Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura restituirii de la buget

22-Feb-2012
5390
Intrebare:

Care va fi procedura fiscala de declarare si recuperare pentru sumele privind TVA, impozit pe profit, majorari si penalitati, castigate de societate impotriva ANAF in instanta ca urmare a unei hotarari definitive si irevocabile?

Raspuns:

Restituirea unor sume de la buget este una dintre cele mai complexe proceduri fiind de asemenea cunoscuta dificultatea de a obtine de la Administratia fiscala recuperarea sumelor achitate. Atunci cand nu este absolut necesara restituirea este mai accesibila solicitarea compensarii sumelor cu obligatii fiscale viitoare.

Operatiunea de restituire este reglementata de art. 117 din Codul de procedura fiscala si intervine pentru sumele:
- platite fara existenta unui titlu de creanta;
- platite in plus fata de obligatia fiscala;
- platite ca urmare a unei erori de calcul;
- platite ca urmare a aplicarii eronate a prevederilor legale;
- de rambursat de la bugetul de stat;
- stabilite prin hotarari ale organelor judiciare sau ale altor organe competente potrivit legii;
- ramase dupa efectuarea distribuirii sumelor realizate in cadrul procedurii executarii silite;
- rezultate din valorificarea bunurilor sechestrate sau din retinerile prin poprire, dupa caz, in temeiul hotararii judecatoresti prin care se dispune desfiintarea executarii silite.

Spre deosebire de compensare, unde operatiunea se realizeaza in prezent din oficiu, pentru persoanele juridice restituirea opereaza numai in baza cererii. Va prezentam, succint, care sunt etapele derularii procedurii de restituire:
1. Determinarea sumelor susceptibile de restituire si oportunitatea utilizarii acestora pentru stingerea obligatiilor restante. In perspectiva solicitarii restituirii si a solutionarii favorabile a acesteia trebuie avut in vedere si termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea. Acesta este de 5 ani calculat de la 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire.

2. Depunerea cererii de restituire la organul fiscal care are competenta sa o solutioneze cu anexarea documentelor necesare solutionarii cererii de restituire. Organul fiscal competent sa efectueze restituirea - organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul fiscal al solicitantului sau cel competent pentru celelalte cazuri speciale: marii contribuabili, contribuabili mijlocii si persoane nerezidente. Cererea de restituire va fi insotita de copii dupa documentele din care rezulta ca suma a fost platita la buget pentru sumele platite fara existenta unui titlu de creanta, precum si de copii legalizate dupa hotararile definitive si irevocabile sau de pe decizii ale organelor jurisdictionale sau administrative, dupa caz, pentru sumele stabilite prin acestea.

3. Organul fiscal efectueaza verificari cu privire la alte obligatii fiscale si compenseaza suma de restituit cu eventuale obligatii fiscale neachitate sau viitoare potrivit art. 116 din Codul de procedrua fiscala.

4. Finalizarea procedurii. Termenul de solutionare a cererii de restituire este de 45 de zile, cu posibilitatea prelungirii acestuia pentru solicitarea de informatii suplimentare. In cazul in care organele fiscale intarzie efectuarea restituirii, potrivit art. 124 din Codul de procedura fiscala solicitantul restituirii poate cere plata unei dobanzi determinata de numarul de zile de intarziere si cote majorarilor de intarziere de 0,04%.

In urma finalizarii procedurilor prealabile de verificare si de compensare, organul fiscal intocmeste nota de restituire. Dupa aprobarea restituirii, organul fiscal dispune restituirea sumelor respective trezoreriei teritoriale. Restituirea se finalizeaza prin transferul sumelor cuvenite in contul bancar indicat in cererea de restituire sau se realizeaza in numerar la trezoreria locala pentru persoanele fizice.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura restituirii de la buget":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

06-Mar-2012

draga lucian,iatÄ cÄ intvrein Èi eu eentr-o discuÈie pe care-am urmÄrit-o de la distanÈÄ, ferindu-mÄ sÄ mÄ amestec pentru cÄ Ètiam din propriile mele pÄÈanii ce ochelari de cal pun convingerile politice apropo, ce repede Ètim sÄ ardem anii luminÄ dintre impresie-pÄrere-opinie-convingere Èi credinÈÄ! ce repede ridicÄm deasupra capului een chip de flamuri scamele propriilor noastre iluzii, eentemeind een orice rahat care ne iese een drum o religie! nu ne iese een cale izvorul tÄmÄduirii aÈa cÄ zugrÄvim cu idealurile noastre prima balegÄ care ne iese een drum Èi-apoi eei hÄcuim pe drumeÈii care nu se-nchinÄ lumea la ea prin ce miracol sÄrim dintr-un singur gest prÄpastia dintre pÄrere Èi credinÈÄ? e pur Èi simplu ridicol!asearÄ am primit un sms otrÄvit nici nu le mai Ètiu numÄrul din care aflam cÄ revoluÈionarii golani s-ar fi eentors een PiaÈa UniversitÄÈii cheme2nd la RevoluÈie anticomunistÄ Èi purificare prin se2nge! e lesne de bÄnuit cine orchestra toate astea, eensÄ uluitor e cÄ puÈin mai te2rziu am primit un sms similar de la un cunoscut, pe care-l respect foarte mult, un om extrem de curat Èi religios, Èi care mÄ chema la aceleaÈi fapte! cum poÈi investi cu idealurile tale, legitime, orice te2lhar care-Èi vorbeÈte de ele? i-am rÄspuns cÄ-i respect opiniile la fel de mult cum le respect pe-ale mele, chiar dacÄ sunt diferite, dar m-am ferit sÄ-i urez sÄ nu le schimbe prea iute-n convingeri Èi een credinÈe, pentru cÄ asta ne va orbi nu de alta, dar s-ar putea ca omul religios sÄ se-nchine, fÄrÄ de voie, chiar la Antihristul de care se fereÈte cu se2rg chiar Èi-aÈa, cu jumÄtate de vorbe-nghiÈite, celÄlalt nu mi-a rÄspuns plecase la revoluÈie .. am citit apoi, cu mare-ntristare, eencleÈtÄrile de la articolul tÄu precedent Èi m-am eentrebat, ca Èi tine, ce ticÄloasÄ ceaÈÄ umple tot aerul de nu se mai vede om cu om, iar prietenii nu se mai vÄd de duÈmani ? m-am aplecat sÄ-Èi scriu toate astea doar ca sÄ te salut cu inima. nu ai greÈit cu nimic. Èi ai eendoieli sÄnÄtoase . suntem oameni, nu maÈinÄrii de vot. aÈa cÄ mai bine uitÄ de toate astea mai ales de politicÄ eu, de aproape o lunÄ, stau fÄrÄ televizor Èi e bine. eemi pÄstrez mintea limpede. nu e rÄzboiul meu, orice2t ar vrea ei sÄ credem asta. Èara asta se va reface piatrÄ cu piatrÄ, nu cu buldozerul, peste noapte. Èi fiecare dintre noi, een ce Ètim sÄ facem mai bine, avem pietrele noastre de ridicat, Èi nu pentru-a zve2rli cu ele een alÈii hai, eenapoi la litere Èi cuvinte




Sfaturi de la experti

  • Coduri TVA SAF-T

    Intrebare: 310304 Livrare de bunuri pentru care locul livrarii este in afara Romaniei (in UE sau non-UE). 310325 Livrari de bunuri/prestari de servicii care nu sunt raportabile in decontul de TVA din Romania si care se raporteaza in decontul...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Servicii in curs de executie

    Intrebare: La final de luna cand ar trebui constituita nota contabila 332=712 cu venitul aferent costurilor efectuate, ar trebui sa avem vreun document doveditor privind stadiul lucrarilor confirmat (semnat) de beneficiar? Sau este suficient...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016