Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul voucherelor de fidelizare. Tratamentul impozitului pe profit

05-Nov-2012
7246
Pentru a stabili ce tratament se aplica din punct de vedere al impozitului pe profit in cazul voucherelor de fidelizare, vom analiza situatia de mai jos:

SC X SRL, platitoare de impozit profit, a incheiat un contract cu agentia de turism Y. In vederea stimularii vanzarii, societatea X a demarat o promotie catre clienti: cu excursii pentru fidelizare si pentru a creste incasarile se acorda cate un voucher la o comanda de anumita valoare. Agentia de turism Y acorda vouchere-servicii turistice in suma de "abc" lei catre clientii societatii X, iar apoi agentia Y factureaza care SC X SRL valoarea fiecarui voucher acordat.

Tratamentul fiscal

Voucherul este un document emis de o persoana juridica si poate fi distribuit sau vandut tertilor in scopul stimularii vanzarilor. Voucherele pot fi valorice sau pot avea inscrise anumite procente ale reducerilor ce vor fi acordate.

Tratamentul contabil si fiscal al acordarii voucherelor difera in functie de modul in care este distribuit, prin vanzare sau acordare in mod gratuit.

In cazul in care se acorda in mod gratuit: vouchere de o anumita valoare, vouchere ce pot fi folosite ulterior pentru achizitionarea de produse de la unitatea emitenta constituie, in fapt, o reducere de pret care urmeaza a fi acordata clientilor in scopul promovarii si stimularii vanzarilor.

Din punct de vedere fiscal, aceasta operatiune se poate incadra la art. 21, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 571/2003, Codul fiscal, deci acestea nu reprezinta o cheltuiala, nu reprezinta un venit si nu se inregistreaza in evidentele contabile (se tine o evidenta extracontabila).

In cazul vanzarii acestora, voucherele vor fi inregistrate printr-o factura de intermediere cu inregistrarea serviciilor prestate de intermediar (628), iar contravaloarea voucherelor se inregistreaza ca o datorie (5328 alte valori) si ca venituri din servicii (704).

In concluzie, din punct de vedere fiscal, in functie de modul de utilizare a voucherului de catre societatea emitenta, acesta poate fi tratat ca o reducere (discount) de pret sau ca un venit separat de serviciul prestat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Regimul voucherelor de fidelizare. Tratamentul impozitului pe profit":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016