendele...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016