Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impunerea venituri din prestari de servicii realizate in Romania. Intreprinderea straina schimba regulile?

13-Mar-2013
2653
Tinand cont de Ordinul 8/2013 privind veniturile obtinute de nerezidenti, vom stabili cum vor fi tratate din punct de vedere al impozitului unele servicii prestate in Romania de catre un reprezentant al unei intreprinderi straine.

Solutia consultantului:

Conform prevederilor art. 7 "Profiturile intreprinderii" coroborate cu cele ale art. 5 "Sediu permanent" din Conventia de evitare a dublei impuneri incheiata intre Romania si Regatul Olandei, veniturile din prestarea de servicii de punere in functiune a utilajelor realizate din Romania de catre o societate din Olanda se impun in tara noastra, conform prevederilor art. 115, alin. (1), lit. k) din OUG 8/2013 pentru modificarea Codului fiscal, aplicabile de la 1 februarie 2013 si prevederilor Titlului II din Codul fiscal daca sunt obtinute printr-un sediu permanent.

Incepand cu data de 1 februarie 2013, veniturile realizate din prestarile de servicii, exclusiv transportul international, atat din Romania cat si din afara ei sunt impozabile in Romania, daca persoana nerezidenta nu prezinta certificatul de rezidenta fiscala sau este rezidenta intr-un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit prevederilor art. 8, alin. (7 indice 1) din Codul fiscal, persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine sunt obligate sa inregistreze contractele de prestari de servicii incheiate cu nerezidenti de natura urmatoarelor activitati:

- lucrari de constructii,

- montaj,

- supraveghere,

- consultanta,

- asistenta tehnica,

- orice alte activitati, executate pe teritoriul Romaniei.

Contractele se inregistreaza la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin OPANAF 1400/2012 pentru aprobarea "Declaratiei de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente"

Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu trebuie inregistrate.

Pentru veniturile obtinute de nerezidenti din redevente si prestari de servicii, asa cum sunt definite acestea la art. 115, alin. (1), lit. a) - g) si k, tot cu data de 1.02.2013, s-a introdus cota de impozit de 50% in cazul in care venitul este platit intr-un stat cu care Romania nu are ratificat un acord de evitare a dublei impuneri sau acordul nu prevede schimbul de informatii.

Pentru a se evita impunerea veniturilor cu aceasta cota de 50% si de asemenea si dubla impunere pentru acelasi venit, legislatia nationala (art. 118 din Codul Fiscal) a a prevazut reglementari in concordanta cu prevederile din conventiile fiscale internationale ratificate de Romania. Dispozitiile art. 118, alin 1 din Codul Fiscal prevede faptul ca atunci cand sunt aplicabile doua cote diferite de impozitare asupra venitului impozabil si intre cele doua state exista incheiata conventie de evitare a dublei impuneri, cota de impozit care se aplica nu poate depasi cota de impozit prevazuta in conventie.

De aceea, nerezidentul are obligatia obtinerii de la autoritatea competenta din tara lui a certificatului de rezidenta fiscala pe care il prezinta platitorului de venit, la momentul incasarii venitului impozabil. Certificatul atesta faptul ca beneficiarul venitului a avut, in termenul de prescriptie de cinci ani aplicabil in materia fiscala, rezidenta fiscala in statul contractant cu care este incheiata conventia de evitare a dublei impuneri.

Atunci cand certificatul fiscal este prezentat dupa data obtinerii venitului, se aplica cota de impozit prevazuta de Codul fiscal urmand ca ulterior sa se regularizeze impozitul, la cererea persoanei nerezidente. Sumele retinute peste cota prevazuta in conventie sunt rambursate, in termenul legal de prescriptie.

Certificatul de rezidenta fiscala prezentat in cursul anului pentru care se fac platile este valabil si in primele 60 de zile calendaristice din anul urmator, cu exceptia situatiei in care se schimba conditiile de rezidenta.

Referitor la intrebarea d-voastra este de retinut ca daca punerea in functiune a utilajului nu implica si un transfer de know-how venitul realizat de societatea din Olanda este impozitat in Olanda daca se prezinta certificatul de rezidenta fiscala.

Totodata trebuie sa verificati ca persoana fizica detasata in tara noastra pentru punerea in functiune a utilajului sa nu depaseasca perioada 183 de zile de sedere in Romania pe parcursul unui an de zile sau sa nu fie considerat ca are o baza fixa (definitia sediului permanent aplicabila, conform prevederilor art. 8 din Codul fiscal). In acest ultim caz impozitarea veniturilor se face in Romania.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impunerea venituri din prestari de servicii realizate in Romania. Intreprinderea straina schimba regulile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016